نقدی بر سخنانی نابجا، در محدودیت های اجتماعی به خاطر حجاب

همه می دانیم حقیقتاً بد حجابی به مذاق دین و فطرت تلخ است ولی می بایست ملتفت بود بی غیرتی نسبت به فشارهای طاقت فرسای اقتصادی مردم تلخ تر از هر درد لاعلاجی است.


به گزارش راه شلمچه، در پی اظهار نظرهای شخصی برخی شخصیت های سیاسی و نهادهای فرهنگی نسبت به محدود نمودن بانوان بدحجاب در جامعه خصوصاً در مترو، بانک ها و نهادهای دولتی، حجت الاسلام والمسلمین امیری سوادکوهی از محققان و نويسندگان جوان شیعه در یادداشتی به نقد چنین سخنان و افکاری پرداخت و آنرا تنگ نظرانه و تلخ دانست.

متن این یادداشت بدین شرح می باشد.
اظهار نظرهای تنگ نظرانه ی برخی مدعیان و بازیگران اسلامگرایی درباره ی مقوله ی حجاب و محدود و محروم نمودن اجتماعی برخی بانوان این سرزمین و مادران ارزشمند جامعه در این باب، تحت هیچ شرایطی مورد قبول دین و آیین و هیچ عقل سلیمی نیست و این قلم چنین روشی را نه تنها الهی بلکه افراطی، طالبانی و نوعی جهل مقدس می پندارد.


از طرفی نیز برخورد گزینشی در باب حجاب در زمان ها و رویدادهای سیاسی و اجتماعی نیز قابل تأمل بوده و موجب تمسخر دین و زیر سؤال بردن اصل مفهوم آن و جریان امر به معروف و نهی از منکر می شود. شایسته است دنبال حقیقت باشیم نه جوسازی های پوشالی و بازی های تکراریِ مخوف سیاسی!.


زنان جامعه ی ما بهتر از هر کسی تحت خیمه ی عفاف طی طریق می کنند و حجاب نیز جزئی از فرهنگ مردم سرزمین ما بوده و هست و اگر مسیرِ این راه در برخی نقاط ناهموار است می بایست با فرهنگ محبت و مودت به اصلاح جامعه برخواست نه آنکه تجربه های تلخ گذشته را با خشونت‌ و جمود فکری تکرار کرد.


همه می دانیم حقیقتاً بد حجابی به مذاق دین و فطرت تلخ است ولی می بایست ملتفت بود بی غیرتی نسبت به فشارهای طاقت فرسای اقتصادی مردم تلخ تر از هر درد لاعلاجی است.


امروز مشکل بزرگ جامعه ی ما حجاب، گشت ارشاد مضحک آقایان!!! اینترنت و... نبوده و نیست. زخم کهنه ی جامعه ی به اصطلاح اسلامی ما مقوله ی مهم بی کفایتی، دزدی ها، لا مذهبی های برخی سیاسیون است.


شایسته است مسئولینی که به نام اسلام به نان و نوایی در خرابه بازاری رسیدند بیدار شوند که امروز شکم بسیاری از مردم گرسنه است. استخوان های آنان از فشار بی کفایتی ها در هم شکسته و می بایست کمی به فکر نان مردم و عرق های خجالت پدر خانه و شکسته شدن غرور جوانان بیکار بود.


کاش جامعه را برای دزدها، بی کفایت ها، مسئولان دروغگو، کاخ نشینان کوخ ستیز نا امن می کردند و با آبروی اسلام و مذهب چنین بازی نمی کردند.


... رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: كَادَ اَلْفَقْرُ أَنْ يَكُونَ كُفْراً... فقر نزديك به كفر است.... با بی کفایتی تان جامعه را به فقر و کفر نکشانید. فتأمل!.

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار