نماز جمعه این هفته تهران برگزار شد +تصاویر

آیت‌الله سیداحمد خاتمی با اشاره به فرارسیدن چهارشنبه پایان سال گفت: متأسفانه هنوز چهارشنبه سوری از راه نرسیده، تعدادی جانشان و تعدادی نیز اعضا و جوارح‌شان را از دست داده‌اند، کدام عقلی اینگونه شادی را می‌پذیرد.

به گزارش راه شلمچه، نماز جمعه این هفته تهران(19 اسفند 1401) به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد.

خطیب جمعه این هفته با اشاره به مسئله مسمومیت‌های اخیر دانش‌آموزان، گفت: مقام معظم رهبری در روز  درختکاری فرمودند: کسانی که دست به این کارها می‌زنند چه عامل، چه مسبب، باید حکم اشد مجازات برایشان داده شود و این حکم باید اجرا شود. علاوه بر این فرمودند که دیگر در رابطه با اینان، عفوی نیز در کار نخواهد بود.

 آیت‌الله خاتمی تأکید کرد: آنچه مقام معظم رهبری فرمودند، مبنای فقهی دارد. زیرا کسانی که این کارها را می‌کنند، مفسد فی‌الارض هستند و حکمشان نیز اعدام است.

وی افزود: براساس ماده 286 قانون مجازات اسلامی،‌ هر شخصی که اقدام به پخش مواد سمی و میکروبی خطرناک یا دایر کردن مراکز فساد و فحشا یا معاونت در آن‌ها گردد، به‌گونه‌ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور ناامنی یا ورود خسارت عمده به تمامیت جسمانی افراد یا اموال عمومی و خصوصی یا سبب اشاعه فساد یا فحشا در حد وسیع گردد، مفسدفی‌الارض محسوب و به اعدام محکوم می‌شود.

 وی ادامه داد: جرم شایعه‌پراکنان در فضای مجازی و رسانه‌ها نیز درباره مسمومیت‌های دانش‌آموزان سنگین است، گفت: افرادی که در رسانه‌ها متدینین و نظام را متهم به این کار می‌کنند باید به شدت با آن‌ها برخورد شود. از قوه‌قضاییه می‌خواهیم با کسانی که شایعه‌پراکنی می‌کنند با قاطعیت برخورد کند.

  خطیب نماز جمعه این هفته تهران به فرا رسیدن روز چهارشنبه سوری نیز اشاره و تأکید کرد: با شادی مردم نه تنها مخالف نیستیم بلکه نظام اسلامی در پی ایجاد شادی مناسب برای مردم است. ما با نوروز مخالف نیستیم، بلکه به دنبال نوروزی هستیم که با «یا مقلب القلوب و الابصار، یا مدبر الیل و النهار، یا محول الحول و الاحوال، حول حالنا الی احسن الحال» آغاز می‌شود.

  آیت‌الله خاتمی اضافه کرد: سنت‌های خوب نوروزی مثل کینه‌زدایی از دل، به دیدار بزرگان رفتن، پاک کردن خانه و معابر شهری را پاس می‌داریم و به جوان‌ها عرض می‌کنیم به دنبال شادی خردمندانه باشند. 

  وی تصریح کرد: متأسفانه هنوز چهارشنبه سوری از راه نرسیده، تعدادی جانشان و تعدادی نیز اعضا و جوارح‌شان را از دست داده‌اند، کدام عقلی اینگونه شادی را می‌پذیرد.

 خطیب نماز جمعه این هفته تهران، افزود: سران اغتشاش برای آسیب رساندن به نظام سه برنامه داشتند که اولین آن‌ها آوردن مردم به کف خیابان‌ها بود و به نوجوان‌ها و جوانان بازی‌خورده گفته بودند یک هفته در خیابان‌ها باشید، البته زبان حال شما مردم این بود که شتر در خواب بیند پنبه دانه و به فضل خداوند این انقلاب ریشه در دل‌ها دارد و با چهار حرکت نابخردانه، نظام آسیب نمی‌بیند.

  آیت‌الله خاتمی ادامه داد: دومین برنامه که سران اغتشاش داشتند، راه‌اندازی جنگ مسلحانه بود که آذر ماه اعلام جنگ مسلحانه کردند و فراخوان هم دادند، اما هیچ‌کس نشنید و از همان ابتدا برنامه این شیاطین ناکام ماند.

  خطیب نماز جمعه این هفته تهران بیان کرد: سومین برنامه‌ای که داشتند ایذاء دائم یعنی اذیت کردن مدام ملت بزرگ ایران بود و این مسمومیت‌های پیاپی را من از مصادیق این ایذاء و اذیت می‌بینم؛ آن مقداری که واقعاً هست و در وقوع این حادثه تلخ هیچ تردیدی نیست، اما مقداری هم ناشی از تلقین و استرس است که بحث آن جداست.

 وی افزود: دشمنان از این مسمومیت‌های‌ پیاپی سه هدف دارند؛ اول اینکه امنیت را از بین ببرند و دلشوره در جامعه ایجاد کنند، زیرا احساس امنیت از خودِ امنیت مهمتر است. اینکه پدرها و مادرها بچه‌هایشان را به مدرسه فرستاده‌اند، دلشوره پیدا کنند که این بچه‌ها کِی به سلامت برمی‌گردند، یکی از اهداف این حرکت غیرانسانی است.

 آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: هدف دوم توقف رشد علمی و تحصیلی فرزندان ایران است. بعضی جاها برخی دانش‌آموزان گفته‌اند اگر قرار است مسموم شویم، به مدرسه نمی‌رویم. این همان چیزی است که دشمنان و معاندان می‌خواهند.

 خطیب نماز جمعه این هفته تهران، هدف سوم از مسمومیت دانش‌آموزان را اتهام به نظام و متدینین دانست و افزود:این از تهمت‌های صددرصد گناه است. اگر برخی رسانه‌ها و مطبوعات در روزهای آخر سال در پی یک دروغ بزرگ هستند، همین است که این حرکت را پای نظام و متدینین بنویسند اما این دروغ، دروغی است که نگرفته و نخواهد گرفت.

 آیت‌الله خاتمی افزود: در آیاتی از قرآن هم سخن این است که توطئه آن‌ها را خنثی کردیم که ۲۰ مرتبه به آن اشاره شده که بدون اینکه بفهمند، توطئه‌شان را خنثی کردیم؛ آن‌ها توطئه می‌کنند، من هم به حساب آن‌ها می‌رسم که یکی از آن‌ها توطئه علیه ابراهیم نبی بود که خداوند آن را ناکام گذاشت. این قدرت بی‌پایان خداوند است.

 وی ادامه داد: ولادت ابراهیم (س) و موسی (س) هم در اوج خفا صورت گرفت؛ فرعون ۷۰ هزار طفل بی‌گناه را سر برید چون به او گفتند پسری متولد می‌شود که حکومت تو را براندازی می‌کند، اما خداوند با قدرت لایزال خود موسی (ع) را به دست قابله‌ای که از فرعونیان بود متولد کرد، سازنده صندوق محافظ موسی هم نجاری فرعونی بود و گیرندگان صندوق از امواج هم آل فرعون بودند و بازکننده صندوق که قرآن تعبیر تابوت می‌کند، خودِ فرعون یا همسرش بود. موسی (س) تا ۲۰ سالگی در کاخ فرعون بزرگ شد و او را سرنگون کرد، خداوند چیزی را که اراده کند، قطعاً تحقق می‌یابد.

 امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه خلفای عباسی هم براساس روایت پیامبر اکرم (ص) می‌دانستند که به زودی در خاندان اهل بیت فرزندی متولد خواهد شد که اساس حکومت‌های ظالمانه را از ریشه‌ ویران خواهد ساخت و مولودی ستم‌برانداز است، اظهار کرد: از زمان امام جواد (ع) زیرنظر گرفتن خاندان اهل بیت شروع شد و امام هادی (ع) را از مدینه به سامرا تبعید کردند تا حضرت مهدی (عج) متولد نشود. عوامل جور وقت و بی‌وقت به خانه امام عسگری حمله می‌کردند و قابله‌های فراوانی بر خانه امام گماشتند تا این موعود که متولد شد را از بین ببرند.

 آیت‌الله خاتمی افزود: آن‌ها از قدرت الهی غافل بودند و صاحب‌الزمان (عج) به اراده الهی به دنیا آمد و ۱۱۸۹ سال دوستداران و منتظران حضرت تولد ایشان را جشن گرفتند و آن موعود، ان‌شاءالله با ظهور خود جهان را روشن خواهد کرد.

 وی با تجلیل از مردم در برگزاری شکوهمند جشن نیمه شعبان و ولادت منجی عالم بشریت در سراسر کشور، خاطرنشان کرد: بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در جمکران اجتماع کردند، اما اعتقاد به منجی موعود، تنها شیعی نیست؛ گرچه شیعیان بیشتر از همه به این موضوع توجه و اهتمام دارند، اما این یک اعتقاد بین‌المللی است.

 آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه پیروان همه ادیان توحیدی و الهیون عالم به منجی موعود و مهدویت اعتقاد دارند و باور داریم که این باور ما باور حق است که روزی ظالمان و ستمگران می‌روند و تنها مهدی فاطمه (س) بر جهان حاکم خواهد شد، تصریح کرد: روزی فراخواهد رسید که از آمریکا خبری نخواهد بود و بی‌تردید اسرائیل غاصب هم روی زمین نخواهد بود؛ چه ما آن روز باشیم یا نباشیم، این یک باور قرآنی است.

 خطیب جمعه این هفته تهران در بخش دیگری از سخنانش یاد و خاطره خدمتگزار مخلص مرحوم «حسن غفوری‌فرد» را گرامی‌ داشت و برای وی طلب علو درجات کرد.

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار