گزارش تصویری نمازجمعه این هفته تهران

نماز جمعه این هفته تهران(جمعه، 10 شهریورماه) به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش راه شلمچه، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران گفت: خداوند در قرآن سه نوع تقوا را به عنوان سنگر حفاظت در جمع امت اسلامی لازم دانسته است. نخست، سنگر مقابله با فتنه است. در مقابل فتنه همواره در سنگر پیشگیری و دفع فتنه باشید. دوم سنگر تقوای از آتش طاقت‌فرسای جهنم است. هم تعبیری داریم که از آتش جهنم بر حذر باشید مراقبت بر ترک گناه داشته باشید که مسیر گناه مسیر افتادن در آتش جهنم است. 

امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه دشمن در اثر تبلیغات انسان را مورد تحقیر قرار می‌دهد، گفت: کار فرعون و شیطان این است که انسان را می‌خواهد تابع خود بکند و اراده او را بگیرد و استعداد و توانایی خود را فراموش می‌کند و خود را موجودی توسری خور می‌انگارد و در اثر این خودکم‌بینی تسلیم دشمن می‌شود، مشکلات ریز خود را خیلی بزرگ می‌بینند و خدمت‌های بزرگ را کوچک می‌کند و این ضعف اراده است.

حجت‌الاسلام صدیقی در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به دیدار اعضای هیات دولت با رهبر انقلاب، تصریح کرد: رهبر نورانی و فرزانه در دیدار اخیر با کابینه دولت سیزدهم برای اولین بار زبان به ستایش گشودند و فرمودند من از همه دولت‌ها همواره حمایت کرده‌ام و رمز آن هم روشن است که دولت‌ها در صحنه و در میدان عملا با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند. اما از این دولت علاوه بر حمایت، تمجید می‌کند.

  

وی افزود: این تمجید نایب امام زمان، کارشناس صادق، دیده‌بان آشنا به همه امور پیچیده دولت‌ها و جریانات سیاسی نکته بسیار مهمی است و برای ملت ما مدال افتخار بزرگی است که باید به این مردم به خاطر انتخابشان آفرین گفت و از آنها خواست که همواره به کسانی رای بدهند که با راضی کردن قلب نایب امام زمان در واقع قلب امام زمان را شاد کنند و افتخارشان به خدمتگزاری مردم دلداده به خدا و ائمه باشد.

 امام جمعه موقت تهران در ادامه با بیان اینکه ما هم به تبعیت از رهبری چند مورد از خدمات دولت سیزدهم را تقدیم محضر ملت می‌کنیم، عنوان کرد: نکته اول در امتیاز این دولت، گفتمان انقلابی و احیای ارزش‌های انقلاب و ارزش‌های دینی که در اولویت اول هر مسلمان دفاع از دین و مطرح کردن دین خدا و احیای ارزش‌های اسلامی و دینی و حفظ ارزش‌های ملی است.

 وی ادامه داد: از هنگامی که دولت روی کار آمده بدون اینکه حساب خاصی برای قدرت‌های مدعی باز کند و به آن‌ها امتیازی بدهد و یا خدمت خود را مشروط به اجازه و یا موافقت آن‌ها کند با روحیه عزتمندانه ارتباطات بین‌المللی را بدون آمریکا و اروپا مدیریت کرد و توانست با عضویت در سازمان منطقه‌ای شانگهای با افتخار کسب کند.

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار