نمایندگانی که در باره عدم پرداخت حقوق معلمان واکنش نشان داده بودند

در پی عدم پرداخت به موقع حقوق معلمان در ماه اسفند، تعدادی از نمایندگان مجلس با پیگیری‌های خود نسبت به این بی تدبیری اعتراض کردند.

به گزارش راه شلمچه، هرساله حقوق معلمان تقریبا 25 اسفند واریز می‌شده اما تا ظهر امروز دوشنبه 29 اسفند 1401 این پرداختی انجام نشده‌است و باعث اعتراض معلمان شد.

 علی احمدی معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه درباره علت تاخیر در پرداخت حقوق اسفند ماه فرهنگیان گفت: آموزش و پرورش هنوز لیست حقوق را بارگذاری نکرده است البته پول در خزانه وجود دارد اما برای مبالغ بالاتر طبق قانون نمی‌توان کاری کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز حقوق اسفند ماه پرداخت می‌شود، گفت: مشکل قانونی این است که آموزش و پرورش بالاتر از سقف قانون بودجه سال ۱۴۰۱ درخواست دارد که خزانه نمی‌تواند اقدام کند!

در این باره و از دیشب قالیباف رئیس مجلس، نیکزاد نایب رئیس اول مجلس و کریمی‌فیروزجایی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با پیگیری‌هایی که انجام داده بودند قرار شد از صبح امروز حقوق اسفند معلمان به حساب آنها واریز شود.

اما در کمال ناباوری حقوق معلمان به صورت علی الحساب و آن هم تقریبا نصف حقوق پرداخت شد.

از عصر امروز برخی از نمایندگان مجلس به یاری معلمان آمدند و نسبت به این بی تدبیری واکنش نشان دادند که در بخشی از آن را در زیر می‌خوانید:

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه مشترک با رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر آموزش و پرورش برای پیگیری حقوق معلمان خبرداد و گفت همچنین با تاکید دکتر قالیباف در اولین جلسه مجلس مساله تاخیر در پرداخت ها در دستور کار قرار خواهد گرفت. 

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه مشترک با رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر آموزش و پرورش برای پیگیری حقوق معلمان خبرداد و گفت همچنین با تاکید دکتر قالیباف در اولین جلسه مجلس مساله تاخیر در پرداخت ها در دستور کار قرار خواهد گرفت. 


علی کریمی فیروزجائی عضو هیئت رئیسه مجلس و نماینده مردم بابل با اشاره به تأخیر در پرداخت حقوق فرهنگیان، گفت: مشکل پیش آمده در پرداخت به موقع حقوق اسفند ماه فرهنگیان کشور جای تأسف دارد.  این مشکل کام فرهنگیان را در آغاز سال جدید تلخ کرده و خاطر آنان را مکدر ساخته است.


احمد نادری نماینده تهران و عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: خجالت دارد که فرهنگیان را تا لحظات پایانی سال منتظر چندرغاز حقوق گذاشته‌اید. 



محمد وحیدی نماینده بجنورد با اظهار تاسف از بی‌توجهی مسئولان دولتی نسبت به پرداخت حقوق فرهنگیان در آستانه سال جدید، گفت: با توجه به اینکه مجلس رتبه‌بندی معلمان را مصوب کرد و باید از اول شهریور سال 1400 اجرا و احکام معلمان همراه با معوقاتشان پرداخت می‌شد، همچنین در قانون بودجه 1401 مبلغ 38 همت برای اجرای آن پیش‌بینی شد باید علاوه بر پرداخت حقوق معلمان، بودجه لازم برای رتبه‌بندی معلمان نیز از این محل پرداخت شود. 


حق‌وردی نماینده شهریار و عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، با انتقاد از بی‌توجهی دولتمردان به عدم دریافت حقوق پایان سال جامعه فرهنگیان از رییس جمهور خواست تا به این موضوع ورود کند. 


حاجی پور نماینده آمل و سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، ضمن انتقاد از نحوه رتبه‌بندی معلمان و عدم پرداخت حقوق این قشر در آستانه سال جدید از وزیر آموزش و پرورش خواست تا در این مورد پاسخگو باشد. 


پژمان فر نماینده مشهد رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: حقوق علی الحساب کلیه فرهنگیان تا قبل از ساعت ۱۴ پرداخت می شود. 


روح‌الامینی نماینده مردم تهران در مجلس گفت: رییس سازمان برنامه و بودجه باید به خاطر عدم واریز حقوق فرهنگیان عزل شود.

                                                             

اگر خوشت اومد لایک کن
2
0
علی خان ۲ فروردین ۱۴۰۲
اینجاست تفاوت بین دولت روحانی با دولت رئیسی . واقعا که دولت روحانی با وجود ترامپ و ترامپیسم نمونه ی دهر بود . اما الان ایران ببین با رئیسی !!!!
اگه نظرم پخش کنی البته
پاسخ
0
علی خان ۲ فروردین ۱۴۰۲
الان که نفت میفروشیم وترامپ نیست را با روحانی که ترامپ لعین بود و نذاشتش نفتی بفروشد مقایسه کنید .با انصافها
پاسخ
0
اس ۶ فروردین ۱۴۰۲
روحانی وقعا سیاست مدار است در دوران او هرگز معلمان وسایر قشرها بی حقوق نماندند
پاسخ
0
مهین ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
باسلام..سالها برای جناب اقای وحیدی نماینده بجنورد خالصانه وبی ریا زحمت کشیدم..اما فقط یکبار به مجلس رفتیم تا ساعت۴ بعدظهرازگرسنگی معده درد شدیم..چون اجازه ندادن کیف ووسایل هارو ببریم داخل..دریغ ازصداقت..فقطوعده و وعید ..خدایا ماداریم به کجا میریم..ماچقدرساده ایم..
پاسخ
0
مهین ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
لطفا اگر کسی پیامم رادید برایم یک نوبت با جناب اژه ای هماهنگ کنین..چون واقعا بی عدالتی دربجنورد کولاک میکنه...اگر فقط مدارک رو ببینند ..خیلی ها رو ازکار بیکار میکنند..وسزای پارتی بازی واقدامات تلفنی رو خواهند دید..خدایا ایاروزی خواهد رسید که ظالمان رشوه بگیر به سزایشان برسند.
پاسخ
آخرین اخبار