نوروز رنگی با لوتی و نون‌خ

مخاطبان پر و پا قرص سریال‌های رسانه ملی، در یکی دو ماه پایانی سال، پیگیر اخبار مربوط به سریال‌های نوروزی سیما می‌شوند تا بتوانند برای تماشای سریال‌های مورد علاقه خود در ایام تعطیلات برنامه‌ریزی کنند.

به گزارش راه شلمچه، چند سال است با درخشش برخی سریال‌های نوروزی تلویزیون، این مجموعه‌ها به آثاری پرطرفدار در میان مردم تبدیل شده‌اند به طوری که مخاطبان پر و پا قرص سریال‌های رسانه ملی، در یکی دو ماه پایانی سال، پیگیر اخبار مربوط به سریال‌های نوروزی سیما می‌شوند تا بتوانند برای تماشای سریال‌های مورد علاقه خود در ایام تعطیلات برنامه‌ریزی کنند. نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و انتشار خبرهای گوناگون پیرامون سریال‌هایی که قرار است در ایام عید روی آنتن شبکه‌های مختلف سیما برود، باعث شد نگاهی بیندازیم به سریال‌های نوروزی 1400 که شبکه‌های مختلف سیما  در دست تهیه دارند.

***

شبکه ؛ «نون خ» با بازیگران طناز بومی

سعید آقاخانی با موفقیتی که با 2 فصل «نون‌خ» به دست آورد، علاوه بر رضایت مخاطبان، نظر مثبت اهالی رسانه و منتقدان را نیز به دست آورد و همین باعث شد گزینه اصلی سریال نوروزی شبکه یک به‌شمار رود. این اتفاق در شرایطی رقم خورد که معمولا نوروز هر سال، بینندگان عادت کرده بودند سریال «پایتخت» را تماشا کنند ولی با توجه به حواشی فصل ششم این مجموعه، در نهایت مدیران این شبکه تصمیم گرفتند تا فصل سوم «نون خ» را به عنوان سریال نوروزی خود معرفی کنند. 

به گفته آقاخانی، داستان فصل سوم سریال «نون خ»، ادامه فصل دوم است و در این فصل علاوه بر نمایش زیبایی‌های استان کرمانشاه و استان کردستان، جلوه‌هایی از مهاباد و بخش‌های کردنشین استان آذربایجان هم به تصویر کشیده خواهد شد. بازیگران این فصل همان بازیگران 2 فصل گذشته هستند، با این تفاوت که چند بازیگر به این مجموعه اضافه شده‌اند و در فصل سوم تمرکز بر روی تولید محصولات دارویی است و این شغل را معرفی کرده و به آن پرداخته‌اند. نکته‌ای که در این فصل با توجه به شرایط کرونایی جالب به نظر می‌رسد، این است که در فصل جدید سریال «نون ‌خ» بازیگران با ماسک مقابل دوربین می‌روند. سعید آقاخانی در توضیح این شرایط عنوان کرد: از آنجا که یکی از شخصیت‌های این سریال بر اساس قصه به کرونا مبتلا شده است، بنابراین ما علاوه بر اینکه به موضوع کرونا پرداختیم، تمام صحنه‌ها را با ماسک مقابل دوربین رفته‌ایم.  وی درباره حضور بازیگران بومی توضیح داد: بیش از ۹۰ درصد بازیگران این سریال بومی هستند و شاید هم ناشناخته باشند اما بسیار حرفه‌ای بازی می‌کنند.  سعید آقاخانی، علی صادقی، سیروس میمنت، شقایق دهقان، سیدعلی صالحی، پاشا جمالی، یدالله شادمانی، ندا قاسمی، نسرین مرادی و هدیه بازوند از بازیگران سریال «نون‌ خ» هستند. 

 

* سریال پایتخت؛ فصل ششم

فصل ششم سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم به علت حواشی به وجود آمده در قسمت‌های پایانی، نیمه‌کاره باقی ماند و قرار شد ۲ قسمت باقیمانده این سریال تولید و به آنتن برسد که هر بار مشکلاتی مانع این کار ‌شد. سرانجام پس از رایزنی‌های انجام شده با عوامل این سریال، قرار شد تا ۲ قسمت باقیمانده فصل ششم، در ۲ روز پایانی سال 99 از شبکه اول سیما پخش شود، البته مثل همیشه محسن تنابنده طراح، سرپرست فیلمنامه و مشاور کارگردان و بازیگردان سریال خواهد بود. در این ۲ قسمت جدید مهران احمدی بازیگر نقش «بهبود فریبا» و سارا و نیکا دختران نقی معمولی در داستان حضور ندارند. 

***

شبکه ۳؛ «لوتی» یا همان «گاندو 2» در ژانر امنیتی- جاسوسی

یکی از گزینه‌های جدی شبکه ۳ برای نوروز، سریال طنز «بوتیمار» بود؛ سریالی به کارگردانی علیرضا نجف‌زاده که پیش از این نوروز 98 سریال «زوج یا فرد» را برای این شبکه ساخته بود و امسال نیز با گروهی از بازیگران طناز تلویزیون از حمید لولایی تا مرجانه گلچین، هدایت هاشمی و علی صبوری بنا بود میهمان نوروزی خانه‌های مردم باشد.  مهدی آذرپندار، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه ۳ سیما درباره سریال‌های نوروزی شبکه ۳ گفت: با توجه به اتفاقات پیش‌بینی نشده‌ای که اواخر سال گذشته و از زمان شیوع ویروس کرونا در مسیر تولید سریال‌های نوروزی و رمضانی شبکه ۳ رخ داد، از ابتدای امسال، ۳ گزینه برای نوروز 1400 در نظر گرفتیم و تولید همزمان هر ۳ سریال آغاز شد تا هم حق انتخاب داشته باشیم و هم اینکه در صورت وقوع اتفاقات پیش‌بینی نشده، گزینه‌های جایگزین برای آنتن داشته باشیم.  وی در ادامه به دلایل رسانه‌ای نشدن ۲ مورد از این پروژه‌ها پرداخت و افزود: البته مراحل تولید یکی از این 3 پروژه به نام بوتیمار رسانه‌ای شد اما بنا بر صلاحدید تهیه‌کنندگان، ۲ پروژه دیگر به نام‌های چوب‌خط و لوتی و با نظر خود ایشان، مراحل تولیدشان در سکوت خبری پیش رفت.  آذرپندار اضافه کرد: در نهایت، با توجه به فضای متفاوت سریال لوتی که در ژانر امنیتی-جاسوسی ساخته شده و اقبالی که مردم به این ژانر در چند سال اخیر نشان داده‌اند، این سریال برای پخش در نوروز 1400 انتخاب شد. 

***

شبکه 2؛ «هم بازی» عاشقانه

سریال نوروزی «هم بازی« به کارگردانی سروش محمدزاده و تهیه‌کنندگی نوید محمودی همچنان در حال تصویربرداری در تهران است.

با توجه به اینکه سریال هم بازی، برای پخش در ایام نوروز در نظر گرفته شده است، 2 گروه تصویربرداری در تهران و اطراف گرمسار مشغول ضبط تصاویر هستند تا هم پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کرده باشند و هم سریال سریع‌تر آماده پخش شود. سروش محمدزاده، کارگردان فیلم سینمایی «چهارشنبه» که بتازگی سریال «سیاوش» را روانه بازار نمایش خانگی کرده، برای نوروز هم‌بازی را جلوی دوربین برده است. آتیلا پسیانی، دیبا زاهدی، کامران تفتی، حسین مهری، مریم مومن، خیام وقارکاشانی، علیرضا استادی و امیر کاظمی از بازیگران این سریال هستند و بتازگی همایون ارشادی، نیلوفر کوخانی، محیا دهقانی، رویا جاویدنیا و محمد حیدری نیز به گروه بازیگران مجموعه اضافه شده‌اند. هم بازی ملودرام عاشقانه‌ای است که سعی دارد در فضایی جدید، با قصه‌ای اجتماعی به قلم وحید حسن‌زاده و مریم اسمی‌خانی با طراحی نوید محمودی به روابط جوانان، اشتغال و هویت نگاه ویژه‌ای داشته باشد. 

***

شبکه 5؛ خاطره‌بازی  با «نوروز رنگی»

سریال «نوروز رنگی» به نویسندگی و کارگردانی علی مسعودی و تهیه‌کنندگی علی‌اکبر تحویلیان که بتازگی تصویربرداری آن به پایان رسیده، گزینه نوروزی شبکه پنجم سیماست.

قصه نوروز رنگی که قرار بود با نام «هشت‌آباد» روی آنتن رود، در سال 1366 می‌گذرد و فضای روزهای پایانی اسفندماه را به تصویر می‌کشد. روابط انسانی در سریال به نمایش درمی‌آیند؛ زمانی که همسایه‌ها با هم خوب و صمیمی بودند و به هم اطمینان داشتند.

به تعبیر دست‌اندرکاران، این مجموعه تلویزیونی در 20 قسمت، زمانه‌ای را روایت می‌کند که مردم با وجود شرایط سخت جنگی چگونه زندگی می‌کردند؛ کاری که در عین طنز و سرگرمی، قرار است به سنت‌ها و آداب ایرانی در مشهد

بپردازد. 

در کنار بازیگرانی همچون رابعه اسکویی، جواد خواجوی، شهرام قائدی، جمشید حسینی، محمد اسلامی، سینا رازقی، ماهان عبدی،‌ حمیدرضا شجره و برخی بازیگران بومی، یوسف تیموری نقش مهم «دایی محمود» را در این سریال بازی می‌کند.

***

شبکه نسیم؛ «دست‌انداز»ی برای نوروز

مجموعه طنز دست‌انداز به کارگردانی شهاب عباسی قرار است ایام عید از شبکه نسیم پخش شود. 

این مجموعه طنز آیتمی ۹۰ قسمتی در ایام نوروز هر شب ساعت 20 روانه آنتن می‌شود و ۳ بار در طول روز بازپخش خواهد شد. دست‌انداز در لوکیشنی در میدان حر به تهیه‌کنندگی مجید عباسی و سعید عباسی در حال تصویربرداری است.  

سوسن پرور، ابراهیم شفیعی، آرش میراحمدی، کورش معصومی، مرتضی رستمی، افشین سنگ چاپ، فرشته ترابی و میثم رستگار از جمله بازیگران مجموعه دست‌انداز هستند.

***

تشریح برنامه‌های نوروزی رادیو جوان

دورهمی با «چهارده دو صفر»

رادیو جوان به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین شبکه‌های رادیویی، برای نوروز 1400 برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته است. علیرضا مقصودی، مدیر رادیو جوان درباره اهداف این شبکه رادیویی در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: برای سال جدید قصد داریم کاری کنیم مخاطبان هر لحظه رادیو جوان را می‌شنوند، با آن ارتباط برقرار کنند. تنوع برنامه‌ها در سال جدید با توجه به محدودیت‌های کرونایی و لزوم در خانه ماندن مردم، بیشتر می‌شود و تولید برنامه‌های جدید و تعاملی، استفاده از فناوری VR و AR و بهره‌مندی از آن در مسابقه‌های رادیویی، توجه به فضای مجازی، حفظ برنامه‌های نوپا، قدیمی و... از جمله اهداف ما در سال جدید است. مدیر رادیو جوان درباره برنامه‌های این شبکه رادیویی در نوروز ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: برنامه «رادیوم» با موضوع علمی و سرگرمی از ساعت ۹ تا ۱۰ صبح هر روز روی آنتن رادیو جوان می‌رود. «تازه شو» یک جُنگ عیدانه است که با رویکرد ایجاد تفریح و سرگرمی برای مخاطبان و اطلاع‌رسانی درباره اخبار کرونا پخش می‌شود. میزگرد طنز «تا قرنی نو» قرار است با حضور جوانان طنزپرداز شبکه روی آنتن برود و به پیش‌بینی اتفاق‌های سال جدید می‌پردازد. 

 

* اهداف رادیو جوان در سال ۱۴۰۰

مقصودی افزود: «چهارده دو صفر» که یک دورهمی مجازی است، برای ساعت ۱۴ تا ۱۴:۴۵ تدارک دیده شده است. برای ساعت ۱۵ تا ۱۶ هر روز برنامه‌ «کافه بهار» که یک ویژه‌برنامه فرهنگی، ادبی و هنری است، در نظر گرفته شده که با حضور هنرمندان و بازیگران جوان کشورمان پخش می‌شود. در حقیقت این برنامه جایگزین «کافه رادیو» رادیو جوان شده است. کنداکتور ساعت ۱۶ رادیو جوان به برنامه «جوان‌پسند» اختصاص دارد که از اسفندماه روی آنتن رفته است و پخش آن در ایام نوروز نیز ادامه دارد. پخش موسیقی، مسابقه، معرفی برنامه‌ها، گفت‌وگو با اهالی رادیو و... از دیگر بخش‌های مختلف این برنامه است. 

وی با اشاره به برنامه‌های عصرگاهی و شبانگاهی این شبکه رادیویی در ایام نوروز نیز خاطرنشان کرد: برنامه «خونمون عیدا» که یک طنز تفریحی است با تاکید بر در خانه ماندن و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی هر روز از ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ روی آنتن می‌رود. مسابقه «بازی باز» هم در ایام نوروز به پخش خود ادامه می‌دهد. برنامه شبانگاهی «با تو حالم خوبه» نیز با مشارکت آستان قدس هر شب از حرم امام رضا(ع) به صورت زنده از ساعت ۲۰ تا ۲۱ روی آنتن می‌رود. این برنامه که هر شب با حضور اهالی فرهنگ و هنر پخش می‌شود، تلاش می‌کند حال و هوای حرم را به مخاطبان منتقل کند. «موج جوانی» که به نوار ساحلی و جنوبی کشور سفر می‌کند عنوان دیگر برنامه ما در نوروز ۱۴۰۰ است که با مشارکت ستاد نیروهای مسلح تولید می‌شود. «جیک و پیک» برنامه طنز با معرفی افراد موفق در فضای مجازی و «سینما زندگی» با معرفی آثار سینمایی از دیگر برنامه‌های ما در ایام نوروز است. به گفته مدیر رادیو جوان، برنامه‌های ویژه عید نوروز ۱۴۰۰ از ۲۸ اسفندماه تا ۱۳ فروردین‌ماه روی آنتن می‌رود. 

مقصودی با بیان اینکه برنامه ویژه سال تحویل رادیو جوان، «عیدانه» نام دارد، مطرح کرد: «عیدانه» که قرار است با اهالی فرهنگ و هنر گفت‌و‌گوهای متفاوتی را رقم بزند از ۹ صبح روز عید یعنی ۳۰ اسفندماه تا ساعت ۱۳:۳۰ روی آنتن می‌رود و تلاش می‌کنیم مخاطبان را در ساعت‌های پایانی سال ۹۹ راضی نگه داریم.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار