نگرانی زیباکلام از دفاع اردشیر زاهدی از جمهوری اسلامی!

یکی پای سخنان رهبری نشست و عکس رهبری حرف زد، یکی پا به پای محمدرضا معلون راه رفت و حرف رهبری رو تایید کرد!

به گزارش راه شلمچه، اردشیر زاهدی وزیر خارجه رژیم محمدرضا شاه پهلوی در شبکه بی‌بی‌سی فارسی با انتقادی از اپوزیسیون خارج نشین که برای تبلیغ علیه ایران پول دریافت می‌کنند، وطن فروش و بی‌شرف خطاب کرد.
زاهدی همچنین به هدف شوم براندازها و ضدانقلاب ها اشاره کرده و با صراحت تمام گفت: غلط می‌کنند حرف از تغییر حکومت در ایران می‌زنند. اسرائیل، آمریکا و عربستان سعودی در برابر ایران به زانو درآمده‌اند. 

اما صادق زیباکلام در واکنش به صحبت‌های اردشیرزاهدی در بی بی سی گفت: هروقت مساله حقوق بشر ایران مطرح می‌شد ایشان دفاع می‌کرد و می‌گفت: وضع بد نیست بلکه معترضان تحت تاثیر روشنفکران هستند یا می‌گفت: افرادی که در زندان هستند یا شکنجه می‌شوند کمونیست و تروریست‌اند و در کل مدافع جدی رژیم شاه در زمینه نقض حقوق بشر بود.

زیبا کلام در باره حمایت اردشیر زاهدی از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را صادقانه ندانست و گفت: ایشان وقتی از سردار سلیمانی تجلیل می‌کند در حقیقت از احساسات ناسیونالیستی ومیهن دوستی‌اش سخن می‌گوید درحالی که برای من یک علامت سوال بزرگ ایجاد می‌شود. چون ما در طول جنگ ۸ ساله هیچ وقت نشانی از این احساسات ناسیونالیستی آقای زاهدی ندیدیم. حتی یکبار ندیدیم که بگوید من با جمهوری اسلامی مخالفم، اما حمله صدام به ایران را محکوم می‌کنم. من یادم نمی‌آید که از ایشان در آن سال‌ها سخنی در باب وطن دوستی و احساسات میهن‌گرایانه شنیده باشم.

زیباکلام موضع زاهدی در باره ایران و سردار سلیمانی غیر باور دانست و گفت: این ایرانگرایی ایشان واین که سردار سلیمانی را سمبل تمامیت ارضی ایران دانسته به تازگی مطرح شده و یک مقدار باورکردنش برای من دشوار هست. من با این که باتئوری توطئه مخالفم، اما اگر قرار بود روی انگیزه زاهدی از بیان این سخنان شرط‌بندی کنم آن را مصالحه و کنار امدن با نظام می‌دانستم.

اگرچه زیباکلام در گذشته مواضع عکس اردشیر زاهدی امروز را داشته و به‌عوان مثال وی در باره اسرائیل گفته بود: «اسرائیل هیچ خصومت و دشمنی با ایران ندارد» و این سخنان با واکنش عده زیادی مواجه شد. در این میان حتی صدای اعتراض ضدانقلاب هم بلند شد. 

صادق زیباکلام در حالی صحبت‌های وطن پرستی زاهدی را باورکردنی نمی‌داند که خودش برای ورود به دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در سال ۱۳۹۵ برای کنفرانس و مناظره هنگامی که از در دانشگاه وارد شد که پرچم اسرائیل و آمریکا بر کف ورودی راهرو دانشگاه حک شده بود از کنار هر دو پرچم عبور کرد و از روی آن رد نشد. در حالی‌که آمریکا و رژیم صهیونیستی برای دشمنی با ایران از هیچ کوششی دریغ نکردند و از تحریم‌های ناجوانمردانه، ترورهای دانشمندان هسته‌ای، انهدام هواپیمای مسافربری، کودتاهای آمریکایی در ایران تا ترور شهید سردار قاسم سلیمانی از دشمنی‌های امریکا و اسرائیل علیه ایران بودند.

زیباکلام یادش رفته بود که اردشیر زاهدی یکی از وزرای رژیم شاه بوده و  چطور باید توقع داشت که در زمان جنگ از ایران دفاع کند و یا مخالف با حمله ایران می‌بود در حالی‌که همه دنیا پشت صدام ایستاده بودند. زاهدی امروز به این نتیجه رسیده که در این زمان حق با ایران است و زاهدی به این سن رسیده شاید بخواهد آخرت خود را بسازد.

پازوکی یکی از فعالین رسانه‌ای در واکنش به صحبت‌های اردشیر زاهدی نوشت: یکی پای سخنان رهبری نشست و عکس رهبری حرف زد، یکی پا به پای محمدرضا معلون راه رفت و حرف رهبری رو تایید کرد! یکی شرافت رو قی کرد و حقارت رو سر کشید، یکی بدون هیچ چشم داشتی به اقتدار نظام افتخار کرد. یکی شد اردشیر زاهدی، یکی شد صادق زیبا کلام!      

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار