همه دنیا منتظر تولید واکسن ویروس کرونا

برخی از داوطلبان سالم که به دقت مورد مطالعه قرار گرفته اند، در سنین 18 تا 55 سالگی ، از دوز بالاتری نسبت به سایرین دریافت می کنند تا آزمایش کنند که چه میزان واکسن باید قوی باشد.

به گزارش راه شلمچه، کرونا ویروس را هیچکس نمی دانست وجود دارد. از سه ماه پیش تا اکنون ویروس تقریباً در هر کشور گسترش یافته است ، و حداقل 446000 نفر را که ما از آنها می شناسیم ، آلوده می کند و تعداد دیگری که آنها را نمی شناسیم.  کرونا ویروس اقتصاد را خراب کرده و سیستم های مراقبت های بهداشتی را شکسته است ، بیده است.  این جامعه مدرن را در مقیاس ای مختل کرده است که اکثر افراد زنده هرگز شاهد آن نبوده اند.  به زومارستان ها را پر کرده و فضاهای عمومی را خالی کرده است.  این امر مردم را از محل کار و دوستانشان جدا کردی بیشتر افراد در ایالات متحده و بقیه کشور ها نیز کسی را خواهند دید که به این بیماری مبتلا شده است.  همانند جنگ جهانی دوم یا حملات 11 سپتامبر ، این بیماری همه گیر خود را بر روح و روان ملت تحمیل کرده است.

در استراتژی های موثرترین راه حل بهداشت جهانی، دربرابر شیوع بیماری تنفسی -کرونا ویروس است.  با اینکه سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که یک بیماری همه گیر در همه کشورها و دنیا در حال انتشار است و همه چشم ها به آینده است، برای همین به ساختن واکسن روی آورده اند ، زیرا تنها واکسن می تواند مانع از بیمار شدن افراد شود.

حدود 35 شرکت و موسسه دانشگاهی پزشکی در آمریکا در تلاشند تا چنین واکسنی را بسازند، حداقل چهار مورد از آنها در حال حاضردر دست بررسی هستند و برای تست اولیه بر روی حیوانات آزمایش می شوند.اولین مورد از این شرکت ها که توسط شرکت بیوتکنولوژی مبتنی بر بوستون- مدرن ساخته شده است بی پروا وارد آزمایشات انسانی می شوند. و همچنین تست هایی بر روی چند نفر داوطلب که سالم هستند انجام شده است. 

 واکسنی با نام mRNA-1273 و شرکت بیوتکنولوژی در ماساچوست Moderna Inc برای تولید واکسن توسعه داده شده است.

آزمایش در سیاتل آمریکا روزها پس از آن آغاز شد که سازمان بهداشت جهانی شیوع ویروس کرونا را به دلیل شیوع سریعتر اعلام کرد که این یک ویروس همه گیر است. بعداز آن باعث آلوده شدن بیش از 169،000 نفر و کشته شدن بیش از 6500 نفر شده بود. 

 بهداشت جهانی مناطقی که عمومی هستند مانند مدارس و مشاغل را تعطیل می کنند، و توصیه کرده است که مردم سفر را محدود کنند، و همینطور مردم را تشویق به کم کردن سرگرمی ها و رویدادهای ورزشی و دوری از یکدیگر و خارج شدن از خانه در مواقع اضطراری کرده است. 

برخی از داوطلبان سالم که به دقت مورد مطالعه قرار گرفته اند ، در سنین 18 تا 55 سالگی ، از دوز بالاتری نسبت به سایرین دریافت می کنند تا آزمایش کنند که چه میزان واکسن باید قوی باشد.  دانشمندان هرگونه عوارض جانبی را بررسی کرده و نمونه خون را آزمایش می کنند که آیا واکسن سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد یا خیر و به دنبال سرنخ هایی که قبلاً در موش های واکسینه شده یافت شده است نیز هستند. 

 دکتر جکسون تأکید کرد: "ما نمی دانیم که آیا این واکسن پاسخ ایمنی را القا خواهد کرد یا بی خطر خواهد بود. به همین دلیل ما یک آزمایش را انجام می دهیم."  "این در مرحله ای نیست که امکان پذیر یا محتاطانه دادن آن به جامعه عام باشد."

محققان NIH بخشی از کد ژنتیکی ویروس را که حاوی دستورالعمل هایی برای ایجاد پروتئین سنبله است ، کپی کردند.  

در این شرایط بدن به یک کارخانه کوچک تبدیل می شود و پروتئین سنبله ای بی ضرر تولید می کند. هنگامی که سیستم ایمنی بدن پروتئین خارجی را می بیند باعث می شود که آنتی بادی ها حمله کنند و در صورتی که فرد بعداً با کرونا ویروس واقعی مواجه شود ، سریعاً واکنش نشان می دهد.

این یک روش بسیار سریعتر برای تولید واکسن از روش سنتی رشد کرونا ویروس در آزمایشگاه و تهیه عکس از نسخه های کشته شده یا ضعیف از آن است.

 اما از آنجا که واکسن ها به میلیون ها انسان سالم داده می شود ، لازم است که آنها را به تعداد کافی آزمایش کنند تا عوارض جانبی غیر معمول را مشاهده کنند و آن ها را رفع کنند، دکتر نلسون مایکل از موسسه تحقیقات ارتش والتر رید ، که در حال تهیه کاندیدای مختلف واکسن است ، هشدار داد که  "علم می تواند خیلی سریع پیش برود ، اما اگر هیچ آسیبی در کار نباشد درست است؟"  وی هفته گذشته این را به خبرنگاران گفت.

 پژوهشکده سیاتل بخشی از شبکه ای از مراکز دولتی است که انواع واکسن ها را آزمایش می کند و قبل از شروع انتشار کرونا ویروس در ایالت واشنگتن ، برای مطالعه واکسن کرونا ویروس انتخاب می شود.


 Kaiser Permanente ده ها نفر را به نمایش گذاشت و به دنبال کسانی بود که هیچ مشکل بهداشتی مزمن ندارند و در حال حاضر بیمار نیستند.  محققان در حال بررسی این موضوع نیستند که آیا داوطلبان قبلاً دارای موارد خفیف کرونا ویروس بودند یا خیر بلکه دنبال این هستند که قبل از تصمیم گیری در مورد واجد شرایط بودن آن ها مطمئن شوند. 

 دکتر جکسون گفت ، اگر برخی از این کارها را انجام دهند ، دانشمندان می توانند تعداد آنتی بادی های موجود در آزمایش خون قبل از واکسیناسیون را اعلام کنند و این مسئله را به خود اختصاص دهند.  به شرکت کنندگان در هر بازدید از کلینیک در مطالعه 100 دلار پرداخت می شود.

 تا حدودی آینده نزدیک تعیین شده است که این بیماری بیشتر پخش می شود زیرا کرونا ویروس یک بیماری کند و طولانی است.  افرادی که چند روز پیش به این ویروس آلوده شده اند ، اکنون اگر در این بین خود را از دیگران جدا کنند ، فقط علائم خود را نشان می دهند.

برخی از این افراد در اوایل ماه آوریل وارد بخش های مراقبت ویژه خواهند شد.  در آخر هفته گذشته ، این کشور 17000 مورد تأیید شده داشت ، اما احتمالاً تعداد واقعی بین 60،000 تا 245،000 بود.  اعداد اکنون به صورت نمایی در حال افزایش است: از صبح چهارشنبه ، تعداد رسمی پرونده 54000 نفر بود ، و تعداد واقعی پرونده مشخص نیست.  کارمندان مراقبت های بهداشتی در حال حاضر علائم نگران کننده ای را مشاهده می کنند: تجهیزات کمبود ، تعداد زیاد بیماران و پزشکان و پرستارانی که خود به آنها آلوده می شوند.

 ایتالیا و اسپانیا هشدارهای سخت درباره آینده می دهند.  بیمارستان ها از محل ، تجهیزات و کارمندان خارج هستند.  پزشکان قادر به درمان یا نجات همه نیستند ، پزشکان مجبور به کارهای غیرقابل تصور شدند، مثل دسته بندی به بیمارانی که احتمالاً زنده مانده اند.

  ایالات متحده آمریکا تعداد سرانه بیمارستان های کمتری نسبت به ایتالیا دارد.  مطالعه ای که توسط یک تیم در کالج امپریال لندن منتشر شد ، نتیجه گرفت که در صورت عدم کنترل همه گیر ، این تختخواب ها تا اواخر آوریل پر خواهند شد.  در پایان ماه ژوئن ، برای هر بستر مراقبت ویژه ، تقریباً 15 بیمار مبتلا به کرونا ویروس به یک بیمار نیاز دارند.  در پایان تابستان ، این بیماری همه گیر 2/2 میلیون آمریکایی را کشته است ، به رغم کسانی که به طور غیرمستقیم خواهند مرد ، زیرا بیمارستان ها نمی توانند از مراقبت معمول از حملات قلبی ، سکته مغزی و تصادفات رانندگی مراقبت کنند.  این بدترین حالت است.


منبع؛ افکارنیوز

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار