واقعیت ماجرای فیلم منتشر شده از وزیر آموزش و پرورش در کرمان چه بوده‌است؟

روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز واقعیت فیلم منتشر شده از وزیر آموزش و پرورش در مدارس سیل زده کرمان را اعلام کرد.

به گزارش راه شلمچه، میثم حاجی‌پور مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص سیل اخیر در برخی استان‌های کشور، گفت: وزیر آموزش و پرورش به همراه رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور پس از ۲ روز حضور پُرکار و فشرده در استان‌های اصفهان و قم، بامداد جمعه اول بهمن ماه جهت بازدید از مدارس مناطق سیل‌زده کرمان و هرمزگان راهی این استان‌ها شدند.

   

وی افزود: بیشترین میزان بارش باران در شهرهای جنوبی استان کرمان مانند قلعه‌گنج، منوجان، رودبار جنوب و کهنوج و در شرق استان هرمزگان مربوط به شهرهای میناب و رودان بوده است.

   

حاجی پور ادامه داد: در فیلمی که در فضای مجازی منتشر شده است، وزیر آموزش و پرورش در حال بازدید از مدرسه ابتدایی شهید عیسی بادگیر قلعه‌گنج است که در محوطه مدرسه آب باران جمع شده و کلاس‌های درس عاری از هرگونه آب و مشکلات ناشی از باران است.

   

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: با توجه به اینکه تأکید همیشگی وزارت آموزش و پرورش مبنی بر حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس و عدم تعطیلی فرآیند آموزش بوده است، از مدیر مدرسه و مسئولان محلی این روستا خواسته شده که حتی با قرار دادن تعدادی بلوک سیمانی روی آب شرایط را برای حضور دانش‌آموزان فراهم کنند؛ زیرا هیچ‌گونه آب باران و یا سیل وارد کلاس‌های درس نشده است.

   

حاجی پور خاطرنشان کرد: در فیلم منتشر شده کاملاً مشخص است که کنار دیوارهای مدرسه هیچ‌گونه آبی وجود ندارد و با مقداری برنامه‌ریزی امکان ایجاد شرایط برای حضور دانش‌آموزان فراهم می‌شود.

   

وی بیان کرد: همچنین، مقرر شد تا دهیاری و یا شهرداری منطقه مورد نظر با شن، کف حیاط مدرسه را مقداری بالا آورده و مسطح کند، سپس نوسازی مدارس نسبت به آسفالت مدرسه اقدام کند. البته دیوارکشی مدرسه مذکور نیز پس از تخلیه آب باران در محوطه برنامه‌ریزی و انجام خواهد شد.

   

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: متأسفانه برخی رسانه‌ها بدون آگاهی و با هدف تضعیف فعالیت تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت و جهادگران نوسازی مدارس که در اقصی نقاط کشور مشغول خدمت‎رسانی به فرزندان ایران عزیز هستند، نسبت به انتشار بریده‌ای از برخی فیلم‌ها اقدام می‌کنند تا اذهان عمومی را نسبت به تلاش‌های انجام شده مشوش کنند.

   

حاجی پور گفت: رویکرد وزارت آموزش و پرورش همواره بر بازگشایی مدارس و حضور حداکثری دانش‌آموزان در کلاس‌های درس بوده است و تلاش سازمان نوسازی مدارس کشور نیز فراهم کردن شرایط مناسب برای تحصیل دانش‌آموزان است.

   

وی تاکید کرد: ذکر این نکته بسیار ضروری و مهم است که هم‌اکنون بیش از پنج هزار پروژه آموزشی (مدرسه) توسط نوسازی مدارس در سراسر کشور در حال ساخت است تا در ماه‌های آینده به چرخه آموزشی کشور اضافه شود. ضمن اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون، ۲۹۵۰ پروژه آموزشی با ۱۳۴۵۰ کلاس درس نوساز ساخته و در نقاط مختلف کشور تحویل دانش‌آموزان شده و نهضت مدرسه‌سازی همچنان ادامه دارد.

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار