انتظاری که محقّق نشده است:

واکاوی عملکرد هیأت کشتی مازندران

محمدیان نه تنها اینکه از ثمربخش مشاوره نخواست بلکه تمامی مسئولین کمیته ها و عوامل زمان مدیریت او را که شایستگی های خود را به اثبات رسانده بودند بدون درنگ کنار گذاشت و از افراد بی تجربه در بدنه هیات استفاده کرد و تا فضایی مه آلود و ابری در کشتی مازندران ایجاد شود.

به گزارش راه شلمچه، بررسی عملکرد هیات کشتی استان مازندران در خصوص مسائل فنی و عزل و نصب های صورت گرفته را نه فقط برای کارشناسان اهل فن، بلکه برای هر کشتی دوستی در مازندران واضح و مبرهن است که دست هایی در پشت پرده در حال اعمال نفوذ به رئیس هیات و به دنبال تسویه حساب شخصی هستند.


پس از انتخاب پر حاشیه و بحث بر انگیز محمدیان برای ریاست هیات کشتی استان، میدانستیم که کشتی در پسا مدیریت اصغر ثمربخش با چالش های جدی روبرو خواهد شد. ولی خیالمان راحت بود که محمدیان همواره پدر معنوی کشتی استان را در کنار خود به همراه دارد و در انتخاب و انتصابات مهم بخصوص در بحث سرمربیان از تجربه ۵۰ ساله مشت آقا بهره خواهد برد؛ ولی چه خیال خام و بیهوده ای در سر می پروراندیم.



محمدیان نه تنها اینکه از ثمربخش مشاوره نخواست بلکه تمامی مسئولین کمیته ها و عوامل زمان مدیریت او را که شایستگی های خود را به اثبات رسانده بودند بدون درنگ کنار گذاشت و از افراد بی تجربه در بدنه هیات استفاده کرد و تا فضایی مه آلود و ابری در کشتی مازندران ایجاد شود.



البته این را هم میدانیم که عزل و نصب حق مسلم برای هر مدیری است ولی اگر غرض ورزی و تسویه حساب شخصی در آن باشد، موجب تکدر و آزردگی خاطر جامعه می شود.



هنر یک مدیر خوب زمانی نمایان میشود که در تغییرات اگر خوبی را کنار گذاشت، خوب تری را جایگزین کند. در صداقت، دلسوزی و تجربه تمامی عزیزانی که مسئولیت در هیات جدید را عهده دار شدند شکی نداریم ولی بودند نفراتی که محمدیان به راحتی هر چه تمام تر چشم هایش را به روی نام، عنوان و رزومه درخشانشان در کشتی مازندران و ایران بست.



اسماعیل دنگسرکی، حسن کریمی، رضا شاهمنصوری، مهدی نیک منش، امیرعباس گنجی، تقی داداشی، حسین نقیبی، مراد محمدی، مجید ترکان، علی شکری پور، بهنام طیبی، فرهاد اسماعیل نژاد، مجید رمضانی، آیت واگذاری، علی خدایی، اصغر اسدی، محسن دلیری، علی دمیرکلایی، مجید محمدی فقط گوشه ای از بزرگان کشتی مازندران بودند که محمدیان کمترین توجه به عناوین و تجربه چندین و چند ساله آنها در میادین ملی و بین المللی داشت.



محمدیان نیک میداند که میراث دار هیاتی شده که در چند سال گذشته ۷۰٪ تیم های ملی اعزامی در تمام رده های سنی را داشته است.



ویروس کرونا موجب توقف مطلق کشتی در ایران شده و این عزل و نصب های سلیقه ای که در هیات استان انجام شده نوید روزهای خوشی را برای ما به ارمغان نخواهد آورد. کرونا فعالیت ورزش را متوقف کرده و کشتی در آرامش است، اما آرامش قبل از طوفان...



محمدیان بجای انتخاب پر قدرت روسای هیات هایی چون جویبار، ساری، قائمشهر، بابل، بهشهر که نقش محوری در کشتی استان دارند، در حال صدور احکام برای افراد در بخش های خاص! و شهرهایی است که کمتر نفراتی در تیم های اعزامی به مسابقات کشوری دارند. محمدیان حتی کوچکترین تلاشی برای جلوگیری از استعفا روسایی که در روز انتخابات به کاندید دیگری رای دادند نکرد و بسرعت با رفتن آنها موافقت کرد که این خود یک نمره منفی در کارنامه عملکرد کوتاه مدت اوست.


در روزهای نخست حضور رئیس جدید هیات کشتی مازندران قول ها و وعده های بسیار زیبایی داده شد که موجی از شادی را در جامعه کشتی استان ایجاد کرد.



از امضا تفاهم نامه با بانک صادرات بمنظور اخذ تهسیلات برای مربیان و باشگاه داران گرفته تا حضور پر رنگ اسپانسرها، تشکیل انستیتو، جابجایی دفتر هیات به یک ساختمان نوساز در مرکز شهر، بازسازی نمای ساختمان خانه کشتی و تجهیز امکانات رفاهی در خانه کشتی، ایجاد هلدینگ تجاری و... وعده هایی بود که عسکری محمدیان در بدو ورودش در دفتر هیات مازندران به خانواده کشتی استان داد.

امروز نزدیک به ۳ ماه از آن وعده ها گذشته. با توجه به اینکه ویروس کرونا عملا تمامی فعالیت های این رشته و برگزاری مسابقات را در سطح استان به تعطیلی کشانده، امیدوار بودیم که نه تمام وعده ها بلکه گوشه ای از آنها عملی شود ولی تا به امروز هیچ کدام تحقق نیافته.

امیدواریم این مطالب تلنگری به رئیس هیات کشتی باشد که با جدیت بیشتر در صدد عملی کردن وعدهایش شود.


به قلم : شعبان وفایی نژاد/ کارشناس کشتی مازندران

اگر خوشت اومد لایک کن
1
1
امید حسنپور ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
مرد پرتلاش و سابقه دار کشتی مازندران که سالیان مدیدی است شما را کاملا در کنار کشتی میبینم جناب وفایی نژاد عزیز قلم توانمند و توام با عفت کلامتان را میپذیرم چون غیر از سر دلسوزی چیزی جز حقیقت نگفتید کشتی مازندران با حضور مرد سیمین ادوار المپیک رنگ و بویی از جنس زمهریر بخود گرفته و تا کجا قرار است ادامه دار باشد الله اعلم امیدوارم محمدیان بیشتر به منافع کلان و پیشبرد اهداف عالیه کشتی با درایت هر چه تمامتر فکر کند و دست از این انتصابات واهی که هیچ منافعی برای کشتی مازندران ندارد بردارد و فقط به دوران پساکرونایی فکر کند که چشم ایران به کشتی مازندران خواهد بود حضور بزرگانی که هر کدام سهمی در تاریخ کشتی ایران و این دیار دارند بهره ببرد چرا که همین بزرگان بهترین سرمایه های واقعی کشتی مازندران هستند مجید ترکان آیت واگذاری اصغر اسدی امیدوارم محمدیان هر چه سریعتر چشم و.گوش خود را باز کند تا با دید بهتر و از تمام زوایای آشکار و.نهان به کشتی مازندران بیاندیشد با سپاس از شما پیشکسوت و خبرنگار محترم
پاسخ
آخرین اخبار