به پرونده سرباز بابلی رسیدگی شد

 کمیته ویژه هیأت نظارت بر حقوق شهروندی مازندران مامور رسیدگی و بررسی موضوعات مطرح شده در مورد سرباز و بازپرس مازندرانی شد و ستاد کل نیروهای مسلح از پیگیری موضوع بدرفتاری با سرباز بابلی با همکاری قوه قضاییه خبر داد.

به گزارش راه شلمچه، در پی مسائل مربوطه و حواشی بین یک سرباز انتظامی و بازپرس یکی از شعبات قضایی در بابل امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی‌پور رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح از پیگیری موضوع بدرفتاری با سرباز بابلی با همکاری قوه قضاییه خبر داد و گفت: مساله بدرفتاری با سرباز مذکور صحت داشته است.

  

*سرباز بابلی در سلامت است

  

وی در خصوص آخرین وضعیت بررسی پرونده بد رفتاری با سرباز بابلی اظهار کرد: ستاد کل نیروهای مسلح تا پاسی از شب موضوع  مذکور را با همکاری ‌قوه قضاییه مورد بررسی قرار داده است.

  

رحیمی‌پور اعلام کرد: سرباز بابلی اگرچه مورد بدرفتاری قرار گرفته اما دچار مشکل فیزیکی نشده است و صیانت از سرباز مذکور انجام شد، آخرین نتایج پیگیری و  بررسی‌های ستاد کل فردا اعلام خواهد شد.

  

همچنین حجت‌الاسلام محمد صادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران شب گذشته طی جلسه‌ای با مسؤول بازرسی نیروی انتظامی استان این مسئله مورد بررسی قرار داد.

  

با تشکیل جلسه سه ساعته پس از استماع شکایت سرباز وظیفه که به اتفاق پدرش در جلسه حاضر شده بود و بررسی اوضاع و احوال به اظهارات مطلعان و استماع توضیحات قاضی با عذرخواهی بازپرس و دلجویی مقامات قضایی از سرباز وظیفه، نامبرده از شکایت خویش صرف‌نظر و اعلام گذشت کرده است و مراتب توسط هیأت نظارت بر حقوق شهروندی و مقامات زیربط صورت جلسه شد.

  

رئیس کل دادگستری مازندران در پایان جلسه حقوق شهروندی دادگستری بر لزوم اهتمام تمامی قضات و کارکنان دستگاه قضائی بر حفظ کرامت انسانی و شان افراد به‌خصوص جوانان زحمت‌کشی که در کسوت مقدس سربازی در حال خدمت بی‌چشم‌داشت به کشور و مردم هستند تاکید کرد.

  

وی با بیان اینکه نکته مهم که حفظ کرامت قضات، کارکنان و همه مراجعه‌کنندگان و متهمان از وظایف دستگاه قضایی است که شامل قضات، کارکنان و مراجعه کنندگان می‌شود، اظهار کرد: کرامت در دادگستری باید نهادینه شود، این کرامت باید نسبت به وکیل، مراجعان، سربازان عزیز، متهمان، و خانواده‌های آنها در همه سطوح رعایت شود.



اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار