ورود کاروان تجهیزات نظامی آمریکا به سوریه

تهران- ایرنا- منابع سوری روز چهارشنبه از ورود یک کاروان تجهیزات نظامی آمریکا به پایگاه‌های غیرقانونی این کشور در حومه استان الحسکه سوریه خبر دادند.

به گزارش راه شلمچه به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، نیروهای اشغالگر آمریکایی امروز در راستای نقض مستمر قوانین بین‌المللی و برای پشتیبانی از پایگاه‌هایی غیرقانونی خود در حومه منطقه «الیعربیه» واقع در شمال شرق الحسکه، یک کاروان حامل تجهیزات نظامی و مواد لجستیک را وارد این منطقه کرد.

منابع محلی به سانا گفتند: این کاروان نظامی از گذرگاه غیرقانونی «الولید» از اراضی عراق وارد خاک سوریه شد که حامل تجهیزات نظامی و زرهی و سه برج ارتباطی است.

در همین راستا منابع محلی در روستای «السویدیه» در شمال شرق الحسکه نیز از ورود شش خودروی زرهی نیروهای اشغالگر آمریکایی از روستای «المحمودیه» عراق واقع در جنوب گذرگاه غیرقانونی خبر دادند.

به گفته منابع محلی این خودروها به سمت میادین نفتی «کرتشوک» سوریه که تحت اشغال نظامیان آمریکا است حرکت کردند.

این در حالی است که ارتش سوریه هفته گذشته،راه یک کاروان نظامی آمریکایی در شمال «تل تمر» در شمال غرب الحسکه را سد و نیروهای آمریکایی را وادار به عقب‌نشینی کرد.

در حال حاضر آمریکا دارای ۱۹ پایگاه نظامی با درجه‌های مختلف در سراسر نوار مرزی شرق سوریه از اردن تا ترکیه است که مهم ترین آنها پایگاه «التنف» در مثلث مرزی بین سوریه، اردن و عراق است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار