وقتی کشته‌شدگان و مجروحان آمریکایی ممنوع التصویر می‌شوند! +عکس

نحوه اطلاع‌رسانی بی‌بی‌سی فارسی از حمله معترضان آمریکایی به کنگره، قابل توجه است؛ اطلاع‌رسانی که به ندرت در آن از تصاویر معترضان استفاده شد!

به گزارش راه شلمچه، همزمان با برگزاری نشست مشترک قانون‌گذاران مجلس نمایندگان و سنای ایالات متحده برای شمارش آرای الکترال نامزدهای انتخابات سوم نوامبر ریاست‌جمهوری، هواداران دونالد ترامپ عصر روز چهارشنبه ۱۷ دی، در اعتراض به تقلب در انتخابات وارد ساختمان کنگره شدند و حصار امنیتی آن را شکستند.

 

بیش از هزار نیروی گارد ملی آمریکا بلافاصله منطقه واشنگتن دی.سی و ایالت‌های مریلند و ویرجینیا در واشنگتن مستقر شدند.

 

با فروکش کردن اعتراض هواداران ترامپ و خالی شدن کنگره و اعلام حکومت نظامی در واشنگتن، پایتخت آمریکا، جالب است که نگاهی کنیم به نحوه اطلاع‌رسانی بی‌بی‌سی فارسی، رسانه رسمی خاندان سلطنتی انگلیس از این حادثه مهم و شرم‌آور برای آمریکا.

 

شبکه بی‌بی‌سی تا ساعت 12 شب به خبررسانی و پخش زنده تصاویر از کنگره، با شروع هجوم معترضان به صحن کنگره و آغاز درگیری و تیراندازی، پخش زنده قطع شده و به پخش مستند و برنامه‌های تکراری پرداخت!

 

ویدئو | آخرین پخش زنده بی‌بی‌سی

 

به رغم اینکه این حادثه مقابل دوربین‌های شبکه‌های تلویزیونی و در حضور خبرنگاران صورت گرفت و از هر لحظه آن تصاویر به صورت زنده مخابره می‌شد اما بی‌بی‌سی در کانال خود، اخبار را غالبا بدون تصویر منتشر کرد؛ این در حالی است که طبق گزارش‌ها 4 نفر در این اعتراضات به ضرب گلوله پلیس جان باختند و 60 نفر مجروح شدند.

 

 

عدم انتشار تصاویر در حالی است که خبرنگاران بی‌بی‌سی در محل اعتراضات حضور دارند و شرایط را اسف‌بار توصیف می‌کنند.

 

 

با وجود حداقل 4 کشته و 60 زخمی، بی‌بی‌سی فارسی تنها تصاویری از معترضان را نشان داد که در حال گرفتن عکس یادگاری و شادی بودند؛ گویی پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا اصلا در کنگره حضور نداشته اند و این افراد خود به خود و بی دلیل کشته و زخمی شده اند!

 

 

بی‌بی‌سی حتی درباره زنی که در داخل کنگره هدف گلوله قرار گرفته و تصویر خون‌آلود او در تمامی رسانه‌های جهان منتشر شد، از هیچ عکسی استفاده نکرد!

 

در حالی تصویر این زن در بی‌بی‌سی سانسور می‌شود که او در کنگره و توسط نیروهای امنیتی کشته شد؛ اما جالب اینجاست که در فتنه 88، قتل مشکوک یک خانم در یکی از خیابان‌های تهران، به موجی رسانه‌ای در شبکه‌های غربی تبدیل شده و امثال بی‌بی‌سی با انتشار چهره خونین او از زوایای مختلف، این خانم را به چهره‌ای جهانی تبدیل کردند.

 

 

 

 

منبع؛ جام نیوز

       


        

                    

                                       


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار