گفت‌و‌گوی اختصاصی با راه شلمچه؛

پاسخ مشاور وزیر بهداشت به شایعه کرونا در بابل

وهاب‌زاده به شایعه کرونا در ایران گفت: 5 مورد مشکوک به ویروس کرونا در ایران داشتیم که فعلا دو مورد مثبت بوده‌است.

علیرضا وهاب‌زاده در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار راه شلمچه گفت: دو مورد مشکوک به کرونا در بابل مشاهده شده‌است که تیم‌های مدیریت و کنترل بیماری‌های واگیر در این شهر و در بخش ایزوله منفی برای ایزولاسیون موارد مشکوک، تجهیز و آماده ارایه خدمت است و تا دو روز دیگر گزارش قطعی اعلام می‌شود.

وی گفت: تا کنون پنج مورد مشکوک به ویروس کرونا در ایران گزارش شده‌است که دو مورد آن مثبت بوده و در قم دو نفر منجر به فوتی شده‌است.

مشاور وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشکی در پاسخ به این سوال که آیا بیمارستان‌های بابل دارای تجهیزات پزشکی مناسبی دارد تا به‌تواند آزمایش تست کرونا را به خوبی انجام دهد، گفت: من در این باره دقیقا اطلاع ندارم اما یقینا تیم‌های پزشکی این شهرستان بسیار مجهز است و درصورت امکان بیماران مشکوک به تهران اعزام خواهند شد.

وهاب‌زاده همچنین در باره نگرانی مردم به ویروس کرونا تأکید کرد با توصیه‌هایی که از سوی وزارت بهداشت برای جلوگیری از این ویروس شده‌است را جدی بگیرند.

اشاره می‌شود علائم این ویروس 80 درصد شبیه به سندرم حاد تنفسی «سارس» بوده و از طریق سرفه و عطسه به دیگران سرایت می کند. در حالی که اولین علائم ویروس کرونا به تب بالا، گلودرد، سرفه، تنگی نفس و اسهال ظاهر می شود، در مراحل بعدی باعث ذات الریه و نارسایی کلیه شده و در نهایت ممکن است منجر به مرگ فرد شود.

برای پیشگیری از ویروس کرونا دستهای‌تان را مکرر با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه بشویید. اگر آب و صابون ندارید از ضد عفونی‌کننده‌های حاوی الکل استفاده کنید. دهان و بینی‌تان را هنگام عطسه یا سرفه دیگران بپوشانید و از تماس محافظت نشده با حیوانات وحشی و اهلی خودداری کنید.            

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار