پیش‌بینی خاص دو ستاره پیشین شمالی فوتبال ایران برای شهرآورد سرخ‌آبی

بهزاد دادش‌زاده بازیکن خوش تکنیک و محبوب گیلانی سرخ‌آبی دهه 70 و مهران نجفی بازیکن محبوب بابلی‌ها که در دهه 60 به سرخ‌آبی‌ها گل زده نتیجه بازی استقلال و پرسپولیس روز دوشنبه را پیش‌بینی کردند.

به گزارش راه شلمچه، نود‌و‌چهارمین شهرآورد پرسپولیس و استقلال در حالی عصر فردا(دوشنبه 22 دی‌) برگزار می‌شود که پرسپولیس پس از شکست در فینال قهرمانان آسیا روحیه تیم سابق را ندارد و با تساوی‌هایی که بدست آوردند و همچنین بازی‌های عقب افتاده‌ای که دارند فاصله آنها با صدر جدول هم بیشتر شده‌است و در مقابل، استقلال و محمود فکری به صدر جدول جا خوش کردند و به مراتب روحیه بهتری نسبت به رقیب دیرینه خود دارند.

دیدارهای سرخ‌آبی‌ها همواره بدون در نظر گرفتن جایگاه دو تیم در جدول جذاب و پر حاشیه بوده‌است و پیش‌بینی نتیجه بازی هم معمولا دور از انتظار بود و با شرایطی که در حال حاضر دو تیم دارند و از طرفی هم ورزشگاه خالی از هواداران خواهد بود قطعا دیدار فردا خاص‌تر از گذشته است.

راه شلمچه، برای پیش‌بینی شهرآورد فردا به سراغ دو بازیکن محبوب و تکنیکی دهه 60 و دهه 70 رفت که اتفاقا هردوی آنها شمالی و همچنین بازیکن هافبکی که بسیار خوش درخشیدند.

بهزاد داداش‌زاده ستاره گیلانی تیم‌های استقلال رشت، پرسپولیس و استقلال تهران که در بیست سالگی به تیم پرسپولیس پیوست و با درخشش خود یکی از بازیکنان کلیدی تیم‌های ملی تبدیل شد. داداش‌زاده هم اکنون 49 سال دارد و بیشتر پیش‌بینی‌های وی در باره بازی‌های پرسپولیس و استقلال درست در آمده و اما بازیکن خوش اخلاق و تکنیکی دهه 60 تیم‌های دریای بابل، بانک ملی و نیروی زمینی تهران که در کارنامه خود با پیراهن بانک ملی و نیروی زمینی به تیم‌های سرخ‌آبی گل زیبایی را به ثمر رساند.

دربی 94 به چند دلیل جذابیت گذشته را ندارد

بهزاد داداش‌زاده که در شهرآورد سی‌و‌هشتم در سال 73 با شلیک دیدنی ضربه سر در دقیقه 56 به تیر دروازه آبی‌ها زد و این توپ را داور بازی گل اعلام کرد، اما بازی رورز دوشنبه را به دلیل عدم حضور تماچیان و نبود هیجان برای بازیکنان در زمین، شهرآورد جذابی را پیش‌بینی نکرد.

داداش‌زاده گفت: بازی‌های پرسپولیس و استقلال همیشه متفاوت از دیگر بازی‌های لیگ لیگ بوده و تقریبا غیر قابل پیش‌بینی است اما روند تیم‌ها در این فصل نشان می‌دهد به دلایل حاشیه‌های امنیت مربیان دو تیم در اولویت است.

وی ادامه داد: پرسپولیس مشکلات حاشیه بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا را همچنان دارد و مهمترین آن هم تغییر مدیریت پس از قهرمانی در غرب آسیا موجب شد به نوعی خودزنی کند فینال آسیا را از دست دهد و متعاقب آن بازی با نساجی در زمین پر از آب که بیشتر شبیه واترپلو بوده تا فوتبال و در این بازی متوقف شد و پس از آن هم توقف مقابل سپاهان و ذوب‌آهن عملا پس از بازی با فینال آسیا امتیازات را از دست داد.

بهزاد داداش‌زاده با بیان اینکه پرسپولیس نسبت به استقلال نمایش بهتری داشت اما نتیجه نگرفت، گفت: مربی‌های دو تیم جوان و با انرژی اما یحیی گل‌محمدی سابقه بهتری نسبت به محمود فکری دارد و همچنین کادر فنی هر دو تیم کاملا پرسپولیسی و استقلالی می‌باشند که یکی از نقاط مثبت این شهرآورد به شمار می‌آیند.

این پیشکسوت خوشنام فوتبال ایران دروازبان‌های تیم‌های استقلال و پرسپولیس را تعیین کننده برای نتیجه بازی فردا اعلام و کرد و گفت: رشید مظاهری و حامد لک شش‌دانگ و بسیار سخت گل می‌خورند اما جدال دفاع پرسپولیس و خط حمله استقلال می‌توانند اتفاقاتی را رقم بزنند و با این شرایط این بازی را با توجه به اینکه در ابتدا گفتم اولویت مربیان حاشیه امنیت آنها برای ادامه لیگ می‌باشد این بازی نشان از تساوی خواهد داشت مگر اینکه یکی از تیم‌ها در شرایط اتفاقی گل بخورند.


کفه ترازو به طرف استقلال است

مهران نجفی ستاره بابلی دهه60 تیم‌های مخابرات مازندران، بانک ملی، نیروی زمینی، دریای مازندران، منتخب مازندران، تیم ملی نوجوانان، جوانان، بزرگسالان در باره بازی دوشنبه استقلال و پرسپولیس گفت: شرایط استقلالی‌ها بهتر از پرسپولیس است و روند دیدارهای گذشته نشان می‌دهد استقلال برتری نسبت به پرسپولیسی‌ها دارد.


وی در باره نتیجه دیدار بازی فردا گفت: شهرآورد ایران برای من جذابیت زیادی ندارد و شاید به این دلیل باشد که اساسا طرفدار نه قرمز هستم و نه پرسپولیس اما بازی‌ها این دو تیم همواره با احتیاط و کم گل بوده و باعث شده تا جذابیتی نداشته باشد و از طرفی هم عدم حضور تماشاگران شاید هنوز باعث کاسته شدن این جذابیت خواهد بود.

نجفی شانس پیروزی استقلال در این شهرآورد را بیشتر از پرسپولیس دانست و گفت: خط هافبک دو تیم نقش مهمی در روند بازی فردا دارد و با توجه به غیبت بشار رسن که نقش کلیدی را در زمین می‌توانست داشته باشد بنابراین برتری آبی‌ها در میدان بازی به مراتب بیشتر است.

وی در باره گل‌هایی که به پرسپولیس و استقلال زده بود اشاره‌ای هم کرد و گفت: یک‌بار با پیراهن بانک ملی در سال 62 و در ورزشگاه شهید شیرودی که افتتاحیه باشگاه‌های تهران بود به پرسپولیس گل زدم که دروازبان پرپسولیس بهروز سلطانی بود و یک سال بعد هم با پیراهن نیروی زمینی به استقلال تهران و پشت محوطه جریمه گل زدم.

مهران نجفی علی کریمی که برای نامزدی ریاست فدراسیون فوتبال ایران ثبتنام کرد را به فال نیک گرفت و اظهار امیدواری کرد با توجه به محبوبیتی که علی کریمی در فوتبال ایران و آسیا دارد قطعا در صورت انتخاب وی به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال، اتفاقاتی خوبی روی خواهد داد.


علی هدایتی/

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار