پیش‌بینی دروازه‌بان اسطوره‌ای مازندرانی‌ها در باره بازی دربی

پیروز جغتاپور دروازه‌بانی که استاد گرفتن پنالتی بود و سابقه بازی در تیم‌های استقلال و تیم ملی را در کارنامه خود دارد که ایستاده تیر افقی دروازه را راحت در دستانش می‌گرفت و کمتر بازیکنی جرأت می‌کرد برای پنالتی زدن مقابلش بایستد.

به گزارش راه شلمچه، تیم های استقلال تهران و پرسپولیس تهران روز جمعه(24 اردیبهشت) از ساعت 19:30 برگزار کننده حساس ترین بازی هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال ایران و نود‌و‌پنجمین دربی پایتخت خواهند بود.

دربی پایتخت همیشه حساس و کمتر جذاب بوده‌است و این حساسیت‌ها باعث می‌شود تا این دیدار کمتر گل داشته باشد و همچنین بازی دلچسبی را رقم نخورد. برای مربیان هر دو تیم نتیجه بسیار مهم است و حداکثر تلاش را می‌کنند تا بازنده این دیدار نباشند.

نتیجه دیدار برای طرفداران استقلال و پرسپولیس بسیار اهمیت دارد و کرکری‌های طرفداران دو تیم جالب است و پیش‌بینی نتیجه هم فوق‌العاده‌ طرفدار دارد و اگر این پیش‌بینی‌ها از سوی بازیکنان پیشکسوت سرخ‌آبی باشد بسیار بر جذابیت این دیدار می‌افزاید.

به بهانه بازی برگشت استقلال و پرسپولیس سراغ یکی از بازیکنان پیشکسوت استقلال رفتیم که کمتر از او در رسانه‌ها یادی می‌شود. پیروز جغتاپور یک فصل را در استقلال بازی کرد و در سال 1373 دروازه‌بان این تیم بود که سرمربی آن زمان یِوگِنی واسیلیویچ سکوموروخوف روسی بود.

چغتاپور در آن سال‌ها دروازه‌بانی جسور، خوش قامت و بسیار فنی بود و در زمانی که لیگ استانی در کشور مرسوم بود وی دروازه‌بان منتخب مازندران بود و در فینال مسابقات لیگ قدس در ورزشگاه شهید شیرودی تهران مقابل تهران الف بسیار خوش درخشیده بود و در طول 120 دقیقه اجازه نداد هیچ توپی وارد دروازه مازندرانی‌ها شود و این بازی صفر بر صفر مساوی شد و به پنالتی کشید. در آن زمان بازیکنان بزرگی در تیم منتخب تهران بودند از جمله؛ ناصر محمدخانی، حمید درخشان و سنگربان تهران الف احمد سجادی بود. هر بازیکنی مقابل پیروز جغتاپور می‌ایستاد تا ضربه پنالتی را بزند دچار استرس می‌شد و این جوان بلندقامت در آن ضیافت پنالتی‌ها اسطوره‌ای شد و پس از آن تیم‌های تهرانی خواهان جذب وی شدند. 

جغتاپور ابتدای سال 1370 به تیم «پورا» رفت و بعد از یک فصل به تیم بنیادشهید پیوست و پس از آن به تیم استقلال رفت. او پیش از ورود به استقلال به عضویت تیم ملی ایران در آمده بود سپس به استقلال رفت و مانند الان نبوده که بازیکنی باید به تیم‌های استقلال و پرسپولیس می‌رفت بعد به تیم ملی دعوت شود شاید این هم از ویژگی‌های منحصر بفرد جغتاپور بود که مستقیم به تیم ملی رفت.

پیروز جغتاپور متولد 1337 و در بابل به‌دنیا آمد. وی در باره سابقه فوتبالی‌اش اینطور می‌گوید: فوتبال را در بابل و در تیم شهربانی این شهر شروع کردم و تعصب زیادی به این تیم داشتم. بعضی‌ها فکر می‌کنند من بازیکن دریا بودم اما فقط به عنوان یار کمکی در دو تورنمت با دریا بازی کردم. در تیم نساجی هم بازی کردم.

وی ادامه داد: در آن زمان تضادی بین «دریا» و «شهربانی» در بابل بود و همانند استقلال و پرسپولیس بود. من و همه اعضای خانواده پرسپولیسی بودیم اما وقتی بازیکن استقلال شدم واقعا استقلالی شدم و تا الان هم به همراه سه پسرم استقلالی هستیم اما وقتی پرسپولیس با تیم‌های خارجی بازی دارد همانند تیم ملی نگاهش می‌کنیم.

جغتاپور در باره میزان قراردادش با تیم‌ استقلال گفت: قرارداد خوبی آن زمان بسته بودم که یک میلیون و 200 هزارتومان گرفتم . سال قبل هم قراردادم با تیم بنیاد شهید تهران یک میلیون تومان بود که در همان موقع پیکان مدل 62 را 400 هزارتومان خریده بودم و یک منزل مسکونی در تجریش به من داده بودند و سه سال در آنجا نشستم و هیچ اجاره‌ای نداده بودم. بیشترین قرارداد را من در بنیاد شهید داشتم و بعد از من مهرداد امین شیرازی بود که قرارداد وی 400 هزارتومان بود.

وی در باره خداحافظی از فوتبال را تا سن 42 سالگی بیان کرد و گفت: معدود بازیکنی بودم که تا 42 سالگی درون دروازه ایستادم و همیشه دوست داشتم در زمین حریف بازی کنم وقتی تماشاچیان تیم مقابل را می‌دیدم یکصدا تیم خودشان را تشویق می‌کردند انگار به من انرژی می‌دادند و اتفاقا در خانه حریف بهتر بودم. یادم می‌آید سال اولی که در لیگ سراسری قدس در تبریز بازی داشتیم در دقیقه 91 پنالتی شده بود روی توپ نشستم و کسی نمی‌آمد پنالتی را بزند و عباس سیمکانی آن موقع بازیکن تیم ملی هم بود با انگشتم اشاره داده بودم پنالتی را بزند اگر قیافه‌اش را می‌دیدید! بعد هم پنالتی‌اش را گرفته بودم.

از پیروز در باره نتیجه دربی پایتخت پرسیدیم، گفت: باخت دو بر صفر استقلال مقابل ذوب‌آهن باعث شد تا این تیم با انگیزه بسیار بالایی در دربی بازی کند و از آن طرف هم پرسپولیس ناخودآگاه انگیزه کمتری دارد و هرچند یحیی گلمحمدی این مورد را به بازیکنانش گوشزد می‌کند اما ناخدا تیم پرسپولیس استقلال را دستکم می‌گیرد و این باعث شده تا استقلال با انگیزه بیشتری به دنبال پیروزی باشد و به نظرم برنده دربی می‌تواند استقلال باشد که هرچند حساسیت‌هایی که دربی دارد همیشه نتیجه آن غیر قابل پیش‌بینی است.

وی در باره سابقه مربیگری خود گفت: مدرک مربیگری A  کنفدراسیون فوتبال آسیا و مدرک پیشرفته مربیگری دروازه‌بانی فیفا دارم و سابقه مربی تیم‌های نساجی، سایپا شمال، شهرداری جویبار، شهدای جویبار، دریا بابل، شهربانی بابل و ژاندارمری ساری را در کارنامه خود دارم.


اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار