«ساری» و «بابل» پیشتاز دستگیری اعضای شورای شهر در ایران!

بابل و ساری پیشتاز دستگیری در شورای شهر ایران هستند و این دو شهر که از قدیم در سیاست رقیب سرسختی برای همدیگر بودند اما اینبار با دستگیری اعضای شورای شهر رقابت تازه‌ای را شروع کردند!

به گزارش راه شلمچه، دوره پنجم شورای شهر و روستا حدود شش ماه دیگر به پایان می‌رسد و تا حالا این حجم از بازداشتی‌های اعضای شورای شهر و یا شهرداران و یا کارمندان شهرداری‌ها شاید در نوع خود قابل تأمل باشد که مثلا در یک شهر ساری که اعضای شورای اسلامی این شهر 9 نفر بودند همه این 9 نفر بازداشت شدند که پرونده اختلاس و تضییع حقوق عمومی شهرداری ساری علاوه بر ۹ عضو شورای شهر، تاکنون شهردار، سرپرست وقت شهرداری در نیمه اول سال ۹۸، چند مدیر و کارمند و همچنین تعدادی از پیمانکاران این مجموعه بازداشت شدند.

شهریور سال 97 خبری از شورای اسلامی شهر بابل مخابره شد که 5 عضو این شورا به جرم فساد دستگیر شدند و بعد از دو سال هنوز حکم صادره برای آنها اجرا نشده بود که دو عضو دیگر این شهر هم هفته گذشته دستگیر شدند.

هر چند بابل و ساری شاید پیشتاز دستگیری در شورای شهر باشند اما نمی‌شود دستگیری 36 نفر از اعضاس شورای شهر استان تهران را در دوره پنجم نادیده گرفت که طی یک دوره از شورای شهر بیانگر وخامت بیش از بیش بی‌قانونی و روزنه‌های فسادزا در بدنه شهرداری‌ها است. 

بابل به غیر از دستگیری اعضای شورای، دستگیری‌های دیگری هم داشته که از جمله پرونده بزرگ اکبر طبری که شهره عام خاص شده بود.

دستگیری شهردار یا اعضای شورای شهر در دیگر شهرهای ایران کم نبوده و بیشترین تخلف آنها فساد مالی بوده‌است اما به غیر از اعضای شورای شهر و یا شهرداران، کارمندان و کارکنان شهرداری‌ها به مراتب بسیار بوده‌اند به عنوان مثال در دوره پنجم شورای اسلامی شهر و روستا فقط در تهران 127 نفر از کارمندان استان تهران و نیز 13 نفر از شهرداران این استان تا کنون دستگیر شدند و در دیگر استان‌ها آمار دقیقی وجود ندارد.

به راستی چرا فساد در بدنه شهرداری‌ها و در میان اعضای شورای اسلامی شهر و روستا زیاد شده‌است؟ مهمترین عاملی که می‌توان به آن اشاره کرد عدم نظارت استصوابی در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا باشد و بررسی صلاحیت انتخابات شوراها شامل نظارت استصوابی شورای نگبهان نمی شود و هیات نظارت بر این انتخابات، زیر نظر مجلس شورای اسلامی فعالیت می‌کند.

به نظر می‌آید اگر قانون انتخابات شورای شهر و روستا تغییر نکند شاید در دوره‌های آینده باید منتظر فساد مالی و اخلاقی در بیشتر شوراهای شهر و روستا باشیم.


اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار