چرا نیکزاد در دولت رئیسی پست نگرفت؟

پیش‌بینی‌ها تا قبل از معرفی کابینه رئیسی حضور علی نیکزاد در دو پست معاون اولی یا وزارت راه و شهرسازی محتمل بود اما رئیس‌جمهور رئیسی هیچ پستی را به وی نداد.

به گزارش راه شلمچه، غلامعلی حدادعادل رئیس شورای ائتلاف با یادآوری اینکه در دولت‌های گذشته شاهد تحمیل ضررهایی به کشور به خاطر دعوا بین برخی اعضای کابینه بوده‌ایم، ادامه داد: نکته دیگری که آیت‌الله رییسی در تشکیل دولت مورد توجه قرار دادند، هماهنگ بودن وزرای اقتصادی بود؛ در دولت چند جایگاه مهم وجود دارد شامل معاون اول، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه، وزارت صمت، وزارت اقتصاد، وزارت کشاورزی و رئیس بانک مرکزی که متصدیان این جایگاه‌ها باید از نظر سلیقه و نگاه اقتصادی با هم هماهنگ باشند.

وی گفت: ویژگی دیگری که در معرفی کابینه آیت الله رییسی مشاهده کرده‌ایم این است که ایشان ضمن قدردانی از فعالان ستادهایشان، به‌هیچ‌وجه قصد نداشتند به فردی که شایستگی تصدی مسئولیتی را در دولت ندارد، صرفاً به خاطر حضور در ستاد ایشان مسئولیتی داده شود.

رئیس شورای ائتلاف ادامه داد: البته این بدان معنی نیست که پست ندادن به دوستانی همچون آقای نیکزاد یا آقای امیرآبادی به این جهت هست که شایستگی ندارند، بلکه مصلحت‌های دیگری هم در کار بود. مثلاً آقای امیرآبادی به‌ عنوان نماینده قم باید در مجلس می‌ماندند آقای نیکزاد مسوولیت نایب‌ رییسی مجلس را بر عهده داشتند؛ ولی نکته مورد نظر بنده این است که ایشان به دنبال این نبودند که بدون در نظر گرفتن صلاحیت افراد پست‌های کشور را بین اعضای ستاد تقسیم کنند.

وی با تأکید بر اینکه صرف فعالیت در ستادها مجوز و شرط احراز پست نبوده است، افزود: این نکته را در همان اوایل شروع تبلیغات انتخاباتی به بعضی از رؤسای شورای ائتلاف استان‌ها عرض کرده بودم. وقتی که با بنده تماس گرفته می‌شد و ابراز نگرانی می‌کردند پس از پیروزی در انتخابات به فلانی که مسئول ستاد شده پست داده شود، بنده بدون اینکه این افراد را بشناسم و نفیاً یا اثباتاً قضاوتی بکنم این نکته را یادآوری می‌کردم که آیت‌الله رییسی به‌صرف اینکه کسی در ستادش فعالیت کرده باشد، به کسی پست نمی‌دهد.

اگر خوشت اومد لایک کن
4
آخرین اخبار