چه استان‌هایی از هفته آینده واکسیناسیون بالای 50 سال آغاز می‌شود

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ویروس دلتا خیلی از کشورها را درگیر کرده و آثار آن در ۶۸ کشور دیده شده و کشورهای همسایه شرقی ما درگیر هستند.

به گزارش راه شلمچه، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی کرونا  گفت: ویروس دلتا خیلی از کشورها را درگیر کرده و آثار آن در ۶۸ کشور دیده شده و کشورهای همسایه شرقی ما درگیر هستند و کشور ما هم همان‌طور که بحث ورود ویروس هندی مطرح شد و هشدار داده شده بود اتفاق افتاد و تمهیدات مناسبی از دو ماه قبل‌اندیشیده شد و اگر این اقدامات نبود شاید زودتر درگیر می‌شد.

مشاغل مجاز به فعالیت در شهرهای قرمز کرونا
رئیسی افزود: ۹۲ شهر قرمز است و از یکشنبه صبح مصوبات ستاد ملی کرونا برای شهرهای قرمز و نارنجی اجرایی می‌شود. یکی از کانون‌های اصلی انتشار ویروس، رستوران‌هاست. گروه شغلی یک یعنی هیچ رستورانی نباید در تهران و سایر شهرهای قرمز باز باشد تنها می‌تواند به صورت بیرون‌بر خدمات بدهد. مشاغل ضروری مثل داروخانه، نانوایی، مطب، سوپرمارکت و... می‌توانند باز باشند که پیش‌تر در قوانین رنگبندی‌ها اعلام شده است.

وی درباره شرایط کرونا در سیستان و بلوچستان بیان داشت: اینکه می‌گویند سیستان و بلوچستان سیاه شد اصلا درست نیست، خیز بیماری وجود دارد اما آنگونه که عنوان می‌شود نیست. درست است زیرساخت‌ها در سیستان و بلوچستان ضعیف است اما اگر در تمام حوزه‌ها مانند حوزه سلامت در این استان کار شده بود الان سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های برخوردار کشور بود. در حوزه سلامت خیلی خوب کار شده است و سیستان و بلوچستان با ۸ سال قبل اصلا قابل مقایسه نیست. از نیمه دوم سال ۹۹ تاکنون حدود هزار تخت به ناوگان تخت‌های این استان اضافه شده است و همین الان یک بیمارستان ۳۰۰ تخت‌ خوابی آماده بهره‌برداری دارد و در همین مدت ۱۰۰ دستگاه ونتیلاتور و ۱۰۰ دستگاه یونیت ICU به استان اضافه کردیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: تصمیم ویژه‌ای برای سیستان و بلوچستان و سایر استان‌های درگیر گرفته شد که از سنین پایین‌تر را واکسینه کنیم و حتی در سیستان و بلوچستان از هفته آینده سنین ۵۰ سال به بالا را واکسینه کنیم و امیدوارم این موضوع مورد اقبال مردم قرار گیرد البته برای استان‌های هرمزگان، کرمان، بوشهر و فارس هم این برنامه را داریم و به مرور زمان کل کشور را در این زمینه تحت پوشش خواهیم برد.

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار