چه زمانی منتظر بمب خبری کشف واکسن کرونا باشیم!

کشف واکسن ویروس کرونا یکی از بزرگترین اخبار مهم دنیا در قرن حاضر است که برای شنیدن آن مردم سراسر جهان لحظه شماری می‌کنند.

به گزارش راه شلمچه، عمر ویروس کرونا چند ماهی است که موجب ترس و بیماری بسیاری از مردم دنیا شده‌است، و این بیماری اولین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد. جدیدترین آنها از خانواده ویروس های کرونا محسوب می‌شود که به نام COVID-19 نامگذاری شده است. نسخه های قدیمی تر این ویروس مانند سارس SARS هم در چین و کشورهای دیگر از جمله ایران تا حدودی همه گیر شد. 

بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا کنون بیش از 14 میلیون نفر در جهان به ویروس کرونا ــ کووید19 ــ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، بیش از 600 هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

پس از شیوع ویروس کرونا محققان تصمیم گرفتند که هر چه زودتر واکسن این ویروس موذی را کشف و تولید کنند و خیلی از کشور‌ها در حال انجام آزمایش‌های بالینی واکسن این ویروس هستند. 

آمریکا، روسیه، استرالیا، آلمان، انگلستان و جمهوری اسلامی ایران در حال کار پژوهش و ساخت واکسن ویروس کرونا هستند که روسیه اولین کشوری است که این واکسن را روی نمونه انسان انجام دادند و موفقیت‌هایی را بدست آوردند.

محققان ایرانی اخیرا در مورد آزمایش موفق واکسن کرونا روی نمونه‌های حیوانی خبر دادند و اعلام کردند که در آینده‌ای نزدیک آزمایش این واکسن را روی نمونه‌های انسانی آغاز خواهند کرد. 

بر این اساس واکسن ویروس کرونا به صورت انحصاری در اختیار یک کشور نخواهد بود احتمالا در ماه‌های آینده همزمان حداقل شش کشور دنیا(آمریکا، روسیه، استرالیا، آلمان، انگلستان و ایران) تولید واکسن را به بازار عرضه خواهند کرد که البته نوع آن و نوع پیشگیری‌ها هم متفاوت خواهد بود.

قابل توجه اینکه کشور چین در این باره متفاوت از دیگر کشورها عمل خواهد کرد و این کشور هم می‌تواند در ساخت و کشف واکسن کرونا باعث شگفتی دنیا شود و آن‌طور که نشان می‌دهد در ماه‌های نزدیک، دنیا در ساخت واکسن وارد مرحله جدیدی خواهد شد و به نظر می‌آید منتظر خبرهای فوق‌العاده و شوق‌آفرین باشیم.

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار