ژست مضحک پمپئو در حمایت ایران!

در شرایطی که دولت آمریکا از تأمین امکانات درمانی برای مقابله با کرونا در کشور خود عاجز است و کمبود تجهیزات پزشکی در این کشور به یک بحران جدی تبدیل شده است، پمپئو در اقدامی مضحک، ژست کمک به ایران گرفت.

به گزارش راه شلمچه، بحران امکانات پزشکی و حتی تجهیزات محافظتی اولیه مانند ماسک در آمریکا با تمام ادعای ابرقدرتی‌اش، همه را مبهوت کرده و این بهت و تأسف حتی خود مقامات آمریکایی را نیز به اعتراف واداشته است. تیم کین، سناتور آمریکایی چند روز پیش در این خصوص نوشت: ‌«اینجا آمریکا است؟! بیمارستان‌ها تست کرونا ندارند. وقتی تعدادی تست به دستشان می‌رسد متوجه می‌شوند ملزومات دیگر آن نیست. ماسک نیست.» ترامپ هم در واکنش به بحران درمانی در ایالات متحده و تعداد روزافزون کشته‌های ناشی از بیماری کرونا در این کشور، به ضعف شدیدشان اعتراف کرده و می‌گوید: «چیزهایی را شاهدیم که عادت داشتیم در دیگر سرزمین‌ها ببینیم.»
اکنون کمبود امکانات لازم برای تشخیص بیماری کرونا، بحران گسترده‌ای برای آمریکایی‌ها ایجاد کرده است.

ژست مضحک
همزمان با این بحران، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در ژستی مضحک، مدعی شد که دولت کشورش به ایران پیشنهاد کمک داده‌اما تهران آن را رد کرده است.
پمپئو مدعی شد ایران پیشنهاد کمک آمریکا در زمینه مقابله با شیوع ویروس کرونا را رد کرده است. او همچنین مدعی شد که هیچ یک از تحریم‌ها مانع دستیابی ایران به کمک‌های بشردوستانه نیست.
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه، هفته گذشته در واکنش به این نوع ژست‌های مقام‌های آمریکایی گفته بود که ایران به صدقه آمریکا نیاز ندارد.
ظریف در صفحه توئیتر خود نوشت: ایران از نظر منابع انسانی و طبیعی غنی است. ما به صدقه از طرف دونالد ترامپ که خودش وادار شده از کسانی که تحریم کرده، دستگاه‌های تنفس مصنوعی بخرد، نیازی نداریم. آنچه که ما می‌خواهیم این است که وی ممانعت از فروش نفت و دیگر محصولات و همچنین خرید نیازمندی‌ها و انجام و دریافت پرداخت‌ها توسط ایران را متوقف کند.
در حال حاضر، آمریکا به مرکز شیوع بیماری کرونا در جهان تبدیل شده است؛ آن‌هم در حالی که پمپئو قبل‌تر گفته بود مطمئن است آمریکا بهتر از هر کشوری با کرونا مبارزه خواهد کرد!
آمار مبتلایان و تلفات ناشی از کرونا در آمریکا خیره‌کننده است؛ به‌طوری‌که از ایتالیا و حتی چین هم پیشی گرفته است. این در حالی است که کارشناسان می‌گویند به‌علت کمبود کیت تشخیص کرونا، به احتمال زیاد تعداد مبتلایان به کرونا خیلی بیشتر از حد اعلامی رسانه‌هاست. ماریا ویلیامسون نویسنده و فعال آمریکایی در همین رابطه چندی پیش در توییتر نوشته بود، وقتی آمار مبتلایان اعلام می‌شود، باید به این نکته توجه کرد که تعداد کمی تست داده‌اند. مارتی مکری پروفسور دانشگاه جانز هاپکینز نیز در گفت‌وگویی گفته بود بیش از نیم میلیون آمریکایی هم‌اکنون به کرونا مبتلا هستند.
روزنامه گاردین در روزهای گذشته در مطلبی نوشته بود: ترامپ گفته بود از امروز به بعد، دیدگاهی جدید سرزمین ما را اداره می‌کند. از این لحظه به بعد، اول آمریکا؛ اما آمریکا اکنون به‌گونه‌ای دیگر اول شده؛ در تعداد مبتلایان به کرونا!».
به گزارش فارس، چندی پیش ویدیوی یک پرستار آمریکایی منتشر شده بود که با چشم‌های‌گریان گفته بود: «آمریکا آماده نیست و از پرستان محافظت نمی‌شود.» او این ویدیو را پس از این منتشر کرد که از کار خود استعفا داده بود.
آن‌هم به این دلیل که از وی خواسته شده بود تا بدون ماسک (به‌دلیل کمبود ماسک) در ICU حاضر شود. نیویورک تایمز در واکنش به این وضعیت گزارشی را با عنوان «ماسک‌ها کجا هستند؟» منتشر کرد. این روزنامه وضعیت کادر درمانی آمریکا را نامطلوب خواند و نوشت: تعداد زیادی از کادر درمانی بیمارستان‌های آمریکا به‌دلیل کمبود تجهیزات بیمار شده‌اند. خیلی از افراد از ماسک و دستکش‌ها به‌طور چند باره استفاده می‌کنند.»
دزدی و غارت تجهیزات پزشکی دیگر واکنش مقامات آمریکایی به ناتواتی خود در تامین مایحتاج پزشکی و درمانی مردم آمریکا بوده است. چندی پیش آندریاس گایسل، وزیر امور داخلی ایالت برلین از مصادره ماسک‌هایی که برای پلیس برلین سفارش داده شده بود توسط آمریکا در بانکوک خبر داد. او ضمن انتقاد از رفتار مقامات آمریکایی گفته بود، ۲۰۰ هزار ماسک FFP-2 از یک شرکت آمریکایی که در چین ماسک تولید می‌کند خریداری شده بود که توسط آمریکا در تایلند مصادره شد. او این رفتار آمریکایی‌ها را یک راهزنی مدرن نامید و گفت: ما انتظار چنین رفتاری را از شرکای خود نداریم.

پمپئو: تحریم‌ها را کاهش نمی‌دهیم
وزیر امور خارجه آمریکا، سه‌شنبه هفته گذشته در اظهارنظری گستاخانه گفته بود که این کشور قصد ندارد تحریم‌های ایران را لغو کند.
وی که در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، مدعی شد: «ایران تحت تحریم‌ها باقی خواهد ماند و تهران باید رفتار خود را تغییر دهد و ملت ایران باید اهمیت این موضوع را درک کند که در راستای تغییر نظام خود گام بردارد».
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به اظهارنظر گستاخانه پمپئو نوشت: «رئیس ‌سازمان تروریستی سیا مدعی شده که نظام مردمی جمهوری اسلامی ایران باید تغییر کند! ایشان فراموش کرده ۴۱ سال پیش این اقدام انجام گرفت؛ البته نه به توصیه ایشان، بلکه به دلیل دخالت غیرقانونی آمریکا، غارت منابع کشور و جنایت‌های بی‌شمار آنها نسبت به جوانان و مردم ایران».

 مجاهدت شبانه‌روزی در ایران
همزمان با عجز دولت آمریکا در مقابله با کرونا، ایران رکورد تحسین برانگیزی در آمار بهبودیافتگان کرونا دارد. در حال حاضر جامعه پزشکی و پرستاری، وزارت بهداشت، سپاه، ارتش، وزارت دفاع، طلاب، بسیجیان و گروه‌های جهادی در مجاهدتی شبانه‌روزی مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند.
از یکسو جوانان بسیجی و طلاب یا مشغول ضدعفونی معابر شهری و توزیع موادضدعفونی‌کننده به مردم هستند، یا در کارگاه‌های مردمی، مشغول تولید ماسک و لباس ایزوله.
مردم عزیز ایران نیز در پساکرونا، به‌جای غارت فروشگاه‌ها، بسته‌های اقلام بهداشتی و اقلام ضروری خوراکی را میان خانواده‌های کم بضاعت توزیع می‌کنند.



منبع؛ کیهان

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار