به نام «کانون ملی هنرمندان» به کام «کارگزاران»!

محمدعلی آقابیگی رئیس به اصطلاح کانون ملی هنرمندان ایران در مراسم برگزاری اکران خصوصی عصر پنجشنبه فیلم سینمایی«تصویرم در آینه نیست» به عنوان سخنران استاد هنرمند، عقده‌های سیاسی بی‌ربط را به هنرمندان، ربط داد.

به گزارش راه شلمچه، فیلم سینمایی «تصویرم در آینه نیست» به کارگردانی محمدرضا خاکی و با بازی شادروان ماه چهره خلیلی، علی انصاریان پس از شش سال،  عصر روز پنجشنبه(24 اسفند 402) در پردیس سینمایی چهارسو به اکران خصوصی درآمد.

قبل از شروع اکران، مراسمی برگزار شد که در میان آن مجری برنامه با دعوت از محمدعلی آقابیگی به عنوان رئیس کانون ملی هنرمندان ایران سخنرانی کند. در صحبت‌های وی هیچ ارتباطی با هنر، هنرمندان و به خصوص سینما نداشته اما صرفا از آزادی گفته شد که گویی ایران هیچ آزادی وجود ندارد و در پایان هم آرزو کرد حداقل تا 150 سال دیگر آزادی را در ایران آن هم از دور سلام کنیم!

اگر در ایران به گفته آقابیگی آزادی وجود ندارد آیا این صحبت‌های وی نشان از آزادی نیست و منظور وی از کدام آزادی است؟ که پرواضح است با بهانه آزادی و با عنوان ملی! و هنرمند! از اعتبار این دو کلیدواژه به اهداف دیگری به غیر از حمایت از هنرمندان دارد که سابقه وی کاملا مشخص است.

در پایان هم ناهید دل‌آگاه تهیه کننده فیلم تصویرم در آینه نیست به تاسی از صحبت‌های رئیس به اصطلاح کانون ملی هنرمندان ایران با گفتن زن زندگی آزادی برای بازماندگان و زندانیان این شعار آرزوی سلامتی کرد.
گویی پس از شکست شعار براندازنه سال گذشته هنوز حقارتی شده تا به نوعی عقده‌گشایی کنند.

هرچند برخی از هرمندان واقعی در این مراسم از جمله؛ فرهاد نگهبان تهیه کننده و نویسنده، سیاوش قاسمی بازیگر، امید علیمردانی و...با صحبت‌های این دو نفر سالن را به عنوان اعتراض ترک کرده بودند.

محمدعلی آقابیگی کیست؟

آقابیگی پیش از این رییس کانون شعرای حزب کارگزاران سازندگی بود که کاملا با نگاه سیاسی اهداف دیگری داشت و پس از آن کانون ملی هنرمندان ایران را تشکیل داد که با توجه به تحقیقاتی انجام شده مجوزی از این کانون دیده نشده است.


سال 1398 پس از اینکه وی پاتوق شعری در سعادت آباد تهران تشکیل داده بود به دلیل ملاحظات سیاسی توقیف شد.

با توجه به سابقه محمدعلی آقابیگی که به اسم فرهنگ و هنر، علاقه زیادی به فعالیت‌های سیاسی دارد حال با تاسیس این کانون، از هنرمندان چه می‌خواهد که انتظار می‌رود دستگاه‌های نظارتی و امنیتی با این پدیده به نام هنرمندان و به کام سیاست‌بازان برخورد جدی کنند تا به هنرمندان واقعی و دلسوزان عرصه هنر بیش از این آسیبی نرسد.


علی هدایتی/  




اگر خوشت اومد لایک کن
2
آخرین اخبار