کلیات طرح شفافیت آراء تصویب نشد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه 15 بهمن با کلیات طرح شفافیت اراء مخالفت کردند.                  

به گزارش راه شلمچه، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 15 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی، با 153 رأی موافق، 63 رأی مخالف و 12 رأی ممتنع از مجموع 234 نماینده حاضر در جلسه با کلیات طرحی موافقت نکردند البته نمایندگان در جلسه روز یکشنبه، 12 بهمن ماه رأی به اولویت رسیدگی به آن داده بودند.

 

دکتر قالیباف پس از پایان رأی گیری کلیات طرح اصلاح آیین نامه داخلی مجلس پیرامون شفافیت آرای نمایندگان گفت: با توجه به اینکه اصلاح آیین نامه داخلی نیاز به دو سوم آرای نمایندگان نیاز دارد، کلیات این طرح رأی مورد نیاز را کسب نکرد، البته موافقان و مخالفان کلیات طرح با اصل موضوع شفافیت موافق بودند، لذا کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس تلاش کند تا آیین نامه را به نوعی تنظیم و تدوین کند که شفافیت و دغدغه همه نمایندگان دیده شود.

 

به گزارش خانه ملت، سمیه محمودی سخنگوی کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی طی سخنانی اظهار داشت: این طرح براساس ماده 142 آئین نامه در کمیسیون به عنوان کمیسیون اصلی مورد بررسی قرار گرفت و کمیسیون شورا و آئین نامه نیز در کارگروهی متشکل از مرکز پژوهش ها و سایر نهادها و بازوهای علمی و نظارتی مجلس آن را مورد واکاوی قرار داد.

 

وی افزود: از آن جایی که طرح مذکور مطالبه عمومی جامعه است امیدواریم کلیات آن با اقبال نمایندگان همراه بوده و بتوانیم خواست عمومی را در خصوص آن اجابت نماییم.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
0
کریمی فیروزجایی ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
نمایندگان محترم باید دلیل مخالفت خودشان را بیان کنند
با وجود اینکه برخی از نمایندگان اراءشان را در منظر عمومی قرار میدهند دیگر نمایندگان محترم جز حفظ منافع شخصی چه دلیلی بر مخالف طرح شفافیت آراء دارند؟
نکنه آشکار شدن آرای خودشان را به مصالح نظام گره می‌زنند!؟
پاسخ
آخرین اخبار