کی‌روش با دفاع جانانه از ایران، آبروی خبرنگار بی‌بی‌سی را برد!

 سرمربی تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس خبری پیش از دیدار با ولز، ایران را قدمتی سه هزارساله دانست و پس از اتمام کنفرانس خبری ، شیطنت خبرنگار بی‌بی‌سی را خنثی کرد.            

به گزارش راه شلمچه، سرمربی تیم ملی ایران در نشست خبری پیش از دیدار حساس برابر ولز گفت: افتخاری‌ است بودن در جام جهانی با تیمی که مدتهاست مسابقه مهمی نداشته و به ولز حضور در جام را خوش آمد می‌گویم. تلاش می‌کنیم‌ تا رویای‌ خودمان را محقق کنیم.‌ بازی اول خوب نبود و ۲ بازی باقی مانده و می‌خواهیم‌ از فوتبال لذت ببریم تا به مرحله بعدی رسیده و موجب شادی شویم.

کارلوس کی‌روش با بیان اینکه انتظار می‌رود در بازی فردا تفاوت‌ها رقم بخورد و همچنین درباره شرایط بیرانوند، گفت: علیرضا تست‌های پزشکی را انجام داد و می‌دانیم مشکل زیاد بود اما او در حادثه‌ای‌ درگیر شد و مربوط با صدمه مغزی بود و باید احترام بگذاریم به قوانین فیفا، پس بیرانوند فردا غایب است اما در دیدار بعدی به میدان می‌رود. ما یک تیم را جانشین او داریم و آن هم نفراتی هستند که در عقب زمین بازی‌ می‌کنند.

وی با پرسش سیاسی خبرنگاران از بازیکنان ایران گفت: رسانه‌ها می‌توانند سوال کنند و ما هم حق داریم‌ پاسخ واقعی بدهیم. هرچه می‌خواهید پرسید و باید به جواب ما احترام بگذارید. نمی‌خواهیم‌ این مسائل روی فوتبال بازی کردن ما تاثیر بگذارد.

 کی‌روش در مورد اینکه مردم ایران امید زیادی به تیم ملی دارند، گفت: همانطور که می‌دانید ولز تیم خوبی است. می‌خواهیم بیاموزیم. در بازی‌ قبل به اندازه سه سال گل‌ خوردیم که با این حال از آن درس گرفتیم. در بازی فردا باید نشان دهیم که تیم خوبی هستیم اما تیم‌های‌ عالی بعد از شکست بازمی‌گردند. هیجان زیادی برای بازی فردا داریم و حریف را می‌شناسیم. آنها هوادارانی به نام دیوار قرمز دارند اما اطمینان خاطر دارم‌ که نفرات ما روحیه جنگنده و بزرگ خود را نشان می‌دهند. باید بجنگیم تا استحقاق برتری را داشته باشیم.

سرمربی ایران ادامه داد: نباید این موضوع مانع برگزاری بازی ما در حال حاضر شود. این موضوع به ما بر نمی‌گردد. به رئیس فیفا و اخلاق بازی بر می‌گردد. هیچ مشکلی وجود ندارد که رسانه‌های بین المللی بیایند و سوالاتی مطرح کنند. آزادی مطبوعات را داریم و ما هم آزادیم که جواب بدهیم.

کی روش  درباره سابقه مربیگری و هدایت بازیکنان بزرگ دنیا درباره حضور گرت بیل در تیم ملی ولز گفت: او فوق العاده است. او رهبر بزرگی است و ثبات تیم ملی ولز به بیل بستگی دارد. من با او کار نکردم اما او نابغه است و با هوش بالای خود همه چیز را رهبری می کند‌ او تصویری از وجهه تیم ملی ولز است. او روحیه تیمی را نشان می دهد و ما بایستی متوجه این موضوع باشیم. در کار تیمی ولز علاقه وجود دارد. برای ولز مهم نیست دقیقه اول یا نود است بلکه آنها فقط بازی را انجام می دهند. می خواهیم فوتبال بازی کنیم. برای آنها سورپرایز داریم.

سرمربی تیم ملی ایران در مورد اینکه چگونه مردم و فرهنگ ایران را به دنیا معرفی می‌کند، اظهار داشت: ایرانی‌ها برای 3هزار سال تاریخ احترام قائل می‌شوند. به شیراز و اماکنی مانند پرسپولیس و ... رفته‌ام. این اماکن نشان می‌دهند ایران فرهنگ و تاریخ دارد. جاهای زیادی سفر کرده‌ام. مردم ایران با فوتبال می‌خندند و گریه می‌کنند و فوتبال را خیلی دوست دارند. آن‌ها کودکان خود را به مدرسه می‌برند. ایران کشوری است که مردمش تعلیم و تربیت دیده‌اند.

وی افزود: این روزها سوالات زیادی می‌پرسند ولی این را باید از کشورهای مختلف سوال کنند. در همه جای دنیا چنین مسائلی وجود دارد. مردم ایران تحصیلکرده و با شخصیت هستند. آن‌ها کار می‌کنند و دوست دارند از تماشای فوتبال لذت ببرند. آن‌ها نباید تنها کسانی باشند که جوابگوی مسائل انسانی در دنیا باشند. به هر حال من برای بازی با ولز هیجان زده هستم و می خواهم آن‌ها به فوتبال برگردند. بگذارید بازیکنان ایران بازی کنند. چیزی که آن‌ها می خواهند بازی کردن است. مثل ملی پوشان انگلیس که برای مردم آن کشور بازی می‌کنند.

سرمربی تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران پس از اتمام کنفرانس خبری پیش از دیدار با ولز، شیطنت خبرنگار بی‌بی‌سی را خنثی کرد.             

به گزارش ایرنا از قطر، کارلوس کی‌روش پس از پایان نشست خبری پیش از دیدار تیم ملی فوتبال ایران برابر ولز، در پاسخ به پرسش شیطنت‌آمیز خبرنگار شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی گفت: نشست خبری تمام شد و سوالی که از شما دارم این است که به نظر شما منصفانه نیست که از سایر مربی‌ها هم سوالات دیگری(سیاسی) بپرسید؟ تنها سوالی که دارم این است.

کی‌روش در ادامه در واکنش به اینکه سوال مطرح شده این خبرنگار، از یک بازیکن ایرانی و مربوط به کشور ایران بوده، گفت: پس چرا از ساوت‌گیت(سرمربی انگلیس) نمی‌پرسید که نظرش درباره خروج آمریکا و انگلیس از افغانستان چیست؟ از آنها هم بپرسید.

در روزهای اخیر، خبرنگاران رسانه‌های معاند با رفتاری هدفمند اقدام به طرح پرسش‌هایی شیطنت‌آمیز از سرمربی و بازیکنان تیم ملی کرده و جو روانی پیرامون ملی‌پوشان را بر هم زده‌اند. 

با این وجود، کی‌روش با این پاسخ، حواشی پیرامون تیم ملی جمهوری اسلامی ایران را دور کرد و اطمینان داد که تمرکز شاگردانش روی فوتبال و جام جهانی معطوف است.

تیم ملی جمهوری اسلامی ایران فردا(جمعه) در دومین دیدار خود در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، به مصاف ولز خواهد رفت.

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار