گویا پرسنل شرکتی کادر درمان، فرزندخوانده وزارت بهداشت هستند!

آقای نوبخت! درست است که قانونی برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی کادر درمان وجود ندارد ولی قانونی هم نیست که شما را از این کار منع کند و اینجا این تصمیم با وجدان شماست.

به گزارش راه شلمچه، ویروس کرونا بسیاری از کسب و کارها را تحت الشعاع قرار داد و از جمله پرسنل کادر درمانی شرکتی و پیمانکاری بیمارستان‌ها که در مواجهه با کرونا در خط مقدم بودند اما گلایه‌های زیادی در باره شغلی خود دارند.

گلایه‌های یکی از پرسنل کادر درمانی شرکتی را در زیر می‌خوانید:

من همانند خیلی از جوانان درس خواندم، سال‌های زیادی به لطف خداوند مهربان زیر سایه پدر کارگرم، پرستار مردم عزیزمان شدم،  پرستار شدم ولی حال و روز روزهای کارگری پدرم را خیلی خوب درک می‌کنم، به لطف شرکت‌های خصوصی که چوب حراج بر مدافعان سلامت زدند...
پرسنل کادر درمان شرکتی هر روز با قلبی شکسته به بالین مردم عزیزمان می روند، از سویی عشق به رهبر، عشق به ملت، عشق به حرفه خود، و قسمی که در این راه خوردند و از سوی دیگر تبعیض‌هایی که بیداد می‌کند.

 تبعیض هایی شامل:
1- عدم اعمال افزایش حقوق و امتیازات دیگر نسبت به همکاران در یک بخش که سبب اختلاف طبقاتی چشمگیری شده
2- عدم امنیت شغلی،در صورت هر گونه پیگیری حقوق مساوی با تهدید به اخراج
3- عدم اعمال امتیازسابقه کار در آزمون های استخدامی

گویا ما پرسنل شرکتی کادر درمان فرزند خوانده این دولت و وزارت بهداشت هستیم. از ۲ اسفند 99 که ویروس کورونا بر ایران سایه افکند، کادر درمان روزهای سختی داشتند. متاسفانه عده‌ای در این جبهه شهید شدند. دولت هم برای انگیزه پرستاران دستور اجرای فصل دهم قانون اساسی را داد و پس از آن امتیازات دیگر و پیگیری فوق العاده ویژه... در این میان چیزی شامل پرسنل شرکتی به علت نوع استخدام نشد! پس از نامه نگاری‌ها به همه سازمان‌ها و نمایندگان در همه استان‌ها، دکتر تقوی نژاد در زمان جنگ با کورونا وعده اعمال افزایش حقوق و امتیازات و حتی تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی کادر درمان را داد، حقوق اسفند و فروردین پرسنل شرکتی مانند قبل واریز شد و دریغ از افزایش حقوق!
به امید اجرای وعده داده شده، دلمان قرص شد که در این تورم حداقل‌ها را خواهیم داشت ولی ۱۰ اردیبهشت در لایو زنده
دکتر نوبخت آب پاکی را روی دستمان ریخت! جالب است بعد از اینکه جنگ با کورونا در مراحل پیروزی است،  وعده هایی که به ما سربازان رهبری و مردم ایران دادند نیز فراموش شد و دکتر نوبخت گفت:
پرسنل شرکتی کادر درمان به علت نوع استخدامی افزایش حقوق ۵۰ درصدی و تبدیل وضعیت شاملشان نخواهد شد. نه، به همه وعده‌های داده شده در زمان جنگ!
دکتر نوبخت مطالب زیر را شفاف سازی کرد:
* فوق العاده ویژه برای کارمندان دولت پیگیری می‌شود
* پرسنل قراردادی با برقراری امتحان های داخلی تبدیل وضعیت می شوند
* نیروهای ذخیره ۳۰آبان به عنوان قراردادی جذب میشوند
* افزایش حقوق ۵۰ درصدی شامل نیروهای شرکتی نمی شود
برای نیروهای شرکتی تبدیل وضعیت انجام نمی‌شود چون وابسته به دولت نیستند. نیروهایی زیر نظر شرکت‌ها هستند و طبق قانون کار حساب می‌شوند.

اما صحبت ما به آقای دکتر نوبخت این است:
 درست است که قانونی برای  تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی کادر درمان وجود ندارد ولی قانونی هم نیست که شما را از این کار منع کند و اینجا این تصمیم با وجدان شماست!
آیا آزمون استخدامی دشوارتر از حضور در جنگ با بیماری جهان گیر کورونا وجود دارد که ما پرستاران شرکتی در این عرصه حضور فعالی داشته و داریم و با فتخار در این آزمون سربلند بیرون آمده ایم و قبول شده ایم؟
عمل نکردن به وعده ها نه تنها توهینی بزرگ به شعور این عزیزان است بلکه سوءاستفاده از شرایط و ایجاد یک تجربه تاسف بار برای تمامی خانواده های این سربازان شده‌است.
عمل نکردن به این وعده‌ها خدشه بزرگی بر حیثیت وزارت بهداشت است.

وجود این چنین عملکرد و تبعیض هایی سبب دلسردی و ناامیدی سربازان و مدافعان سلامت ملت عزیز ایران شده است
به اميد احقاق حق
مدافعان سلامت
اما شركتی

اگر خوشت اومد لایک کن
136
آخرین اخبار