ﺳﺎﺧﺖ و تولید 4 ﻣﺤﺼﻮل ﺟﺪﯾﺪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان اوﻟﯿﻦ ﻧﻤﻮﻧﻪی داروی اﯾﺮاﻧﯽ

شرکت ترانه‌های شفابخش طبیعت ﺑﻪ ﻋﻨﻮان اوﻟﯿﻦ ﻧﻤﻮﻧﻪی تولید داروی اﯾﺮاﻧﯽ ﺑﻪ دﻟﯿﻞ اﺛﺮﮔﺬاری ﭼﺸﻢﮔﯿﺮ و ﻗﯿﻤﺖ ﻣﻨﺎﺳب آن ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ کالای مشابه خارجی علاوه بر ارز آوری و جلوگیری خروج ارز از کشور، ﺑﺎزﺧﻮرد ﺑﺴﯿﺎر ﻣﻄﻠﻮﺑﯽ از ﻃﺮف ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﺼﺮفﮐﻨﻨﺪﮔﺎن و بیماران درﯾﺎﻓﺖ ﻧﻤﻮده است.

به گزارش راه شلمچه، ﺷﺮﮐﺖ داﻧﺶ ﺑﻨﯿﺎن ﺗﺮاﻧﻪﻫﺎی ﺷﻔﺎﺑﺨﺶ ﻃﺒﯿﻌﺖ ﺑﺎ ﺑﻬﺮهﻣﻨﺪی از ﻇﺮﻓﯿﺖﻫﺎی ﻋﻠﻤﯽ و ﺑﻮﻣﯽ ﮐﺸﻮر، دﺳﺘﺎوردﻫﺎ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﻬﯽ را در ﺣﻮزه دارو و درﻣﺎن داﺷﺘﻪ اﺳﺖ.

ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﺗﺨﺼﺼﯽ اﯾﻦ ﺷﺮﮐﺖ از اﺑﺘﺪای ﺳﺎل 1394در ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ، ﭘﮋوﻫﺶ و ﺗﻮﻟﯿﺪ داروﻫﺎی ﺻﺪ درﺻﺪ ﮔﯿﺎﻫﯽ و ﺗﻠﻔﯿﻖ آن ﺑﺎ ﺷﯿﻮهﻫﺎی ﻣﺪرن ﻋﻠﻤﯽ ﺑﺮای ﮔﯿﺎه ﻣﻌﺠﺰه آﺳﺎی ﺳﻨﺘﻼ آﺳﯿﺎﺗﯿﮑﺎ (آبﺑﺸﻘﺎﺑﯽ) استمرار دارد. این شرکت با مجموعه دانش بنیان و با وجود تحریم‌های ظالمانه، بعد از سال‌ها تحقیق، پژوهش، آزمایش و تجربه، داروهای سنتلا با درمانگری بالا در درمان بیماری‌های مختلف را بدون هیچگونه عوارض تولید و در بازار داخلی به صورت محدود عرضه نموده است که ﺗﻮﺟﻪ وﯾﮋه رﺳﺎﻧﻪﻫﺎی تخصصی و ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻠﯽ را ﺑﻪ ﺧﻮد اﺧﺘﺼﺎص داده اﺳﺖ. این مهم محقق نمی شد مگر با خودباوری و تلاش شبانه روزی متخصصان و  دانشمندان پر تلاش کشور عزیزمان و چه تبلیغی ارزشمندتر از این دستاورد.

در اﯾﻦ راﺳﺘﺎ علاوه بر توفیق ﺳﺎﺧﺖ و تولید 4 ﻣﺤﺼﻮل ﺟﺪﯾﺪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان اوﻟﯿﻦ ﻧﻤﻮﻧﻪی داروی اﯾﺮاﻧﯽ ﺑﺮ ﭘﺎﯾﻪی اﯾﻦ ﮔﯿﺎه ﺑﺎ ﻧﺎمﻫﺎی «ﮐﺮم درﻣﺎﺳﻨﺖ»، «ﮐﺮم ﭘﯿﻠﯽﺳﻨﺖ»، «ﮐﭙﺴﻮل ﺳﻨﺘﻼ ﺗﯽاسﺗﯽ» و «دﻣﻨﻮش ﺗﯽﺳﻨﺖ»، محصولات دیگر آن نیز  آماده دریافت مجوزهای قانونی و تجاری سازی آن می باشد.


محصولات شرکت ﺗﺮاﻧﻪﻫﺎی ﺷﻔﺎﺑﺨﺶ ﻃﺒﯿﻌﺖ رت بیشتر بشناسید

گیاه آب بشقابی Centella asiatica (L.) urban یک گیاه کوچک با ساقه‌های رونده‌ی باریک و برگ‌های قلبی شکل چندساله می‌باشد. تمام بخش‌های این گیاه شامل ریشه، برگ‌ها، میوه‌ها و ساقه‌های رونده مصارف درمانی متعدد دارند. گیاه آب بشقابی قرن‌هاست در طب سنتی و چینی یکی از موارد فرموله شده جهت به تاخیر انداختن پیری و جلوگیری از زوال عقل است. آنالیز‌های فیتوشیمیایی مشخص کرده‌اند که آب بشقابی شامل تری‌ترپنوئیدها، فلاونوئیدها، فیتواسترول‌ها می‌باشد. اسیاتیکوزید شاخص‌ترین تری‌ترپن بوده که به عنوان یک افزایش‌دهنده‌ی حافظه در بیماری زوال عقل مفید می‌باشد. این گیاه افزایش حافظه در کودکان عقب مانده‌ی ذهنی، درمان پسوریازیس، درمان زخم‌های سفلیس، درمان درماتیت، افزایش قوای جسمانی، حیات بخشی مجدد به نورون‌های آسیب دیده، درمان اگزما و نهایتا بهبود رنگ بدن، افزایش حافظه و بهبودی هوش، افزایش طول عمر، شادابی و سلامتی را تضمین می‌کند.

مصرف خوراکی گیاه آب بشقابی، با تحریک سنتز کلاژن و اثرات آنتی اکسیدانی خود، باعث جوان‌سازی پوست و کمک به سلامت سیستم ایمنی و قوای عمومی بدن می‌شود. همچنین این گیاه با خاصیت محافظت نورونی خود، در کمک به درمان بیماری‌های مزمن عصبی از جمله آلزایمر، استرس و اضطراب، درمان افسردگی، درمان بیخواب، کمک به درمان دیابت و نوروپاتی دیابتی، کمک به کاهش عوارض بیماری ام‌اس و پارکینسون، افزایش حافظه و افزایش ادراک، تاثیرات چشم گیری از خود نشان داده است.از دیگر اثرات قابل ملاحظه‌ی مصرف خوراکی این گیاه می‌‍توان به اثرات ضد سرطانی، آنتی‌میکروبیال، ترمیم کنندگی زخم، ضد التهابی، محافظت کبدی، درمان اختلال خواب، بدخوابی و بی‌خوابی اشاره کرد.

کپسول گیاهی CENTELLA TST با داشتن عصاره و پودر برگ گیاه آب بشقابی باعث تقویت قوای عمومی بدن، احساس شادابی، افزایش طول عمر و افزایش راندمان کاری و قوای جسمی می‌گردد.

دمنوش گیاهی TEACENT حاوی برگ‌ها، ریشه‌ها و ساقه‌های گیاه آب بشقابی با داشتن ترکیبات موثره‌ی اشاره شده، توانایی افزایش حافظه، یادگیری و ادراک و حتی افزایش یادگیری در کودکان کندذهن را دارد. این دمنوش دارویی می‌تواند از فراموشی‌های روزمره در زندگی‌های شهری و از آلزایمر زودرس در جوامع صنعتی جلوگیری نماید.


مصرف موضعی کرم حاوی عصاره‌ی گیاه آب بشقابی که غنی از ترکیبات تری‌ترپنوئیدی به ویژه اسیاتیک اسید، اسیاتیکوزید و مادکازیک اسید می‌باشد، باعث افزایش چشمگیر درصد کلاژن و ایجاد لایه‌ی سلولی فیبرونکتین می‌گردد. همچنین تمام تری‌ترپن‌ها سطح پرولین آزاد را در فضای بین سلولی افزایش می‌دهند که البته این اثر با تحریک سنتز کلاژن صورت می‌گیرد. عصاره این گیاه باعث بهبودی جریان خون نیز می‌گردد.

با توجه به مکانیسم‌های درمانی فوق، کرم درماسنت در درمان زخم، بریدگی و سوختگی تاثیر چشمگیری داشته و با اثرات ضد التهاب خود در درمان درماتیت پوستی قابل استفاده می‌باشد. همچنین این کرم در درمان سیاهی و پف دور چشم، درمان خارش، کنترل ضایعات سوختگی پرتو درمانی، کمک به درمان هموروئید، بعد از زالودرمانی و حجامت، درمان هرپس دهانی و تناسلی قابل استفاده می‌باشد.

کرم پیلیسنت با فرمولاسیون بهینه حاوی عصاره سنتلا و ویتامین E نیز در درمان درمان جای آکنه و کاهش عمق چروک‌های پوستی موثر بوده و جهت از بین بردن کشیدگی‌ها و خطوط پوستی رد حین و پس از بارداری و پس از چاقی و لاغری روی شکم و سایر اندام‌ها و از بین بردن اثر یا داغی زخم و ترمیم پوست و قرمزی ناشی از چاقی استفاده می‌شود. همچنین این کرم سفید کننده پوست و ار بین برنده‌ی لک‌های پوستی می‌باشد.

 

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار