مایلی؛

دولت باید به صنعتی‌سازی ساختمان توجه ویژه داشته باشد

افزایش منافع اقتصادی با توسعه روش‌های ساخت و ساز صنعتی ساختمان با سرعت بالا تحقق خواهد یافت.

راه شلمچه- وحید مایلی کارشناس صنعت ساختمان؛ در دهه‌های اخیر سرعت ساخت و ساز با تحولات روز افزون تکنولوژی به یکی از حوزه‌های کلیدی در عمران و صنعت ساختمان تبدیل شده است.
یکی از جوانب مهم در این تحولات توسعه روش‌های ساخت و ساز با سرعت بالا است که تاثیرات مهمی بر رشد صنعت ساختمان و ساخت و ساز می‌تواند داشته باشد.
از جمله تاثیرات مهم در ساخت و ساز با روش صنعتی و سرعت اجرای بالا می‌توان به افزایش بهره‌وری اشاره کرد. روش‌های ساخت و ساز با سرعت بالا منجر به افزایش بهره‌وری در فرایند ساخت می‌شود. اجرای سریع پروژه‌ها به ارتقاء توانمندی‌های کارفرمایان و عوامل بالا دستی منجر می‌شود.

ساختمانی که در روش سنتی در یک مدت زمان طولانی ساخته می‌شود، در روش صنعتی در یک پنجم یا یک دهم همان زمان می‌تواند اجرا شود
دولت محترم می‌تواند با توجه ویژه به روش‌های ساخت و ساز صنعتی و استفاده از عنصر سرعت در اجرا با این روش‌ها، چرخ صنعت ساختمان در کشور را با سرعت بیشتری براند و حتی کشورمان را در زمره سرعتی سازان صنعت ساختمان در جهان مطرح کند.

همچنین با صنعتی‌سازی ساختمان می‌‌توان منافع عوامل پایین‌دستیِ درگیر در حوزه مسکن که همان مصرف کننده نهایی‌ست را نیز به راحتی تامین کرد.

کاهش هزینه‌ها از تاثیرات دیگر ساخت و ساز صنعتی با سرعت بالاست
با افزایش سرعت ساخت، هزینه‌های نگهداری و مدیریت پروژه‌ها کاهش می‌یابد و با به کارگیری نیروهای متخصص با تعداد کم در اجرا و در مدت زمان کوتاه می‌توان هزینه‌های اجرا را به شدت کاهش داد و نهایتاً مصرف مواد و متریال و حتی انرژی نیز در این روش بهینه‌تر مدیریت می‌شود.
تقلیل زمان تحویل از مزایای دیگر صنعتی‌سازی در ساختمان است
 اجرای سریع پروژه‌ها منجر به تسریع تحویل ساختمان به مشتری و نهایتاً اعتمادسازی نسبت به سازنده‌ها می‌شود.

سازگاری با تغییرات معماری و ساختمان‌سازی دیگر مزیت‌ مهم این روش است. روش‌های ساخت سریع به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا با تغییرات در نیازهای مشتریان و جوامع سریعا سازگار شوند و به آنها پاسخ دهند.
صنعتی‌سازی از نیازهای اصلی صنعت ساختمان‌سازی در ایران و جهان است روشی که با کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری می‌تواند راندمان ساخت و ساز را به شدت افزایش دهد.
با این روش می‌توان از تجربه‌ای سریع و ایمن در پروژه‌های بهره‌مند شد و با اعتماد به صنعتی‌سازی به سوی آینده‌ای با امکانات ویژه در ساختمان‌سازی حرکت کرد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار