پیام تسلیت رئیس مجلس:

«کونیکو یامامورا» تجلی‌ عشق و دلدادگی به خدا بود

محمدباقر قالیباف درگذشت «کونیکو یامامورا» تنها مادر شهید دفاع‌مقدس با اصالت ژاپنی را تسلیت گفت.

به گزارش راه شلمچه، «کونیکو یامامورا» مادر شهید «محمد بابایی» به علت بیماری ظهر امروز جمعه دهم تیرماه در بیمارستان خاتم‌الانبیای تهران درگذشت. 

«کونیکو یامامورا» تنها مادر شهید دفاع مقدس با اصالت ژاپنی است. فرزند شهیدش جوان ۱۹ ساله‌ای بود که هم در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های زیادی داشت و هم در زمان جنگ تحمیلی با وجود سن کم، راهی جبهه‌ها شد تا از اسلام و ایران دفاع کند که در عملیات والفجر یک، در منطقه فکه به شهادت رسید.

  

شهید «محمد بابایی» در بیست و نهم بهمن ماه سال ۴۲ در تهران چشم به جهان گشود. دانشجوی کارشناسی در رشته ریاضی بود و به عنوان بسیجی در جهبه حق علیه باطل حضور یافت. او در بیست و دوم فروردین ماه ۶۲ بر اثر اصابت ترکش توسط نیروهای عراقی شهید شد.

متن

پیام تسلیت رئیس مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت بانوی صبور خانم کونیکو یامامورا (سبا بابایی) مادر شهید والامقام محمد بابایی موجب تالم و تاثر گردید.
این مادر فداکار و مؤمنه به‌عنوان تنها مادر شهید دفاع‌مقدس با اصالت ژاپنی، تجلی‌ عشق و دلدادگی به خدا بود که با تربیت فرزندی دلاور در دامن پرمهر خویش و سال‌ها صبوری در شهادتش، الگویی حقیقی از دین و شریعت را جلوه‌گر ساخت و نام خود را در دیوان حماسه‌های این مرز و بوم جاودانه کرد.
اینجانب ضمن عرض تسلیت به تمامی بانوان مومنه کشورمان،  ‌دوستان‌ و آشنایان ،خانواده مکرم و وابستگان، برای آن فقیده سعیده، رحمت واسعه الهی و همجواری با فرزند شهیدش و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

محمدباقر قالیباف
رئیس مجلس شورای اسلامی

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار