وحشت در اردوگاه شیطان؛

آمریکا عقب نشینی کرد!

عدم توانایی ترامپ در ادای کامل بعضی از کلمات در سخنرانی‌اش باعث شده کاربران آمریکایی او را به تمسخر بگیرند.

به گزارش راه شلمچه، مشخص بود که جمهوری اسلامی ایران علاوه بر پروژه انتقام سخت که خروج کامل آمریکا از منطقه است به صورت مقامات آمریکایی سیلی هم خواهد نواخت. اما آمریکایی‌ها از همان ابتدا ایران را تهدید به حمله نظامی در صورت حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکا کردند. حالا اراده ایران نشان داده که ورود قدرتمندانه به صحنه می‌تواند دشمن را پس بزند.

  20 ساعت پس از حمله ایران به پایگاه مدرن عین الاسد در عراق مقامات آمریکایی در یک کما فرو رفتند. اما بالاخره رئیس جمهور آمریکا مجبور به صحبت کردن شد. او سعی کرد از صحبت کردن در خصوص این حمله موشکی فرار کند و مباحث دیگری را مطرح کند. صدای لرزان ترامپ حالا مورد تمسخر و سرزنش وی قرار گرفته است.

 

عدم توانایی ترامپ در ادای کامل بعضی از کلمات در سخنرانی‌اش باعث شده کاربران آمریکایی او را به تمسخر بگیرند. ترند شدن عبارت "slurring" به معنای بریده بریده و باعجله حرف زدن در فضای توییتری آمریکا این مساله را نشان میدهد.

ترامپ گفت: «خرسندم به اطلاع شما برسانم، مردم آمریکا باید بسیار خوشحال و مسرور باشند: هیچ آمریکایی در حمله شب گذشته رژیم ایران آسیب ندید. تلفاتی نداشتیم، همه سربازهایمان ایمن هستند.» او در حالی این ادعا را مطرح میکند که فرود 15 موشک از نوع موشک های قیام و فاتح 313 به دومین پایگاه بزرگ نظامی آمریکا خسارات فراوانی به آن زده است.

 

تلویزیون العهد بدون اشاره به کشته های آمریکا میگوید: تعداد زیادی از سربازان زخمی حمله ایران به پایگاه التاجی منتقل شدند. بعد از اینکه یک خبرنگار صهیونیستی از انتقال ۲۲۴ نظامی آمریکایی به تل آویو خبر داد و توییتر بلافاصله صفحه این خبرنگار را بست. تلویزیون العهد عراق نیز از انتقال تعداد زیادی از سربازان زخمی حمله ایران به پایگاه آمریکایی ها در منطقه التاجی بغداد گزارش داد.

دانلود فیلم  

کارشناسان در خصوص ادعای ترامپ معتقدند آمریکایی‌ها در جنگ ویتنام هم هیچ گونه آماری از کشته های خود نمی داده است. حالا نباید انتظار داشت فراری جنگ ویتنام برخلاف منطق آمریکا عمل کند. او پس از بیست ساعت انتظار مردم آمریکا و جهان فقط به همین یک خط گفته کفایت کرد و صحبتی از عملیات نظامی در خصوص ایران نکند.

 

این درحالی است که امریکا تهدید کرده بود در صورت موشک زدن ایران به پایگاه آمریکا 52 نقطه را در ایران مورد حمله قرار خواهد داد. رژیم آمریکا قبلا حتی مقامات ایران را به ترور تهدید کرده بود.

 

اما حالا در اولین موضع با تاخیر خود میگوید : دست خود را برای صلح به سمت ایران دراز می کنیم،آمریکا تمایلی به استفاده از نیروی نظامی ندارد.

 

بی بی سی نیز اینگونه به سخنان ترامپ پرداخت: این بار آنچه دونالد ترامپ گفت از روی یک نطق از پیش‌ تنظیم‌شده و تراش‌خورده بود. ‏عبارت "همه گزینه‌ها روی میز است" در خیلی از نطق‌های روسای جمهوری آمریکا در قبال ایران در دو دهه اخیر بوده؛ حتی میانه مذاکرات هسته‌ای و از زبان باراک اوباما. اما ساعاتی بعد از حمله ایران به مقر نیروهای آمریکایی، در نطق ترامپ اثری از این تهدید همیشگی نبود؛ بلکه حتی او گفت که داشتن "ارتش و تجهیزات عالی، به این معنی نیست که باید از آن استفاده کنیم."

 

این رخداد نشان داده است که ترامپ منطق قدرت را به خوبی درک میکند. او در صورتی که اراده جدی در جمهوری اسلامی نمیدید تصمیم دیگری میگرفت اما حالا به این نتیجه رسیده است که وی پیامدهای وحشتناک درگیر شدن پایگاه های کشورش با آمریکا را در نظر گرفته است. 

 

گفتنی است یک مقام آگاه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز از حجم تلفات گسترده آمریکایی ها در حمله موشکی ایران خبر داد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، یک مقام آگاه در اطلاعات سپاه از حجم تلفات گسترده آمریکایی‌ها در حمله موشکی ایران خبر داد.

 

وی گفت: مطابق گزارشات دقیق منابع ما در منطقه تا این لحظه دست کم ۸۰ نظامی آمریکایی کشته و حدود ۲۰۰ نفر زخمی شده اند که زخمی‌ها بلافاصله با بالگرد از این پایگاه بیرون برده شده اند.

 

وی افزود: پایگاه عین الاسد یک مجموعه راهبردی برای آمریکا بوده که پشتیبانی از هواپیما‌های بدون سرنشین دراین پایگاه انجام می‌شده است.

 

این مقام آگاه افزود: ۲۰ نقطه حساس این پایگاه توسط ۱۵ موشکی که شلیک شد مورد اصابت قرار گرفت و تعداد قابل توجهی پهپاد و بالگرد منهدم شد.

 

وی گفت: به رغم آماده باش کامل آمریکایی‌ها پدافند آن‌ها نتوانست هیچ عکس العملی نشان دهد.

 

این منبع آگاه افزود: ۱۰۴ نقطه حساس از مواضع آمریکا در منطقه شناسایی شده که به محض اولین خطای آمریکایی‌ها منهدم خواهد شد.



منبع؛ رجانیوز

اگر خوشت اومد لایک کن
2
آخرین اخبار