روزهای سیاه آمریکا نزدیک است! +تصاویر

با افزایش اعتراضات در حمایت از ادعای رئیس‌جمهور مبنی بر «سرقت» انتخابات، حامیان مسلح ترامپ با حمل اسلحه و پرچم‌های ماگا به خیابان‌ها ریخته‌اند.


متلاطم‌ترین و هنجارشکن‌ترین انتخابات ریاست جمهوری طی دهه‌های اخیر یک منظره غیرعادی را در آمریکا طی چند روز گذشته رقم زده است: معترضان مسلح شب‌ها در خارج از مراکز شمارش آرا جمع می‌شوند، آرایی که برنده کاخ سفید را مشخص خواهند کرد. برخی از آنها اسلحه شکاری در دست دارند. برخی نیز تپانچه با خود دارند. آنها اغلب اسلحه‌های نیمه‌خودکار سیاه‌رنگ شبیه سلاح‌های نظامی حمل می‌کنند.

 

اما در کشوری که مردم بطور فزاینده به حمل سلاح در راهپیمایی‌ها عادت می‌کنند ــ این سلاح‌ها اغلب توسط تظاهرکنندگان دست راستی حمل می‌شوند، هرچند معترضان دست چپی نیز گاهی این کار را می‌کنند ــ کارشناسان هشدار می‌دهند که اسلحه‌ها وضعیت خطرناکی را رقم می‌زنند و این امر می‌تواند به مثابه ارعاب قلمداد شود یا اوضاع را به سادگی به سمت خشونت سوق دهد.

 

در پی اتهامات و ادعاهای دونالد ترامپ مبنی بر تلاش دموکرات‌ها جهت سرقت انتخابات، معترضان مسلح در مراکز شمارش آرا تجمع کرده‌اند. حامیان مسلح ترامپ در قالب حمایت فزاینده از ادعای رئیس‌جمهور در خصوص سرقت انتخابات، با حمل اسلحه و صلیب در سرتاسر آمریکا دست به اعتراض زدند.

 

صدها نفر با پرچم‌های موسوم به «آمریکا را دوباره باعظمت کنیم» (ماگا) در مرکز شهر فینیکس راهپیمایی کردند و مدعی شدند که جو بایدن برای تصرف کاخ سفید با رسانه‌ها تبانی کرده است.

 

تظاهرات خشمگینانه موسوم به «سرقت را متوقف کنید» همچنین در ایالت‌های میشیگان، جورجیا، داکوتای شمالی، و پنسیلوانیا برگزار شده‌اند.


یکی از حامیان دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در حال حمل یک اسلحه نیمه‌خودکار در جریان شرکت در اعتراضات موسوم به «سرقت را متوقف کنید» در مقابل اداره انتخابات ماریکوپا کانتی واقع در شهر فینیکس ایالت آریزونا

ترامپ این موضوع را روشن ساخته که قصد پذیرش شکست ندارد، علیرغم آنکه تحلیلگران می‌گویند صرف‌نظر از ادعای تقلب، فاصله زیادی بین دو رقیب وجود دارد. یکی از مراکز تجمع حامیان ترامپ، اداره انتخابات ماریکوپا کانتی و ساختمان کنگره ایالتی آریزوناست. آنها روزهاست که در مقابل این مراکز تجمع کرده‌اند و بسیاری‌شان سلاح به همراه دارند. آنها در خارج از ساختمان محل شمارش آرا شعار سر می‌دهند «آرای قانونی را بشمارید. ما داریم نگاهتان می‌کنیم.»

معترضان در حال دعا و نیایش در جریان تظاهرات حامیان ترامپ در اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در مقابل ساختمان کنگره ایالتی در شهر لنسینگ ایالت میشیگان

 

در ایالت میشیگان، طرفداران ترامپ به شکل خشونت‌آمیزی با حامیان بایدن که دست به اعتراضات متقابل زده بودند، درگیر شدند. ویدئوهای منتشره در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهند که گروهی از مردان که برخی‌شان تی‌شرت‌های ترامپ بر تن دارند با برخی دیگر که پرچم‌های کارزار انتخاباتی بایدن ـ هریس را در دست دارند، مشغول زو. خورد در خیابان هستند و رهگذران برای جدا کردن آنها مجبور به مداخله می‌شوند.

 

در شهر آتلانتا واقع در ایالت جورجیا که از دیرباز پایگاه حامیان جمهوری‌خواهان به شمار می‌رود، فریاد «زندانی‌اش کنید» در میان حدود ۱۰۰۰ نفر از حامیان ترامپ سر داده شد. برخی دیگر شعار می‌دادند: «کار هنوز تمام نشده! کار هنوز تمام نشده!» و «اخبار جعلی!». پلیس در مقطعی برای جدا کردن حامیان و مخالفان ترامپ از یکدیگر اقدام کرد.


حامیان مسلح ترامپ در حال نگهبانی بر روی پله‌های ساختمان کنگره ایالتی پنسیلوانیا در هریسبورگ

یکی از حامیان ترامپ در فیلادلفیا در حال فریاد کشیدن بر سر حامیان جو بایدن رئیس‌جمهور منتخب در آنسوی خیابان


خبرنگار شبکه تلویزیونی تلویزای مکزیک در حال مصاحبه با یکی از حامیان مسلح ترامپ در محل ساختمان کنگره ایالتی میشیگان


یکی از حامیان جو بایدن رئیس‌جمهور منتخب در حالی که حامیان رئیس‌جمهور دونالد ترامپ را در خارج از مرکز همایش‌های ایالت پنسیلوانیا واقع در شهر فیلادلفیا مسخره می‌کند، ادای گریه کردن درمی‌آورد


رنه رابرتز از حامیان جو بایدن رئیس‌جمهور منتخب در حال فریاد زدن بر سر حامیان دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در آنسوی خیابان در شهر فیلادلفیای ایالت پنسیلوانیا، یک روز پس از اعلام پیروزی بایدن در انتخابات


تظاهرکنندگان طرفدار (سمت راست) و مخالف ترامپ در حال جروبحث با یکدیگر در محل ساختمان ایالتی میشیگان واقع در شهر فینیکس. معترضان در مقطعی تهدید کردند که حصار اطراف اداره انتخابات را از میان برمی‌دارند و برخی اعضای رسانه را نیز تهدید کردند. 

 

در محل ساختمان کنگره ایالتی، سخنرانان از جمعیت خواستند تا نتیجه انتخابات را نپذیرند و از کارآموزان و دانشجویان رشته حقوق دعوت کردند تا به دفاع از ترامپ بشتابند. یکی از سخنرانان فریاد زد: «ما همه می‌دانیم که رئیس‌جمهور ترامپ برنده انتخابات شد.!» یکی دیگر از سخنرانان خطاب به جمعیت گفت که به آینه بنگرند و از خودشان بپرسند مایل به انجام چه کاری هستند. فریادهای «یا مرگ یا آزادی» طنین‌انداز شد.

 

تعدادی از گروه‌های راست افراطی و شبه‌نظامی نظیر پسران مغرور و سه درصدی‌ها نیز روز یکشنبه در میان جمعیت حاضر بودند و بسیاری‌شان سلاح‌های نیمه‌خودکار به همراه داشتند.

 

معترضان در مقطعی با گروه کوچکی از جوانان که پرچم‌های مکزیک و آمریکا در دست داشتند و روبروی اداره انتخابات در گوشه‌ای دست به اعتراضات متقابل زده بودند، درگیر شدند.


یکی از حامیان ترامپ در حال قدم زدن در جریان تظاهرات در محل کنگره ایالتی میشیگان واقع در شهر لنسینگ


یکی از حامیان ترامپ با جورابی که شمایل ترامپ بر روی آن نقش بسته است در حال اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در محل کنگره ایالتی میشیگان واقع در شهر لنسینگ در روز یکشنبه



معترضان در حال راهپیمایی در بیرون ساختمان کنگره ایالتی میشیگان واقع در شهر لنسینگ پس از آنکه جو بایدن معاون رئیس‌جمهور سابق برنده انتخابات سال ۲۰۲۰ اعلام شد



معترضان در حال راهپیمایی در بیرون ساختمان کنگره ایالتی میشیگان واقع در شهر لنسینگ پس از آنکه جو بایدن معاون رئیس‌جمهور سابق برنده انتخابات سال ۲۰۲۰ اعلام شد

 

کارزار انتخاباتی ترامپ مدعی شده که در شهر ماریکوپا کانتی پرجمعیت‌ترین شهر ایالت آریزونا، آرایی که در روز انتخابات توسط برخی از رأی‌دهندگان به صندوق انداخته شده‌اند به اشتباه مردود اعلام شده‌اند. در شکایت تنظیم‌شده در دادگاه عالی ایالتی در شهر ماریکوپا کانتی آمده است که پس از آنکه دستگاه ثبت آرا علامت «تکمیل ظرفیت» را نشان داده است، مسئولان برگزاری انتخابات از برخی رأی‌دهندگان خواسته‌اند تا یک دکمه را فشار دهند.


طرفداران ترامپ کلاه ماگا به سر دارند و پلاکاردهای دونالد ترامپ و پرچم آمریکا را در محل کنگره ایالتی میشیگان تکان می‌دهند


بالا گرفتن هیجانات در میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان - درگیری میان طرفداران ترامپ و بایدن


ویدئوهای منتشره در رسانه‌های اجتماعی درگیری میان حامیان ترامپ و بایدن را در جریان تظاهرات در شهر لنسینگ ایالت میشیگان را نشان می‌دهند

 

در شکایت کارزار انتخاباتی ترامپ آمده است که آرای بالقوه «تعیین‌کننده» در رقابت میان ترامپ و جو بایدن شمارش نشده‌اند. بایدن روز یکشنبه توسط شبکه‌های تلویزیونی معتبر برنده انتخابات اعلام شد.

 

یکی از مسئولان ایالت آریزونا این شکایت را مردود شمرد. کتی هابز وزیر ایالتی آریزونا در بیانیه‌ای از طریق سخنگوی خود اظهار داشت: «این صرفاً یک تاکتیک وقت‌کشی جهت به تأخیر انداختن نتیجه انتخابات است. تلاش آنها مذبوحانه است.»

 

شکایت ترامپ که شاکیانش را حزب جمهوری‌خواه ایالت آریزونا و کمیته ملی جمهوری‌خواهان تشکیل می‌دهند، به اظهارات برخی از ناظران صندوق‌ها و دو رأی‌دهنده استناد کرده که مدعی شده‌اند بروز مشکل موجب عدم پذیرش آرا شده است.


یکی از حامیان رئیس‌جمهور دونالد ترامپ نشسته بر لبه جدول در نزدیکی کاخ سفید در حالی که دیگران مشغول جشن و پایکوبی هستند

 

در این شکایت، درخواست صدور دستوری شده که بازنگری دستی آرایی که ظاهراً هنگام تکمیل ظرفیت صندوق‌ها به صورت حضوری انداخته شده‌اند را الزامی می‌سازد. همچنین از قاضی درخواست شده تا مانع تائید آرا تا زمان تکمیل روند بازنگری شود.

 

تخریب ستاد انتخاباتی دموکرات‌ها در پورتلند توسط آنتیفا در جریان اعتراضات ضد بایدن

 

گروهی از شبه‌نظامیان سیاهپوش آنتیفا در پورتلند نیز در جریان اعتراضات خشونت‌آمیز ضد بایدن، ستاد انتخاباتی محلی دموکرات‌ها را تخریب کردند. با اینکه خشونت‌های گسترده در اکثر شهرهای آمریکا برخلاف پیش‌بینی‌ها اتفاق نیفتاد، اما پورتلند از سه‌شنبه هفته قبل که انتخابات برگزار شد، هفت شب ناآرام را سپری کرده است.

 

در جدیدترین مورد از خشونت‌های سیاسی، معترضان طرفدار جنبش «جان سیاهپوستان مهم است» و آنتیفا شامگاه یکشنبه در راستای «اقدام مستقیم» در لاورلهرست پارک واقع در جنوب شرق پورتلند تجمع کردند. در آنجا، گروهی متشکل از چند ده شبه‌نظامی ملبس به یونیفرم مشکی به سمت ستاد انتخاباتی دموکرات‌ها در مالتنوما کانتی راهپیمایی کردند و به آن آسیب زدند. آنها شیشه بیشتر پنجره‌ها را خرد کردند و شعارهایی در حمایت از هرج‌ومرج‌طلبی و جنبش «جان سیاهپوستان مهم است» بر روی دیوارهای ساختمان نوشتند. آنها می‌گویند «رئیس‌جمهور نمی‌خواهیم».


شیشه اکثر پنجره‌های دفتر دموکرات‌ها در مالتنوما کانتی توسط آنتیفا در پورتلند شکسته شد. 

 

پلیس پورتلند زمانی در صحنه حاضر شد که اوباش به سمت لاورلهرست پارک گریخته بودند. سه مظنون در این خصوص بازداشت شدند. از شامگاه روز انتخابات تاکنون، آنتیفا و دیگر گروه‌های چپ افراطی اعتراضاتی را در پورتلند صورت داده‌اند که اکثرشان به خشونت کشیده شده‌اند. چهارشنبه هفته گذشته، ناآرامی‌هایی در مرکز شهر اتفاق افتاد و صدها نفر از معترضان آنتیفا شیشه‌های ده‌ها مغازه و ساختمان، از جمله یک کلیسا را شکستند. شامگاه پنجشنبه نیز گروه کوچک‌تری از معترضان آنتیفا خانه دان رایان از اعضای شورای شهر را تخریب کردند، زیرا وی به لایحه قطع بودجه پلیس رأی منفی داده بود.

 

«لعنت به ترامپ، لعنت به بایدن، رئیس‌جمهور نمی‌خواهیم» 

 

گروهی از حامیان شاد و خوشحال جو بایدن که در میدان «جان سیاهپوستان مهم است» واشنگتن مشغول جشن و پایکوبی بودند توسط معترضان حامی عدالت نژادی مورد آزار و اذیت قرار گرفتند. این معترضان از حامیان شاد و خوشحال بایدن خواسته بودند تا با آنها اعلام همبستگی کرده و شعار «لعنت به ترامپ، لعنت به بایدن، رئیس‌جمهور نمی‌خواهیم» را سر دهند.

 

این گروه معترض که خودشان را «ضمیر جمع» می‌نامیدند، بر سر طرفداران بایدن فریاد می‌کشیدند: «همه شما روزنامه‌نگارهای لعنتی، همه شما لیبرال‌های سفیدپوست که مست کرده‌اید و مشغول جشن و پایکوبی به خاطر پیروزی بایدن در انتخابات هستید، شماها یک مشت احمق حرامزاده هستید.»

 

معترضان با در دست داشتن پلاکاردهایی که بر روی آنها نوشته شده بود «مردم را آزاد سازید، با قدرت بجنگید، پلیس را لعنت کنید ــ بودجه‌اش را قطع کنید، خلع سلاحش کنید، منحلش کنید» دست به راهپیمایی زدند و جمعیت حامی بایدن را متهم کردند که میدان «جان سیاهپوستان مهم است» را «به نفع خود استعمار کرده‌اند.»

 

در همین حال، در دیترویت نیز رویداد مشابهی اتفاق افتاد. در آنجا، یک گروه حامی جنبش «جان سیاهپوستان مهم است» موسوم به «دیترویت نفس خواهد کشید» شعار می‌دادند: «لعنت به ترامپ، لعنت به بایدن، هیچ‌کدامشان برای شما ارزش قائل نیستند».

 

این در حالی است که در بحبوحه اعتراضات گسترده در حمایت از عدالت نژادی و خشم و عصبانیت به خاطر محدودیت‌های کرونایی، مشاهده سلاح به امری معمول در آمریکا طی یکسال گذشته بدل شده است. تظاهرکنندگان مسلح در مقابل ساختمان کنگره ایالتی در ویسکانسین و مینه‌سوتا و در خارج از کسب‌وکارهای کوچک در تگزاس به وضع قرنطینه در رابطه با بیماری کووید-۱۹ اعتراض کرده‌اند. گروه‌هایی از مردان مسلح مرتباً در مرکز شهر رالی ایالت کارولینای شمالی قدم می‌زدند و اصرار داشتند که صرفاً برای ورزش بیرون آمده‌اند. چند روز قبل نیز در شهر کنوشا واقع در ایالت ویسکانسین، مردی که یک اسلحه نیمه‌خودکار حمل می‌کرد در جریان راهپیمایی ضد ترامپ در میان گروهی از تظاهرکنندگان مشاهده شد.

 

لازم به ذکر است ترامپ با انتشار توئیت‌هایی مبنی بر وقوع تخلفات گسترده در انتخابات، حامیان خود را تحریک به اعتراض در شهرهای مختلف این کشور می‌کند به طوری که طرفداران مسلح ترامپ هر روزه اقدام به فراخوان برای تظاهرات و اعتراض به نتیجه انتخابات در خیابان‌ها کرده‌اند.


منبع؛ مشرق

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار