اسرائیل: با سرافکندگی باید اعتراف کنیم که شکست خوردیم

«ایهود باراک»، نخست‌وزير اسبق رژيم صهيونيستي به اکونومیست گفت: «نتانیاهو مسئولیت بزرگ‌ترین شکست تاریخ اسرائیل را برعهده بگيرد.»

به گزارش راه شلمچه به نقل از کیهان، اشغال مجدد غزه و مقابله با مقاومت فلسطینی واقعیت راهبردی خاورمیانه را تغییر نخواهد داد، اگرچه مقامات تل‌آويو چنين ادعايي داده‌اند. از اولین لحظات آغاز عمليات طوفان الاقصي توسط حماس در جنوب مناطق ‌اشغالي، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژيم صهيونيستي وعده تغيير نقشه خاورميانه را اعلام كرد، اما امروز كه 10 روز از عمليات طوفان الاقصي مي‌گذرد، هنوز نشاني از دستيابي صهيونيست‌ها به اهداف‌شان ديده نمي‌شود. تغيير نقشه خاورميانه البته اولين ادعاي بي‌نتيجه نتانياهو نيست. او مدت‌هاست كه ادعاي حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را مطرح مي‌کند و در سال 2010 هم به CBS گفت: «درباره تأسيسات هسته‌اي ايران تا دیر نشده بايد كاري كنيم، نمی‌توانيم صبر کنيم.» از آن ادعاي نتانياهو اكنون 23 سال مي‌گذرد. رجز خواني او درباره تغيير نقشه خاورميانه نيز مانند همان ادعاهاي بي نتيجه او درباره ايران است كه هيچ‌گاه به فراتر از ادعاي زباني نرسيد.

نظريه كارشناسان نظامي حاكي از آن است كه صهيونيست‌ها برای ‌اشغال مجدد غزه به ارتشی متشکل از 360 هزار نیرو نیاز دارند و این بیشترین تعداد نيرو در تاريخ ارتش رژيم صهيونيستي خواهد بود، اما آيا صهيونيست‌ها در اوج اختلافات داخلي و شكاف‌هاي سياسي مي‌توانند 360 هزار نفر نيرو براي ‌اشغال غزه بسيج كنند؟ تاكنون ارتش رژيم اسرائيل بيشترين نيروي اعلام شده خود در پشت مرز غزه را تا 100 هزار نفر عنوان كرده‌ است. مضاف بر آن اگر جبهه جنگ جديدي در مناطق شمالي و در مرز لبنان باز شود، بي ترديد ارتش رژيم صهيونيستي حتي براي اعزام 100 هزار نفري نيز به داخل غزه در جنوب نيز با محدوديت مواجه خواهد بود. 

منابع آگاه گفته‌اند كه حماس توانسته تا 60 هزار نيروي مسلح چريكي را سازماندهي كند و اين تعداد نيرو در عمليات شهري و چريكي قادر خواهند بود با چند برابر نيروي ارتش منظم مقابله كنند. بي ترديد جنگ در غزه، جنگي شهري و چريكي خواهد بود و لذا كار صهيونيست‌ها در پيشروي زميني در غزه بسيار دشوار است.

شكست خورديم!

«شیمون پرز»، نخست‌وزیر اسبق رژيم صهيونيستي در کتابی كه در مورد چگونگی تغییر شکل خاورمیانه پس از توافق اسلو نوشت، مي گويد:‌«کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه اسبق ایالات متحده، پس از 11 روز بمباران عليه حزب‌الله در جنوب لبنان در سال 2006 از ما خواست تا تقاضاها براي آتش‌بس را نادیده بگیريم و همزمان به تولد خاورمیانه‌ای متفاوت ‌اشاره کرد.» از آن ادعاي پرز و رايس بيش از 17 سال مي‌گذرد و شايد جنوب غرب آسيا تغيير كرده باشد، اما بي ترديد اين تغييرات به نفع تل‌آويو نبوده است.

 بارزترين تغييرش نيز انجام عمليات موفق طوفان الاقصي از سوي نيروهاي حماس در جنوب مناطق ‌اشغالي فلسطين است. عملياتي كه بزرگ‌ترين شكست نيروهاي ارتش رژيم صهيونيستي را با بيش از 1400 كشته رقم زده است. «یوسی میلمن»، خبرنگار عبري‌زبان در تل‌آويو هم اعلام کرد که علاوه‌بر تعدادي که تل‌آويو رسماً به کشته شدن آنها در جنگ غزه اعتراف کرده، 450 نفر دیگر نیز جزو کشته شدگاني هستند که هنوز شناسایی نشده است. 

حتي خود مقامات و منابع صهيونيستي نيز به شكست در برابر عمليات اخير حماس اذعان دارند و روز گذشته «اسموتریچ»، وزیر دارایی كابينه افراطي نتانياهو گفت: «باید با سرافكندگي اعتراف کنیم که شکست خوردیم.» ديروز همچنين «ایهود باراک»، نخست‌وزير اسبق رژيم صهيونيستي به اکونومیست گفت: «نتانیاهو مسئولیت بزرگ‌ترین شکست تاریخ اسرائیل را برعهده بگيرد.»

دست برتر مقاومت فلسطين

نيروهاي مقاومت فلسطين تعداد زيادي اسير از صهيونيست‌ها در اختيار دارند و سخنگوی ارتش صهیونیستی تأیید كرده كه تعداد اسرای اسرائیلی نزد حماس احتمالا 199 نفر و شايد بيشتر است. تصاويري نيز از فرار نظامیان ‌اشغالگر اسرائیلی پس از حمله مبارزان مقاومت به برخی پایگاه‌های مرزی اسرائیل در روز گذشته منتشر شده است. آشفتگي در ميان نظاميان صهيونيست تا آنجاست كه روز گذشته نیروهای ارتش صهیونیستی به ‌اشتباه یک شهرک‌نشین که گمان می‌کردند از نیروهای قسام است را در «افکیم» در نزدیکی نوار غزه کشتند. منابع عبری‌زبان هم اعلام کردند که 60 هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت، شهرک‌های صهیونیستی اطراف غزه را ترک کرده و پا به فرار گذاشته‌اند.

افزايش تلفات نظاميان صهيونيستي

ارتش رژيم صهيونيستي كه روزگاري ادعاي قدرتمندي در منطقه داشت، اين روزها به شدت در حال دادن تلفات است. سخنگوي اين ارتش با انتشار اسامی دو سرباز دیگر کشته شده از ابتدای درگیری‌ها، گفته است كه تعداد افسران و سربازان كشته شده اسرائيلي تاكنون به 299 نفر رسيده است. همچنين سخنگوی ارتش صهیونیستی افزود: ستوان «آمتی تسوی گرانوت» از تل‌آویو که فرماندهی تشکیلاتی در گردان ۷۵ را برعهده ‌دارد، دیروز در حین عملیاتی بر اثر اصابت گلوله ضد‌ تانک در مرز شمالی كشته شد.

غزه در آستانه بحران بزرگ انساني 

فلسطینی‌های ساكن غزه اين روزها در خیابان‌های نزدیک بیمارستان‌ها می‌خوابند و به دنبال سرپناهی براي در امان ماندن از بمباران شدید اسرائیل هستند. صهيونيست‌ها بي‌مهابا مشغول بمباران غزه هستند و روز گذشته حداقل 8 نیروی اورژانس و امداد هدف حمله موشك‌هاي ‌اشغالگران قرار گرفت. جنگنده‌های صهيونيستي در حالی با موشک نیروهای امداد در غزه را هدف قرار مي‌دهند که آنها برای نجات مردم زیر آوار شب و روز در حال امدادرساني هستند. رژیم صهیونیستی بامداد شب گذشته محوطه بیمارستان قدس در تل‌ الهوای غزه را با هدف فشار برای تخلیه آن پنج‌بار بمباران کرده بودند. نیروهای امداد و نجات غزه نيز پس از شهادت جمعی از همکاران خود در حمله هدفمند دشمن صهیونیستی به آنها از سکوت جهانی و بی‌عملی جهانیان در قبال جنایت‌های صهیونیست‌ها انتقاد كردند و رو‌به‌روي دوربين خبرنگاران گفتند: «ما که مسلح نیستیم. نیروی امدادگریم اما بمباران می‌شویم.»

ايجاد گور جمعي در غزه

شدت گرفتن آمار تلفات انساني در غزه باعث ايجاد گور دسته‌جمعی شده است. گفته شده ايجاد گور جمعي در نوار غزه پس از انباشته شدن اجساد شهدای فلسطيني بر اثر بمباران رژیم صهیونیستی صورت گرفته است. علاوه‌بر اين گزارش‌ها حاكي از آن است كه تعداد کودکان فلسطینی که بر اثر بمباران رژیم صهیونیستی در یک هفته کشته شدند، بیشتر از کل کودکان اوکراینی کشته شده در 20 ماه گذشته است. تعداد كودكان شهيد شده در غزه تاكنون بيش از 750 نفر اعلام شده است. از غزه همچنين خبر مي‌رسد كه در پی تشدید حملات دشمن صهیونیستی و افزایش سرسام‌آور شمار مجروحان، بیمارستان شهدای الاقصی در مرکز نوار غزه دیگر ظرفیت ندارد و مجروحان در چادر مداوا می‌شوند.

بیش از 1000 نفر زیر آوار 

همچنين منابع فلسطینی در غزه اعلام کردند که با وجود گذشت 24 ساعت از بمباران برخی مناطق در نوار غزه، هنوز بیش از 1000 نفر زیر آوارها مانده‌اند که بعضاً شهید شده یا زخمی هستند و تا ديروز نیروهای امدادگر موفق به بیرون آوردن آنها نشده بودند.

تخریب 135 هزار خانه و واحد مسکونی در غزه 

طبق برآوردهای نهادهای بین‌المللی، از آغاز حملات ارتش رژیم صهیونیستی به غزه در شنبه گذشته تا این لحظه بیش از 135 هزار خانه و واحد مسکونی در این باریکه تخریب و با خاک یکسان شده است. همچنين براساس اين گزارش در هر 100 متر مربع در شهر غزه، حداقل يك ساختمان به‌طور كامل بر اثر بمباران فرو ريخته شده است. تصاويري نيز از محله الرمال در غزه منتشر شده كه در پی بمباران‌های شدید ارتش رژیم صهیونیستی به ویرانه تبدیل شده است. رژیم صهیونیستی در جنایت جنگی دیگري نيز انبارهای آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل در نوار غزه را بمباران کرد. انبارهايي كه محل تداركات و كمك‌هاي بشر دوستانه بود. علی منتظری، گزارشگر شبکه فرانس۲۴ عربی مي‌گويد: «آخرین تصاویر گوگل نشان می‌دهد یک چهارم تا یک پنجم غزه به خصوص بخش شمالی آن، کاملاً با خاک یکسان شده و از بین رفته است.»

پاک‌سازی نژادی در غزه

گزارشگر ویژه حقوق بشر در سرزمین‌های فلسطین با‌اشاره به تحولات جاري در باريكه غزه به الجزیره گفته است كه به دلیل خشونت علیه غیرنظامیان به نقطه بی‌بازگشتی رسیده‌ایم. به گفته اين كارشناس حقوق بشر، ویرانی در غزه بی‌سابقه است و درخواست از مردم غزه برای حرکت به سمت جنوب، پاک‌سازی قومی است. در عين حال آنچه اکنون مهم است توقف کشتار جمعی و کمک‌رسانی به مردم غزه است. ديروز همچنين «شیما اکرم صیدم»، رتبه اول کنکور امسال در فلسطین در حملات جنگنده‌های اسرائیلی به غزه به شهادت رسيد. ناظر حقوق بشر اروپا-مدیترانه گفته است كه رژیم صهیونیستی مقداري معادل یک چهارم بمب اتمی را بر روی نوار غزه ريخته است.

شهدای خبرنگار غزه به 11 نفر رسید

صهيونيست‌ها به هيچ‌كس در غزه رحم نمي‌كنند و اتحادیه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران فلسطین اعلام كرده است كه تاکنون 11 خبرنگار فلسطینی در بمباران غزه شهید و بیش از 20 نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند و دو خبرنگار هم مفقود شده‌اند. همچنین در حمله چند روز پیش ارتش صهیونیستی به مکان استقرار خبرنگاران و تصویربرداران در مرز لبنان، یک تصویربردار خبرگزاری رویترز شهید و چند نفر دیگر هم زخمی شدند.

حضور آمريكا در ميدان جنگ غزه

به تازگي تصاويري از سربازان آمریکایی با یونیفرم نظامی ارتش رژیم صهیونیستی منتشر شده كه در کنار صهیونیست‌ها در جنگ علیه غزه شرکت می‌کنند. آمريكا پيشتر نيز حمايت همه‌جانبه و تمام عيار خود از ‌اشغالگران را اعلام كرده بود و حتي همزمان با حملات رژیم صهیونیستی به غزه ایمیل‌های درز یافته از وزارت خارجه آمریکا نشان می‌دهد از دیپلمات‌های این کشور خواسته شده خواستار کاهش تنش‌ها در غزه نشوند. روزنامه ‌هافینگتون‌پست که به این ایمیل‌ها دست پیدا کرده گزارش داده وزارت خارجه آمریکا در پیام‌هایی خطاب به دیپلمات‌ها خواسته از سه عبارت استفاده نشود: «کاهش تنش یا آتش‌بس؛ پایان خشونت یا پایان خونریزی و بازگرداندن آرامش». روزنامه وال استریت ژورنال نيز به نقل از مسئولان دفاعی آمریکایی اعلام کرد: «پنتاگون 2000 نظامی برای حمایت از هرگونه حمله زمینی ارتش اسرائیل به غزه در نظر گرفته است.» علاوه‌بر اين، چند منبع مطلع در سرزمین‌های‌اشغالی به خبرنگاران در غزه اطلاع دادند که با توجه به 

به‌هم ریختگی ذهنی و‌ روانی اکثر فرماندهان نظامی اسرائیلی، برخی فرماندهان آمریکایی هدایت «بعضی از عملیات‌های آنان» را از ابتدای حملات صهیونیست‌ها علیه شهروندان فلسطینی در غزه به عهده گرفته‌اند و در کنار فرماندهان نظامی اسرائیل حضور دارند. 

حمله موشکی گسترده قسام به قدس و تل‌آویو

پاسخ راكتي و موشكي فلسطيني‌ها به ‌اشغالگران همچنان ادامه دارد و گردان‌های قسام در ادامه پاسخ به جنایات ‌اشغالگران اسرائیلی علیه غزه، شهرهای ‌اشغالی قدس و تل‌آویو را هدف حمله موشکی گسترده قرار دادند. گفته شده در پی حمله موشکی قسام به تل‌آویو و قدس، وزرای اسرائیلی جلسه کنست را ترک کرده و پا به فرار گذاشتند.

باخت تل‌آويو در ميدان ديپلماسي

روز گذشته همچنين دولت كلمبيا در واكنش به ادامه جنايات صهيونيست‌ها در غزه از قطع رابطه كامل خود با تل‌آويو خبر داد. قطع رابطه‌اي كه نشان‌دهنده باخت ديپلماتيك تل‌آويو در ميدان جنگ غزه است. حتي هلند كه متحد تل‌آويو است نيز واكنش منفي به تحولات غزه داشته و روز گذشته وزیر خارجه هلند گفت: «وضعیت انسانی در غزه بسیار نگران‌کننده است و رساندن کمک‌ها به اهالی غزه بسیار حائز اهمیت است.» «وانگ یی» وزیر خارجه چین نيز تأكيد كرده است: «علت اصلی اوضاع جاری در فلسطین، محروم کردن فلسطینیان از حق تشکیل کشوری مستقل برای سال‌های طولانی است.» «انور ابراهیم»، نخست‌وزیر مالزی هم تأكيد كرد كه کشورش تن به فشارهای غربی برای محکوم کردن حماس نخواهد داد و ما به آنها گفتیم که با حماس روابط سیاسی داریم و این سیاست ادامه خواهد یافت. رئیس ‌پارلمان لبنان نيز اعلام كرد كه باید به سرعت جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه غزه را متوقف کنیم، و از پروژه‌های یهودی‌‌سازی جلوگیری کنیم.

ادامه حمايت‌هاي جهاني از فلسطين

با وجود حمايت دولت‌هاي غربي از جنايت صهيونيست‌ها در غزه، اما تظاهرات مردمي در كشورهاي غربي در حمايت از فلسطيني‌ها همچنان ادامه دارد. ديروز تظاهرات همبستگی با غزه در شهر نیواورلئان، دالاس تگزاس و در دیربورن میشیگان آمريكا برگزار شد. تصاویری نيز از تظاهرات در شهر سن خوزه (San Jose) کالیفرنیا در آمریکا در حمایت از فلسطین و محکومیت حمله اسرائیل به غزه منتشر شده است. 

تجمع حمایتی از مردم فلسطین در مادرید اسپانیا نيز برگزار شد. همچنين با وجود ممنوعیت تظاهرات در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در فرانسه جمعیت جالب توجهی از اتباع کشورهای مختلف در پاریس دور هم جمع شده و با به دست گرفتن پرچم‌های فلسطین، ایران، الجزائر و... حملات رژیم به غزه را محکوم کردند. 

 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار