سه‌شنبه جهنمی برای صهیونیست‌ها

 خان‌یونس در حال تبدیل شدن به یک باتلاق بدون بازگشت برای اسرائیلی‌ها شده است.

به گزارش راه شلمچه، صبح سه‌شنبه و پس از انتشار جزئیات به هلاکت رسیدن ۲۴ نظامی صهیونیست، البته به روایت اسرائیلی‌ها در خان‌یونس طی ۲۴ ساعت، آن‌هم بر اثر انفجار دو ساختمان، یک تونل و هدف قرار گرفتن یک تانک، مقامات این رژیم، از تعبیر «صبحی سخت» استفاده کردند. اگرچه نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنان از ادامه جنگ دم می‌زند، اما رسانه‌های این رژیم، آینده‌ای پر چالش را پیش روی تل آویو می‌بینند.

«خان‌یونس» طی دو هفته گذشته، محل نبرد‌های سنگین میان نظامیان صهیونیست و نیرو‌های مقاومت بود. از روز دوشنبه، توپخانه رژیم تل‌آویو علاوه بر هدف قراردادن منازل مسکونی، مجدداً اطراف بیمارستان ناصر را بمباران کرد که تشدید فاجعه‌ای انسانی را به دنبال داشت. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی صبح دیروز نیز حملاتی سنگین به مرکز و شرق شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه انجام دادند. 

این اقدامات در شرایطی صورت گرفت که ساعات پایانی دوشنبه و در سایه گزارش‌هایی که اطلاعات روشنی را در اختیار نمی‌گذاشتند، اعلام شد که چندین نظامی صهیونیست کشته یا زخمی شده‌اند. پایگاه خبری واللا یکی از منابعی بود که دیروز با توصیف «یکی از سخت‌ترین روز‌های جنگ، نبرد‌های شدید دوشنبه در خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه»، عملاً از آنچه به عنوان فاجعه برای ارتش اسرائیل یاد می‌شود، پرده برداشت. 

گزارش‌ها حاکی از آن است که فقط طی ۲۴ ساعت، ۲۴ نظامی صهیونیست به هلاکت رسیدند و ارتش رژیم اسرائیل صبح روز سه‌شنبه کشته شدن ۲۴ نظامی خود را در جنوب غزه تأیید کرد. طبق آنچه رسانه‌های عبری اعلام کرده‌اند، دلیل این تلفات، شلیک راکت‌های آر. پی. جی مقاومت به دو ساختمان در خان‌یونس بود که منجر به انفجار مین‌هایی شده که از قبل در ساختمان تله‌گذاری شده بودند.

 شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی با اشاره به حادثه بمباران ساختمان مقر فرماندهی تل‌آویو در شهر «صور» لبنان در نوامبر ۱۹۸۲ که جان ۷۶ نفر از نیرو‌های اشغالگر را گرفت، آنچه را که در غزه اتفاق افتاد «یک تراژدی هولناک» دانست واذعان کرد: «بهایی که اسرائیل می‌پردازد ظاهراً برای روزها، ماه‌ها یا بیشتر ادامه خواهد داشت.» 

منابع صهیونیستی همچنین اعلام کردند که روز دوشنبه یک تونل بمب‌گذاری شده پس از ورود نظامیان اسرائیلی به داخل آن به دست رزمندگان مقاومت منفجر شد که در اثر آن شماری از نظامیان صهیونیست کشته شدند. روزنامه عبری زبان یدیعوت‌آحارونوت در شرح این واقعه نوشت: «اگرچه فعالیت یگان مهندسی تنها ۶۰۰ متر در داخل غزه نفوذ کرده بود، اما یک فرد مسلح بدون شناسایی از دهانه تونل بیرون آمد و با آرپی جی باعث این فاجعه شد.» این روزنامه درباره هلاکت سرنشینان تانک مرکاوا هم اعلام کرد: «همچنین سرنشینان تانک مرکاوا که در نزدیکی دو ساختمان در وسط نوار غزه هدف خمپاره ضدزره قرار گرفتند، دو نفر از آن‌ها بلافاصله کشته و دو نفر به شدت مجروح شدند.» این تحولات در شرایطی صورت گرفت که برخی منابع در رژیم صهیونیستی اعتراف کرده بودند که نظامیان اسرائیلی که تعداد آن‌ها ۴۰ نفر بوده، روز دوشنبه در کمین سخت القسام در خان‌یونس گرفتار شدند.

اشغالگران در محاصره حماس و جهاد اسلامی
گردان‌های «القسام» شاخه نظامی جنبش حماس و «سرایا القدس» شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین در ادامه نبرد با نظامیان رژیم اشغالگر اسرائیل مرکز تجمع نیرو‌های دشمن صهیونیستی را در خان‌یونس هدف قرار دادند. گردان‌های القسام موفق شدند سه بلدوزر ارتش رژیم صهیونیستی از نوع «دی ۹» را نابود کنند. این بلدوزر‌ها در غرب خان‌یونس با راکت‌های «تاندوم» و «یاسین ۱۰۵» هدف قرار گرفتند. گردان‌های القسام همچنین یک کانکس را در داخل یکی از مقر‌های نیرو‌های پیاده نظام رژیم صهیونیستی در غرب خان‌یونس در جنوب نوار غزه منفجر کردند. سرایا القدس نیز مرکز تجمع نظامیان و خودرو‌های رژیم صهیونیستی را در جنوب شرقی اردوگاه «البریج» با گلوله‌های خمپاره و موشک «بدر ۱» هدف گرفت. 

سرایا القدس در این بیانیه با اشاره به اینکه یک تانک ارتش رژیم صهیونیستی و یک بولدوزر نظامی آن در شرق اردوگاه المغازی با گلوله‌های «آرپی جی» به دست رزمندگان این گردان‌ها هدف قرار گرفت، افزود: «گروهی از تک‌تیراندازان ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل که در ساختمانی در اردوگاه المغازی مستقر شده بودند با دو موشک هدایت‌شونده از نوع (۱۰۷) توسط نیرو‌های سرایا القدس هدف قرار گرفتند.»

فاجعه واقعی 
سنگینی آنچه بر سر صهیونیست‌ها آمده در واکنش‌های پیاپی مقامات این رژیم مشهود است. به عبارتی خان‌یونس در حال تبدیل شدن به یک باتلاق بدون بازگشت برای اسرائیلی‌ها شده است. اگرچه سرهنگ آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش اسرائیل به زبان عربی خطاب به ساکنان محله‌های النسر، الامل و مرکز شهر خان‌یونس گفته که برای امنیت خودشان باید فوراً از طریق خیابان البحر به منطقه بشردوستانه در المواصی حرکت کنند و به نوعی درباره حملات آتی این رژیم هشدار داده، اما اکثر مقامات ترجیح دادند به ابراز تأسف بسنده کنند. اسحاق هرتزوگ، رئیس این رژیم گفت: «امروز برای ما صبحی سخت، دردناک و غیرقابل تحمل است.» بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم که طی هفته‌های گذشته با موجی از خشم خانواده اسرای صهیونیست در دست حماس مواجه بوده حالا با بحرانی تازه مواجه شده و گفت: «۲۴ تن از نیروهای‌مان را در یک روز از دست دادیم و برای احترام به نیروهای‌مان که در غزه کشته شده‌اند سر تعظیم فرود می‌آوریم. دیروز یکی از سخت‌ترین روز‌های بعد از شروع جنگ را تجربه کردیم؛ من برای سربازان قهرمان کشته شده سوگوار هستم. ارتش اسرائیل تحقیقاتی را درباره این فاجعه آغاز کرده است. ما باید درس‌های لازم را بیاموزیم و برای حفظ جان نیروهای‌مان هر کاری انجام دهیم. از تلاش برای پیروزی دست برنخواهیم داشت.» یوآو گالانت، وزیر جنگ تل‌آویو هم در پیامی نوشت: «امروز صبح سخت و دردناکی است، اما این جنگ آینده اسرائیل را برای چند دهه آینده تعیین می‌کند. تلفات لازمه دستیابی به اهداف است. دیروز ضربه سختی خوردیم و کشته شدن ۲۴ نظامی موضوع کمی نیست.» همانطور که انتظار می‌رفت، ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی صهیونیست که شناخته شده‌ترین چهره افراطی کابینه نتانیاهو است هم ساکت نماند و گفت: «صبح سخت و دردناکی ا‌ست... دل، شکسته است.» یائیر لاپید هم نوشت: «صبحی سخت و غیرقابل تحمل با اخباری دردناک از کشته شدن ۲۱ نظامی اسرائیلی در غزه بود.» بنی گانتس عضو کابینه جنگ این رویداد را «صبحی بسیار سخت برای همه مردم اسرائیل» خواند. دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل درباره این شکست سنگین اذعان کرد: «مأموریت ما در یک شرایط سخت امنیتی انجام می‌شود و آنچه دیروز اتفاق افتاد، یک فاجعه واقعی بود. این جنگ بهای بسیار بسیار سنگینی دارد.»

بدترین ضربه از هفتم اکتبر
رسانه‌های عبری این عملیات را بزرگ‌ترین ضربه مقاومت فلسطین به اشغالگران پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» در هفتم اکتبر ارزیابی کرده‌اند. کانال ۱۴ رژیم صهیونیستی با اعتراف به هلاکت نظامیان صهیونیست گزارش داد که «دیروز اگر سخت‌ترین روز نبرد در نوار غزه نبوده باشد، به طور قطع یکی از سخت‌ترین روز‌ها بوده است.»

 امیر بوخبوط، خبرنگار نظامی وبگاه «واللا» تأکید دارد که دانیل هاگاری باید یک تحقیق جامع، شفاف و بدون تحریف ارائه کند تا از تکرار وقایع مشابه جلوگیری شود. شبکه «کان» با اشاره به اینکه از آغاز حمله زمینی به غزه تاکنون ۲۲۱ نظامی کشته شده‌اند، گفت: «دیروز ۲۴ نظامی جان خود را از دست دادند که ۲۱ نفر از آن‌ها در جریان حادثه تخریب ساختمان‌ها کشته شدند و جزو نیرو‌های ذخیره و سه افسر دیگر از یگان ۲۰۲ چتربازان بودند.» 

اور هلر، خبرنگار نظامی شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی نیز در این باره گفت: «فاجعه غزه تنها در ۶۰۰ متری مرز اسرائیل و در گذرگاه «کیسوفیم» رخ داد. این حمله یادآور این است که نبرد‌های بسیار شدید در غزه همچنان در جریان است.» همچنین روزنامه معاریو نوشت: «این اتفاق یادآور این است که درگیری‌های بسیار شدید در میدان همچنان در جریان بوده و رویداد‌های دیروز بیانگر چالش‌های بزرگی است که هنوز در انتظار ارتش اسرائیل است.»

         


                                

منبع: روزنامه جوان

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار