نتانیاهو: مقامات غربی ساکت شوند لازم باشد مقابل جهان می‌ایستیم(!)

بنیامین نتانیاهو به یک شکست بزرگ دیگر و این‌بار در عرصه بین‌المللی اعتراف کرد.

به گزارش راه شلمچه، در حالی که رژیم صهیونیستی در طول چند سال اخیر با انواع ترفند‌ها سعی کرده جامعه جهانی را همراه یا دست‌کم منفعل در قبال اشغالگری خود نشان دهد، نخست‌وزیر سرسخت اسرائیل دیروز در کنفرانس مطبوعاتی، به سرزنش انتقادات بین‌المللی پرداخت.

به گزارش روزنامه تایمز اسرائیل، نتانیاهو همراه گالانت و بنی گانتز اعلام کردند حمله نظامی را با قدرت ادامه دهند و مقابل با فشار بین‌المللی برای کاهش شتاب یا توقف جنگ می‌ایستند و اگر لازم باشد، قاطعانه در مقابل جهانیان می‌ایستند.


تایمز اسرائیل نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر، یوآو گالانت وزیر دفاع، بنی گانتز وزیر کابینه اسرائيل، در مقابل انتقادات روزافزون بین‌المللی بر سر تلفات غیرنظامی جنگ ایستادگی کردند، و از رهبران غربی خواستند حمایت خود را شامل کشور یهود کنند. نتانیاهو آشکارا امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه را بر سر سخنانی که روز پیش از آن اظهار داشت، کوبید، و گفت اسرائیل با بازگشت تشکیلات خودگردان فلسطینیان به غزه در پایان جنگ- که ظاهرا از اهداف واشنگتن است- مخالف است. شماری از کشورها از وضعیت انسانی رو به وخامت در غزه در روزهای آخر هفته، و تلفات غیرنظامیان در نوار ابراز نگرانی کرده‌اند. آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده خواهان اقدامات بیشتر از محافظت غیرنظامیان غزه شد، و خواهان تضمین رسیدن کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان شد و گفت در این جنگ «شمار بسیار بسیار زیادی از فلسطینیان کشته شده‌اند.» روز جمعه نیز امانوئل مکرون گفت بمباران «این کودکان، این بانوان، این مردمان پیر» از سوی اسرائیل «هیچ توجیه» ندارد، و بار دیگر خواهان آتش‌بس در غزه شد.


نتانیاهو همچنین رهبران کشورهای غربی را تهدید کرد و خطاب به آنها گفت: اگر می‌خواهید بر کرسی قدرت باقی بمانید ساکت بمانید.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار