یک‌چهارم نهایی جام حذفی؛

استقلال باز هم با پنالتی دربی را برد

 یک چهارم نهایی جام حذفی مقارن شد با نو‌دو‌ششمین دربی پایتخت که این دیدار در 120 دقیقه بازی با نتیجه بدون گل خاتمه یافت و در ضربات پناتی این استقلال بود که برنده دربی شد.

به گزارش راه شلمچه، دیدار تیم‌های پرسپولیس و استقلال موسوم به دربی پایتخت اینبار در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی کشور عصر امروز پنجشنبه(24 تیر) در ورزشگاه خالی آزاد و بدون تماشاگران از ساعت 19:45 با سوت علیرضا فغانی قاضی این میدان آغاز شد که در پایان نیمه اول با نتیجه بدون گل تمام شد.

یحیی گل‌محمدی با این ترکیب به دربی رفت: حامد لک، محمدحسین کنعانی زادگان، فرشاد فرجی، سیامک نعمتی، وحید امیری، احمد نورالهی، میلاد سرلک، احسان پهلوان، مهدی ترابی، امید عالیشاه (کاپیتان) و شهریار مغانلو. 

یازده بازیکن فرهاد مجیدی برای دربی 96 به این ترتیب بود:  سید حسین حسینی، سیاوش یزدانی، محمد حسین مرادمند، عارف غلامی، وریا غفوری، محمد نادری، مسعود ریگی، آرش رضاوند، فرشید اسماعیلی، مهدی قایدی و ارسلان مطهری.

دو تیم در نیمه نخست با احتیاط گل نخوردن بازی را اداره کردند و فقط در شش صحنه تقریبا حساسی رخ داده بود که در دقیقه 7 بازی استقلال صاحب یک موقعیت شد که ضربه نادری با برخورد به بازیکن پرسپولیس به کرنر رفت.

در دقیقه 11 ضربه سر فرشید اسماعیلی از بالای دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

شوت ناگهانی حامد سرلک در دقیقه13 از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت اما حامد لک در دقیقه 26 با شروع خوب مجدد توپ را به وحید امینی داد که این بازیکن در شرایط حمله قرار گرفت اما با خطای عرف غلامی مانع پیشروی این بازیکن شد. حملات پی درپی بازیکنان پرسپولیس ادامه پیدا کرد و در دقیقه 27 ضربه ایستگاهی مهدی ترابی با شوت پای چپ احسان پهلوان را سیدحسین حسینی دفع کرد.

در دقیقه 36 فرشید اسماعیلی از راه دور شوت‌زنی کرد که ضربه او دقت لازم را نداشت و به اوت رفت.

در نهایت این نیمه اتفاق خاصی نیافتاد و دو تیم بدون نتیجه به رختکن رفتند.

اما در آغاز نیمه دوم پرسپولیسی‌ها با شروع هجومی روند بازی را نسبت به نمیه اول تغییر دادند و متعاقب آن استقلال هم سرعت بازی را بیشتر کرد.

وحید امیری در دقیقه 50 از جناح چپ توپی را در حالت نامتعادل برای امید عالیشاه ارسال کرد که ضربه کم دقت این بازیکن از درون محوطه جریمه به بیرون رفت و یکی از معدود موقعیت های سرخپوشان از دست رفت.

 حمله پرتعداد بازیکنان استقلال در دقیقه 54 به سمت دروازه پرسپولیس ضربه بغل پای آرش رضاوند از پشت محوطه جریمه بیرون رفت. 

در دقیقه ۶۰ خطای احمد نورالهی روی فرشید اسماعیلی چسبیده به محوطه جریمه سرخپوشان فرصت را به مهدی قایدی داد که با ضربه ایستگاهی دروازه رقیب را تهدید کند که ضربه او را حامد لک دفع کرد تا خطری دروازه سرخپوشان را تهدید نکند.

مهار ناقص حسینی در دقیقه 70 روی اوت بلند امیری، بازیکن پرسپولیس را در موقعیت سرزنی قرار داد اما ضربه نوراللهی در اختیار دروازه‌بان استقلال قرار گرفت. 

دقیقه 75 بازی بابک مرادی با سرعت بالا از بین سه مدافع پرسپولیس عبور کرد که شوت پای چپ او از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۹ در حالی که پرسپولیس به سمت دروازه حریف تدارک حمله دیده بود سیامک نعمتی توپ را لو داد و برای متوقف کردن بابک مرادی روی او مرتکب خطا شد که این حرکت با کارت زرد همراه شد.

شوت پای چپ محمد دانشگر روی ریباند کرنر استقلال در دقیقه 84 با اختلاف زیاد از بالای دروازه پرسپولیس بیرون رفت. 

فغانی داور این بازی 8 دقیقه وقت اضافه گرفت که در 90+ 2 شوت از پشت محوطه جریمه مهدی قائدی پس از برخورد به زمین در مقابل لک، از کنار دروازه پرسپولیس بیرون رفت. 

دقیقه 8+90 پرسپولیس می‌توانست در لحظات پایانی به گل برسد که سرخ‌پوشان از موقعیت خود استفاده نکردند و در نهایت ضربه احسان پهلوان به بیرون رفت.

بازی با همان نتیجه صفر بر صفر در وقت قانونی 90 دقیقه به پایان رسید و دو تیم به وقت اضافی باید بازی کنند.

در 15 دقیقه اول وقت‌های اضافی دو حمله خطرناک پرسپولیس و دو حمله استقلالی‌ها گل نشد.

دقیقه 93مهدی ترابی توپ را روی دروازه استقلال ارسال کرد اما مهدی عبدی از مقابل دروازه آن را به بیرون زد.

ضربه سر عیسی آل کثیر در دقیقه 102 روی ارسال کوتاه مهدی عبدی به تیر عمودی سمت چپ دروازه استقلال برخورد کرد.

دقیقه 105 ضربه سر ارسلان مطهری روی کرنر مهدی پور به شکل خطرناکی از کنار تیر عمودی سمت راست دروازه پرسپولیس بیرون رفت.

در دقیقه 104 پاس در عمق رضاوند به مهدی قائدی رسید اما ضربه وی در موقعیتی عالی به سیامک نعمتی خورد و به کرنر رفت.

دقیقه ۱۱۵، استقلال که صاحب یک ضربه کرنر شده بود در آستانه رسیدن به گل توسط مدافع پرسپولیس بود. در این صحنه مهدی قایدی توپ را روی دروازه ارسال کرد که توپ روی سر کنعانی زادگان فرود آمد و با ختلاف اندکی از کنار تیر عمودی به کرنر رفت که این ضربه هم ثمری برای آبی ها نداشت.

هر دو تیم با هدف رسیدن به ضربات پنالتی وقت را تلف کردند و با پاس های پرتعداد و کم اثر کار را در ۱۲۰ دقیقه با تساوی بدون گل به پایان بردند تا ضربات پنالتی تکلیف تیم برنده را مشخص کند. 

ضربه اول استقلال: وریا غفوری - گل شد
ضربه اول پرسپولیس: مهدی ترابی - گل شد

ضربه دوم استقلال: فرشید اسماعیلی - گل شد
ضربه دوم پرسپولیس: محمدحسین کنعانی زادگان - گل شد

ضربه سوم استقلال: بابک مرادی - گل شد
ضربه سوم پرسپولیس: سعید آقایی - گل شد

ضربه چهارم استقلال: ارسلان مطهری - گل شد
ضربه چهارم پرسپولیس: عیسی آل کثیر - گل نشد( از بالای دروازه بیرون رفت)

ضربه پنجم استقلال: مهدی قایدی - گل نشد( حامد لک مهار کرد)
ضربه پنجم پرسپولیس: مهدی عبدی - گل نشد( حسین حسینی مهار کرد)

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار