نتایج امروز بازی‌های جام حذفی کشور؛

نخستین پیروزی استقلال با استراماچونی، صعود پرسپولیس در تبریز و درگیری عجیب منصوریان و کمالوند!

عصر امروز مسابقات یک‌هشتم نهایی جام حذفی کشور تیم‌های پرسولیس، سپاهان، فولاد خوزستان، استقلال و ذوب‌آهن مقابل حریفان خود رفتند.

به گزارش راه شلمچه، امروز دوشنبه هشتم مهرماه  مسابقات یک هشتم نهایی جام حذفی کشور 16 تیم به مصاف هم رفتند. 

ماشین سازی  -  پرسپولیس
فحرسپاسی   -   فولاد خوزستان
استقلال ماهشر  -  مس نوین کرمان
خیبر خرم آباد  -  سپاهان
پیکان  -  شهدای رزکان کرج
خوشه طلایی ساوه -  شاهین شهرداری بوشهر
گل ریحان کرج  -  استقلال
پارس جم  -  ذوب آهن


گل ریحان کرج  1   استقلال  3

استقلال و گل ریحان در ورزشگاه انقلاب کرج به مصاف هم رفتند که  این بازی با نتیجه ۳ بر یک به سود استقلال به پایان رسید. محمد پاپی (۳۸) برای گل ریحان، دیوسالار ( ۴۳ - گل به خودی)، سجاد آقایی(۹۳) و فرشید اسماعیلی(۱۱۳)  برای استقلال گل زدند.

 

استقلال در این بازی نسبت به حریف لیگ دسته اولی خود برتر نشان داد. در دقیقه ۲۶ ،اشتباه مدافع گل ریحان باعث شد توپ به مهدی قائدی برسد و او هم پاس مناسبی را در اختیار داریوش شجاعیان قرار داد ولی هافبک استقلال نتوانست از این موقعیت استفاده کند.

 

در ادامه تیم گل ریحان با شوت از راه دور محمد پاپی در دقیقه ۳۸ توانست نتیجه را یک بر صفر کند و بازیکنان استقلال را به شوک فرو ببرد.

 

این برتری اما زیاد دوام نیاورد و شاگردان آندره استراماچونی در استقلال توانستند با شوت محمد دانشگر (بعد از برخورد با دیوسالار مدافع گل ریحان) در دقیقه ۴۳ بازی را به تساوی بکشانند.

 

شروع نیمه دوم با حملات استقلال همراه شد و این تیم سعی داشت به گل برتری دست پیدا کند اما در همان دقایق ابتدایی نیمه دوم برق ورزشگاه قطع شد تا بازیکنان دقایقی را داخل زمین بمانند و البته تعدادی هم به رختکن رفتند تا برق مجددا وصل شد و بازی با دقایق زیادی تاخیر آغاز شد. 

 

در شروع مجدد بازی استقلال در دقیقه ۵۶ صاحب یک ضربه پنالتی شد که مرتضی تبریزی نتوانست آن را به گل تبدیل کند و دروازه بان گل ریحان ضربه او را مهار کرد. در این صحنه دروازه بان گل ریحان روی مهدی قائدی مرتکب خطا شد.

 

در ادامه دو تیم صاحب موقعیت هایی شدند اما نتوانستند از آنها استفاده کنند تا در نهایت این دیدار در پایان ۹۰ دقیقه با تساوی به پایان برسد و وقت های اضافه تکلیف تیم برنده را مشخص کند. 

 

با شروع وقت های اضافه اول استقلال توسط سجاد آقایی به گل برتری رسید. در دقیقه ۹۳ این دیدار فرشید اسماعیلی توپ را از مدافع حریف ربود و با ورود به محوطه جریمه توپ عرضی را برای آقایی ارسال کرد که این بازیکن توپ را به گل دوم تبدیل کرد. 

 

محمد نصرتی و نیمکت نشینان تیم گل ریحان اعتقاد داشتند که اسماعیلی هنگام گرفتن توپ از مدافع حریف مرتکب خطا شده است. همین اعتقاد موجب اعتراض شدید آنها شد تا سیدمهدی سیدعلی ناچار شود به نصرتی و یکی از اعضای کادر فنی او کارت قرمز نشان دهد. 

 

در دقیقه ۱۱۲ یکی از بازیکنان گل ریحان با دریافت کارت زرد دوم از زمین اخراج شد تا کار شاگردان نصرتی برای جبران گل عقب مانده سخت تر شود. 

 

یک دقیقه بعد فرشید اسماعیلی که مرد همه کاره استقلال بود گل سوم را به ثمر رساند تا خیال استراماچونی از بابت رسیدن به پیروزی راحت شود. 

 

تیم فوتبال استقلال با پیروزی برابر گل ریحان و صعود به مرحله یک هشتم نهایی باید به مصاف تیم سایپا برود.


پارس جم 1  ذوب آهن 1

دیدار تیم های فوتبال پارس جنوبی جم و ذوب آهن اصفهان شامگاه امروز در شهر جم برگزار شد که در پایان تیم اصفهانی ۲ بر یک میزبان خود را شکست داد.

 

در این بازی ابتدا ذوب آهن توسط کریستانتوس در دقیقه ۲۲ به گل دست یافت و سپس تیم میزبان توسط خالقی فر در دقیقه ۳۵ بازی را به تساوی کشاند تا دو تیم با این نتیجه به رختکن بروند. 

 

در نیمه دوم هم تلاش دو تیم برای رسیدن به گل برتری ثمری نداشت و در وقت های اضافه تیم ذوب آهن صاحب یک ضربه پنالتی شد که وحید محمدزاده در دقیقه ۹۲ این ضربه را به گل تبدیل کرد.

 

اتفاق حاشیه ای این دیدار اعتراض های پرتعداد کادر فنی و سرمربیان دو تیم بود که برای دقایقی بازی را به جنحال کشید. در این میان علیرضا منصوریان و فراز کمالوند هم با یکدیگر درگیر شدند که در نوع خود عجیب بود.


شاهین بوشهر  6   خوشه طلایی 3

در این بازی ابتدا خوشه طلایی با دو گلی که در نیمه اول به ثمر رساند از میهمانش پیش افتاد و سپس بازیکنان شاهین بوشهر در نیمه دوم این دو گل را پاسخ دادند تا بازی به وقت اضافه برود.

 

در وقت های اضافه این بازی پر فراز نشیب شاهین بوشهر سومین گلش را به ثمر رساند. بازیکنان خوشه طلایی در دقایق پایانی بازی این گل را پاسخ دادند تا بازی با نتیج ۳-۳ مساوی در ۱۲۰ دقیقه به پایان برسد.

 

سرنوشت این بازی به ضربات پنالتی کشید که در نهایت تیم شاهین توانست در ضربات پنالتی با نتیجه ۳ بر یک و در مجموع با نتیجه ۶ بر ۴ پیروز شده و راهی مرحله بعدی مسابقات شود.


خیبر خرم آباد  0  - سپاهان  3

تیم فوتبال سپاهان در نخستین حضور خود در جام حذفی گامی محکم در خرم آباد برداشت و توانست خیبر را با نتیجه ۳ بر صفر شکست دهد.

در این بازی ابتدا مرتضی منصوری در دقیه ۱۰ برای تیم میهمان گلزنی کرد. سپس مهدی کیانی در دقیقه ۸۰ دومین گل شاگردان قلعه نویی را به ثمر رساند و علی قربانی در دقیقه ۸۴ زننده سومین گل سپاهان بود.


ماشین سازی تبریز 0   پرسپولیس 1

تیم های فوتبال پرسپولیس و ماشین سازی از ساعت ۱۵ به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید.

 

در این بازی که در زمین بنیان دیزل تبریز برگزار شد، وحید امیری (۱۱+۹۰) برای پرسپولیس گلزنی کرد. 

 

گابریل کالدرون سرمربی پرسپولیس تیمش را در این مسابقه با ترکیبی متفاوت به زمین فرستاد و بیشتر بازیکنان اصلی این تیم را نیمکت نشین کرد.

  

محمدحسین کنعانی زادگان مدافع پرسپولیس که سال گذشته در ماشین سازی بازی می کرد و انگیزه زیادی برای گلزنی داشت، یکبار در دقیقه ۲۰ ضربه «برگردانی» را به سمت دروازه حریف زد که با اختلاف کم به اوت رفت.

 

سرخپوشان در دقیقه ۷۶ هم تا آستانه گلزنی به ماشین سازی پیش رفتند. بشار رسن در این دقیقه یک ضربه فنی به سمت دروازه حریف زد ولی حامد لک به زیبایی این توپ را به کرنر فرستاد.

 

در دقیقه ۸۰ علی علیپور مهاجم پرسپولیس در محوطه جریمه ماشین سازی سرنگون شد و داور به نفع سرخپوشان تهرانی پنالتی اعلام کرد. این تصمیم  کوپال ناظمی اعتراض شدید نیمکت ماشین سازی را در پی داشت و باعث شد تا جریان مسابقه ۸ دقیقه متوقف شود. داور بازی هم دو عضو نیمکت ماشین سازی از جمله رسول خطیبی سرمربی این تیم را اخراج کرد.

 

علی علیپور که این پنالتی را به دست آورده بود، سرانجام بعد از هشت دقیقه توقف بازی پشت این ضربه قرار گرفت ولی این ضربه را هم حامد لک مهار کرد تا پرسپولیس در گلزنی ناکام بماند. 

 

رسول خطیبی که تا هنگام ضربه پنالتی زمین را به سمت رختکن ترک نکرده بود، بعد از مهار پنالتی توسط دروازه بان تیمش کنار خط رفت و با نشان دادن آسمان به تصمیم داور کنایه زد.

 

برای این مسابقه ۱۱ دقیقه وقت اضافه در نظر گرفته شد. در حالی که بازی رو به اتمام بود و همه خود را آماده دو وقت ۱۵ دقیقه ای می کردند، وحید امیری با پاس زیبای بشار رسن در دقیقه ۱۱ + ۹۰ گل برتری پرسپولیس را به ثمر رساند. 

 

به این ترتیب پرسپولیس راهی مرحله یک هشتم نهایی شد. حریف پرسپولیس در این مرحله بعد از قرعه کشی که روز پنجشنبه برگزار می شود، مشخص خواهد شد. 


اولین شگفتی جام حذفی

تیم‌های فوتبال فولاد خوزستان و فجر شهید سپاسی در ادامه رقابت های مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی از ساعت ۱۵ امروز دوشنبه در شیراز به مصاف هم رفتند که در نهایت تیم فجر سپاسی در ضربات پنالتی پیروز شد.

 

این بازی در پایان ۱۲۰ دقیقه با نتیجه تساوی ۲ - ۲ تمام شده بود. در ضربات پنالتی هم تیم فجر توانست با نتیجه ۳ بر ۲ (در مجموع ۵ بر ۴) پیروز شود.

 

در این دیدار ابتدا فولادی ها توسط امیر حسین باقر پور در دقیقه ۲۵ به گل رسیدند و فجری ها تنها یک دقیقه بعد این گل را توسط محمد حسین کریم زاده پاسخ دادند.

 

حسن بیت سعید در دقیقه ۳۵ یکبار دیگر تیم میهمان را به گل رساند تا شاگردان جواد نکونام در تیم فولاد نیمه نخست را با پیروزی ۲ بر یک به رختکن بروند.

 

در نیمه دوم شاگردان مهابادی در دقیقه ۵۵ توسط میلاد غریبی به گل رسیدند تا این بازی در این دقیقه مساوی شود.

 

بازی دو تیم در پایان ۹۰ دقیقه با همین نتیجه به پایان رسید تا بازی در دو وقت ۱۵ دقیقه ای دنبال شود. در پایان ۱۲۰ دقیقه هم تلاش دو تیم ثمری نداشت و کار به ضربات پنالتی کشیده شد.


استقلال ماهشهر 2 مس نوین کرمان  1

تیم فوتبال استقلال ماهشهر میزبان مس نوین کرمان بود که با غلبه بر این تیم به مرحله یک هشتم نهایی مسابقات صعود کرد.

 

آبی پوشان ماهشهر در دیداری که از ساعت ۱۶ آغاز شد با نتیجه ۲ بر یک از سد میهمان خود عبور کردند. در این بازی عیسی موسوی و محمد محمدی برای استقلال ماهشهر گلزنی کردند و تک گل مس نوین کرمان توسط حمید رفیعی به ثمر رسید.

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار