ترامپ، مهناز افشار، ترانه علیدوستی و این سه نفر در یک جبهه، علیه امنیت مردم ایران!

روسیاهی ماجرا نیز می‌ماند برای مهناز افشار، ترانه علیدوستی و ... که حمایت از یک قاتل دیگر را به کارنامه‌شان اضافه کردند.

به گزارش راه شلمچه، روز شنبه(22 شهریور) پس از طی فرایندهای قضایی پرونده و با اصرار اولیاء دم با عنوان حق الناس و حق شخصی آن‌ها، نوید افکاری قاتلی که در سال 97 یک شهروند بیگناه را در شیراز به قتل رسانده بود، قصاص شد. افکاری درحالی به دار مجازات آویخته شد که طی چند روز گذشته از شبکه‌های فارسی زبان خارجی گرفته تا برخی از نهادها چهره‌های خارجی، دوشادوش منافقین و رئیس جمهور تروریست آمریکا ایستاده و خواستار لغو قصاص مجازات افکاری شده بودند. 

 

البته این اولین باری نبود که این افراد و رسانه‌ها که فصل مشترکشان دشمنی با جمهوری اسلامی ایران است، به نا امن کنندگان امنیت اجتماعی برخاستند.

 

این جریان در گذشته نیز با حمایت و پشتیبانی از تروریست‌ها و قاتلینی که دستشان به خون شهروندان ایرانی آلوده بود، نشان داده‌اند که ابایی از حمایت از یک جانی ندارند. رسالت رسانه‌های خارج نشین و انصارشان این است که برای حلال کردن دریافتی‎ هایشان، به هر بهانه‌ای و با هر اتفاقی در ایران، علم دفاع از حقوق بشر برداشته و به تخریب وجهه جمهوری اسلامی بپردازند. پس حرجی بر آنها نیست. اما فقط رسانه‌های مزد بگیر خارج نشین و امثال ترامپ نیستند که گاه و بی‌گاه در مواردی مشابه ماجرای نوید افکاری، به حمایت از یک مجرم می‌پردازند.

 

علاوه بر مزد بگیرانی مثل ایران اینترنشنال، رادیو فردا، بی بی سی و امثال ترامپ و منافقین، برخی از سلبریتی های کشورمان نیز پای ثابت عملیات روانی علیه جمهوری اسلامی ایران بودند.

 

حمایت از نوشین جعفری جاسوس فرهنگی انگلیس در ایران، حمایت از تروریست‌های عضو کومله، حمایت از اغتشاش‌گران آبان 98، همراهی با سفیر انگلیس در تجمعات ساختار شکنانه علیه حاکمیت، از جمله اقداماتی است که این سلبریتی‌ها طی سه سال اخیر و در جهت پیشبرد اهداف ضد انقلاب انجام داده‌اند.

 

اخیراً نیز پس از آنکه خبر حکم قطعی قصاص نوید افکاری منتشر شد، برخی از این سلبریتی‌ها بدون اینکه از اصل ماجرا و اینکه افکاری به چه دلیل در زندان است با خبر باشند، صرفاً به این دلیل که از قافله عقب نمانند، شروع به حمایت از او کردند.

 

مهناز افشار که حقوق بگیر سعودی ها است و هم اکنون در خارج از کشور به سر می‌برد، از جمله سلبریتی‌هایی بود که در شبکه‌های اجتماعی در حمایت از نوید افکاری پست و توییت منتشر کرد.

 ترانه علیدوستی نیز که در اتخاذ مواضع ضد حاکمیتی کم از مهناز افشار ندارد، همچون او به حمایت از نوید افکاری پرداخت و هانیه توسلی هم که در دی ماه 98 همگام با سفیر انگلیس در تجمع غیرقانونی مقابل دانشگاه امیرکبیر شرکت کرده بود، با علیدوستی ابراز همدردی کرد.


حامد بهداد نیز از جمله سلبریتی‌هایی بود که خواستار عدم مجازات نوید افکاری شد. بهداد در جشن 120 سالگی سینما که 21 شهریور ماه برگزار شد، از مراجع قضایی خواست تا نوید افکاری که در سال 97 مرتکب قتل بود را مجازات نکنند!


رخشان بنی اعتماد نیز که همچون مهناز افشار همواره به دنبال تروریست و قاتلی می‌گردد که به بهانه حمایت از او علیه جمهوریا اسلامی ایران موضع گیری کند، از افشار و علیدوستی عقب نمانده و امروز در حساب توییتری خود نوشت: تقدیر نامبارک در شهریورماه ۱۳۹۹، روز ملی سینمای ایران را با پر کشیدن نوید افکاری پیوند زد تا برای همیشه از یاد نرود که رسالت هنر تاباندن نور بر فراموشخانه تاریخ است.

آیا سلبریتی‌ها سر عقل آمده‌اند؟

در موارد مشابه ماجرای نوید افکاری خیل عظیمی از سلبریتی‌ها بخاطر جو ایجاد شده، از یک مجرم یا تروریست حمایت می‌کردند و برخی از آنها پس از آنکه از کم و کیف موضوع مطلع می‌شدند، از اقدام خود ابراز پشیمانی می‌کردند. اما در پویش حمایتی که جریان ضد انقلاب برای افکاری به راه انداخت، جز معدود کسانی مثل افشار و علیدوستی که مواضعشان از روی غرض ورزی است، سلبریتی دیگری پای کار نوید افکاری نیامد. به نظر می‌رسد سلبریتی‌ هایی که روزگاری درباره هر چیز و هر کسی اظهار نظر می‌کردند و در آخر معلوم می‌شد که موضعشان بر اساس داده‌های غلط بوده، به این سطح از ادراک رسیده‌اند که پیش از اظهار فضل درباره موضوعی، باید صحت و سقم آن را بسنجند.

 

نوید افکاری قصاص شد نه اعدام

فصل مشترک همه اظهار نظراتی که در چند روز اخیر درباره نوید افکاری شد، بحث اعدام او بود. ترامپ، وزیر خارجه او مایک پمپئو و حتی جو بایدن که نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است با همراهی مزدوران رسانه‌ای شان با سرپوش گذاشتن بر جرمی که افکاری مرتکب شده بود، صرفاً درباره «اعدام» او حرف می‌زدند و جمهوری اسلامی ایران را به نقض حقوق بشر غربی متهم می‌کردند.

 

نتیجتاً شانتاژ رسانه‌ای این جریان منجر به این شد که برخی‌ها اینطور برداشت کنند که افکاری به جرم مخالفت با جمهوری اسلامی اعدام خواهد شد.

 

پنجشنبه هفته گذشته غلامحسین اسماعیلی سخنگوی دستگاه قضا طی اظهاراتی به شیطنت ضد انقلاب اشاره کرده و گفت: بین اعدام و قصاص تفاوت‌هایی وجود دارد. این شخص اقدام به قتل یک آدم بیگناه، یک کارمند پرسنل سازمان آب شهرستان شیراز جلوی درب منزل وی کرده است. چرا کسی از خانواده داغدار وی صحبتی نمی‌کند؟


حکم قصاص، حق اولیاء مقتول است. در این فرآیند ادله کامل وجود دارد. فرد به قتل اقرار کرده و صحنه بازسازی شده است.


تمام جلسات این دادگاه علنی است و بر مبنای جنبه حق الناسی، دادگاه حکم به قصاص داده است و این حکم در چارچوب قوانین، فرجام خواهی شده و حکم به دیوان عالی کشور آمده است و قضات با بررسی مجدد پرونده حکم را مجددا تایید کرده اند.


دشمن همواره به دنبال بهانه برای فضاسازی است و ما در این راستا مجبور به انتشار مستندی شده ایم که حاوی اقرار‌های این شخص در به قتل رساندن مقتول است و این مستند به دلیل روشن شدن افکار عمومی منتشر شده است.

 

اسماعیلی درباره افراد مشهوری که بدون اطلاع از اطلاعات کامل برخی پرونده‌ها اظهار نظر می‌کنند، گفت: امیدواریم با توضیحات داده شده این قبیل افراد در رویه عملی خود تجدید نظر کنند و بی جهت باعث آزرده شدن خاطر خانواده مقتول و آسیب افکار عمومی نشوند.

 

بهره‌برداری تبلیغاتی علیه جمهوری اسلامی

در پی فعالیت‌های مستمری که حامیان نوید افکاری داشتند، برخی از نهاد های بین‌المللی و همچنین چند نفر از ورزشکاران مشهور دنیا، با این پیشفرض که افکاری بخاطر مخالفت با جمهوری اسلامی زندانی و به اعدام محکوم شده، به حمایت از وی پرداختند.

 

به‌عنوان مثال بابی گرین کشتی گیر مسابقات یو اف سی در مصاحبه‌ای که داشت، با اسم بردن از نوید افکاری، او را یک معترض خوانده و بابت قصاص‌اش، ابراز ناراحتی کرد.

 

در هر حال بامداد روز شنبه نوید افکاری به جرم قتل و با اصرار خانواده مقتول مرحوم ترکمان، قصاص شد. جنایتکارانی مثل ترامپ و پمپئو نیز به همراه مواجیب بگیرانشان به انتظار فرصت دیگری می‌نشینند تا همچون ماجرای افکاری و خیلی موارد دیگر، به بهانه دفاع از حقوق بشر به جمهوری اسلامی بتازند.

 

روسیاهی ماجرا نیز می‌ماند برای مهناز افشار، ترانه علیدوستی و رخشان بنی‌اعتماد که حمایت از یک قاتل دیگر را به کارنامه‌شان اضافه کردند.


منبع؛ رجانیوز

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار