محقق جوان شیعه:

در ماه رمضان حقیقت قرآن را خانه نشین نکنیم!

حجت‌الاسلام امیری سوادکوهی: ماه رمضان ماه تلنگر و تنبه و تمرین پرواز و رهایی سیمرغ روح از قفس جسم و دنیای فانی و ماه محبت و دستگیری فقرا، آرامش یتیمان و در آغوش کشیدن مستضعفان است.

به گزارش راه شلمچه، همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان ، حجت الاسلام والمسلمین امیری سوادکوهی از محققان و اندیشمندان جوان شیعه در یادداشتی به اهمیت این ماه نورانی و تعمق در حقیقت قرآن پرداخت و تصریح کرد: در ماه رمضان حقیقت قرآن را خانه نشین نکنیم!

 بخشی از این یادداشت بدین شرح می باشد:

 ماه رمضان بهار ثقلین و ماه قرآن و عترت است، حقیقت آنرا خانه نشین نکنیم. روا نیست که این ضیافت الهی را تنها خلوتگه قرآن و در انحصار قرائت و ختم های پی در پی آن بدانیم، چرا که این ماه مبارک، ماه حقیقت قرآن و توجه به ساحت قدسی قرآن ناطق یعنی اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است. 

ملتفت باشیم ماهی که در آن به ظاهر قرآن اکتفا و از حقیقت و تدبر در آیاتش غفلت شود آن ماه، ماه خسران و آن مُصحف همان پوستین بر روی نِی است که معاویه ها از آن دم می‌زدند.

 طنین قرائت قرآنی که در آن عطر عترت بر مشام نرسد همان فریاد آتشین حسبنا کتاب الله است که از حنجره ی جهنمی و شیطانی غاصب دوم خارج و قلب مبارک امیرالمؤمنین ارواحنافداه را جریحه دار کرد.

 قرآن منهای عترت جسم بدون روح بوده که اعتباری ندارد، چرا که اعتبار قرآن به محوریت عترت است. ثمره ی توجه به قرآن و عترت به پرواز درآمدن روح در مسیر فطرت و انسانیت است. 

ماه رمضان ماه تلنگر و تنبه و تمرین پرواز و رهایی سیمرغ روح از قفس جسم و دنیای فانی و ماه محبت و دستگیری فقرا، آرامش یتیمان و در آغوش کشیدن مستضعفان است. اگر چنین نبود آن ماه نفعی برای میهمانان ضیافت الهی نخواهد داشت.

اگر خوشت اومد لایک کن
2
آخرین اخبار