رئیسی: انتخابات یکی از جلوه‌های میزان رأی ملت است

رئیس‌جمهور در حرم امام خمینی(ره) با اشاره به انتخابات اسفند ماه، تصریح کرد: انتخابات یکی از جلوه‌های میزان رأی ملت است و توجه به جمهوریت، نگاه به رأی و خود مردم نیز جزو  میراث گرانقدر امام بود.

به گزارش راه شلمچه به نقل از تسنیم،آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، صبح امروز، چهارشنبه، در حرم امام خمینی(ره)، ضمن زنده نگه‌داشتن یاد و نام امام و شهدای انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در ابتدای دهه فجر و سالگرد انقلاب اسلامی، هیئت دولت در حرم امام خمینی حاضر شدند تا با راه و اهداف امام تجدید میثاق کنند و این ایام یادآوری برای دولتمردان است که کجا قرار دارند و چه مسئولیتی به‌عهده آن‌هاست. 

وی افزود: باید بدانیم که بنیانگذار این انقلاب چه اهدافی را دنبال می‌کرد و دنبال تحقق چه راهی بود، حقیقتاً این احساس وجود ندارد که امام بین ما نیست، این احساس در هیچ کجا وجود ندارد که امام حیات ندارد بلکه حضور امام خمینی بین ماست؛ حیات امام جسمی نیست بلکه میراث امام است که امروز بین ماست و این میراث امام در عالم جلوه‌گر است.

رئیس جمهور گفت: امام آموخت که باید اخلاص، برای خدا حرکت کردن، را داشته باشیم و فرزندان ایشان امروز در جای جای ایران و منطقه این آموخته‌ها را فرا گرفتند و درحال حرکت به‌سمت اهداف امام هستند، همچنین مردم‌داری، میزان رأی ملت از اهداف امام بود، نه مثل سیاسیون که کلامشان با مردم آغاز می‌شود و پایان می‌یابد، اما در نام بردن از مردم صرفاً با پوشش سیاسی برای اهداف سیاسی باشد بلکه امام خداباور و مردم‌باور بود.

رئیسی با اشاره به انتخابات اسفند ماه، تصریح کرد: انتخابات یکی از جلوه‌های میزان رأی ملت است و توجه به جمهوریت، نگاه به رأی و خود مردم نیز جزو  میراث گرانقدر امام بود.

وی ادامه داد: همچنین امام فرمود "امروز مسئله اصلی اسلام، آزادسازی فلسطین و قدس است"، و فرمود که "رژیم صهیونیستی رو به زوال است"؛ امروز این امر تحقق پیدا کرده است، همچنین ایشان اولین فردی بود که پرچم مبارزه با اسرائیل را برداشت و ضد استکبار بود.

رئیس جمهور تأکید کرد: امروز نفرتی که علیه رژیم صهیونیستی و استکبار در جهان وجود دارد بی‌بدیل است؛ همان‌گونه که سازمان سیا دیروز اعلام کرده است که دیگر آمریکا قدرت بلامنازع نیست این از میراث امام خمینی بود که امروز گسترش پیدا کرده و انسان‌های آزادی‌خواه را تربیت کرده است.

رئیسی بیان داشت: یکی دیگر از میراث‌های امام توجه به محرومین، مظلومین و مستضعفان بود و این میراث همواره جزو توصیه‌های رهبری به دولتمردان است که باید اهدف و میراث امام حفظ شود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار