رسانه‌های معاند ناکام در جنگ‌ روایت‌های محرم

عضو هیئت علمی دانشگاه: رسانه ملی برنده جنگ‌های روایت‌های محرم در مقابله با تبلیغات رسانه‌های معاند است

به گزارش راه شلمچه، هادی ابراهیمی عضو هیئت علمی دانشگاه در یادداشتی تاکید کرد: با توجه به تبلیغات سوء دشمنان و رسانه‌های معاند علیه عزاداری ماه محرم، رسانه ملی با تهیه و پخش برنامه‌های حضور پرشور مردم در مراسم عزای سید و سالار شهیدان، بار دیگر اثرگذاری خود را نشان داد و تبلیغات دشمنان را ناکام گذاشت. 

 تردید نکنید که دشمن شکست خورده از مردم ما در جنگ‌های خیابانی، دست از لجاجت در جنگ‌های رسانه‌ای بر نمی‌دارد و ناامید نمی‌شود!

تمام اهتمام بیگانگان و معاندان در حدود ۳۰۰ شبکه تلویزیونی فارسی زبان، مصروف به اسارت درآوردن افکار عمومی و اراده نسل‌های نو در راستای اهداف شوم شان است و هر بار هم جلوه نو کرده و پرده جدیدی از ماهیت پلیدشان بر می‌دارند.

متعاقب راه اندازی کمپین‌های نه به مناسبت‌های انقلابی و ملی، اینبار با آتش تهیه همین ابررسانه‌های استکباری، وقیحانه‌ترین کمپین‌ها را راه انداخته اند تا طی آن مذهبی‌ترین مراسم شیعیان عالم بخصوص در ایران عزیز را زیر تیغ تحریم برده و پای مفاسد و خیانت‌ها و الحادی گری‌های خود قربانی کنند!

کمپین‌های خبیثانه “تحریم محرم”، “سیاه نپوشید”، “ نذری ندهید”، “نذری نخورید”، “به حسینیه نروید”، در هیئت‌ها دیده نشوید” و کمپین‌های مشابه دیگر، رونمایی از هویت الحادی منافقان و معاندانی است که در پشت پرده‌های خیانت و خباثت، با دشمنان قسم خورده اسلام، تخته نرد می‌بازند!

نکته جالب این ماجرا اینجاست که از نظر آنها، نظام و مقامات نظام و شهدای نظام و مردم پشتیبان نظام جمهوری اسلامی که سرمایه اصلی و اجتماعی نظام اند، شبیه‌ترین آدم‌ها به نهضت عاشورا و نهضت‌های قبل و بعد ار عاشورا هستند!


و جالب‌تر از آن این است که آن‌ها خودشان هم با افتخار می‌گویندکه هیچ شباهت و قرابتی با مناسبت‌های دینی از جمله همین مراسم موسوم به عاشورا نداشته و رویکرد مردم به مناسبت‌های مذهبی و همزاد پنداری‌های انطباقی، قبل از آنکه نظام از آن بهره برداری کند، ترجمان پشت کرد مردم به این ملحد‌ها و مرتدهاست!

اگر چه در تاریخ بار‌ها و بار‌ها اثبات شده است که محرم و عاشورا و حسین، نه تنها تحریم پذیر نبوده، بلکه اثر معکوس بجا گذاشته و مردم برای اظهار ارادت به ساحت امام حسین (ع) و اهل بیتش، بیش از پیش در صحنه حاضر شده و مقدمات و متن و مؤخرات چنین حضوری، از سطوح انگیزشی بسیار بالاتری بهره مند می‌شود.

ما در تاریخ خوانده بودیم که بارگاه امام حسین (ع) بار‌ها و بار‌ها توسط جباران حاکم کاملا" تخریب شده و به آب بسته شده بود و حتی همه جا را زیر کشت برده و کشاورزی می‌کردند، اما هر بار موسع‌تر و مجلل‌تر از بار‌های قبل، دوباره و چندباره حرمش ساخته و یا بازسازی شده و دوباره شاهد اجتماع بزرگ حسینی می‌شد.

ما در تاریخ خوانده بودیم که زیارت بارگاه امام حسین (ع) را محدود به سالی یکبار و هر بار منوط و مشروط به قطع یک انگشت کرده بودند و نه تنها استقبال از زیارت کاهش نیافت، بلکه بسیار بودند مشتاقانی که پس از قطع انگشتان دو دست داوطلب دادن انگشت‌های پاهایشان می‌شدند!

اما محرم امسال، واکنش بصیرتی و انقلابی مردم ما به کمپین‌های فوق الاشاره که همراه با تبلیغات پروپاگاندایی و تحریف اغواکننده حقایق و واقعیات بوده و تصویرسازی‌های غلط از عزاداری امسال با جوسالاری خالی بودن خیابان‌ها از دسته جات عزاداری و خالی بودن حسینیه‌ها از مردم، بسیار محیرالعقول و دشمن شکن بود!


قطعا" روایت اول و درست رسانه ملی با پخش‌های زنده و ضبطی، برنامه‌های تبیینی و تبلیغی و تهییجی و راه اندازی بحث‌های تحلیلی و کارشناسی و بصیرت افزایی‌های ناشی از آنها، یکی از اثرگذارترین عناصر خنثی کننده این کمپین‌ها و بی اعتنایی محض مردم و بخصوص نسل‌های نو به اراجیف یک مشت انسان‌های فاسد و عیاش، بوده و امروز مردم با استناد به برنامه‌های گزارشی رسانه ملی، به پوچی و کاذب بودن تبلیغات دروغین این ابررسانه‌های جوسالار یقین پیدا کرده اند!


مردم ما حالا بسیار بیشتر از گذشته متوجه عمق خباثت آن‌ها شده اند که هدف آن‌ها از گیردادن‌های موردی به معدود قطعه‌های یک پازل، محدود به همان‌ها نشده و هدف‌گذاری برچیدن بساط دین و خدا زدایی از جامعه ایرانی و نیز جهان اسلام است.

تلاش مذبوحانه آن‌ها برای شکست دادن مراسم حسینی در ایران، از سال‌ها قبل آغاز شده بود:

الف: سال‌هایی که آن‌ها حتی بهای طعام‌ها را محاسبه کرده و با ارائه ارقام نجومی، علیه طعام دهی حسینیه‌ها و هیئت‌ها و حتی بی مناسبت بودن دخالت فارس‌ها در یک جنگ کاملا” عربی، ذهنیت سازی‌های منفی می‌کردند!

ب: سال‌هایی که متوجه شدند که ایران هم با عصاره گیری از شور حسینی مردم بخصوص جوانان در دفاع مقدس، هم در مقابله با تجزیه طلبی‌های قومی و حزبی پیروزی‌های تاریخی و ماندگار بزرگی به دست آورده است.

سال‌هایی که علاوه بر آن، فقط در دفاع از حرم به فرماندهی سردار دل‌ها حاج قاسم عزیز تنها با عَلَم کردن پرچم حضرت زینب (س) و استفاده از این سرمایه بزرگ در کشور‌های شیعه نشین، سیطره حکومتی داعش را در عراق و سوریه در حالی پایان داد که داعش با سرمایه گذاری عظیم و برنامه ریزی گسترده و پیچیده امریکایی ها، اروپایی‌ها و صهیونیست‌ها و حتی سران خائن عرب بوجود آمده و خالق بزرگترین جنگ نیابتی تاریخ بوده است.

البته علت امیدواری آن‌ها شاید به مانور خیابانی عده‌ای از بانوان غفلت زده برگردد که متوهمانه گمان کردند که کشف حجاب یعنی خداحافظی با اسلام و لیالی قدر و اعیاد بزرگی مانند عیدالله اکبر عید سعید غدیر و حتی فاطمیه و عاشوراست!
در حالیکه بسیاری از آن‌ها مشتاقان پیگیر و پر و پا قرص مراسم انقلابی و دینی اند و کافی است که این گستردگی حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و روز قدس و جشن ده‌ها کیلومتری غدیر و نیز مراسم بسیار عظیم عزاداری سید و سالار شهیدان را به همین بانوان نیز تخصیص داد!


به هر حال حضور شورانگیز مردم در برنامه‌های محرم امسال و صحنه‌های آکنده از کثرت، با اینکه هنوز به اوج عزاداری‌ها یعنی به تاسوعا و عاشورای حسینی نرسیده ایم، آنچنان معنادار و اثرگذار بوده که دشمنان ما جز افتادن کوس رسوایی شان از پشت بام خیانت خباثت شان، عایدی دیگری از این کمپین‌ها و پشتوانه‌های مالی و تبلیغی و خبری شبکه‌های غول پیکر نصیب خود نکرده اند.


اینجاست که باید گفت:‌ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست
عرض خود میبری و زحمت ما میداری!


این شکست تاریخی ابررسانه از رسانه ملی را در حالی می‌توانیم ماندگار نگه داریم که اولا" مخاطبان و چارچوب‌های کار رسانه‌ای را شناخته و ثانیا" با شگردشناسی از رسانه‌های غول پیکر و نیز شبکه‌های اجتماعی و مجازی، مستندا" هم کار خنثی سازی فضاسازی‌های ذهنی و عینی غلط آن‌ها را به درستی انجام دهیم و هم کار ذهنیت سازی خود را در حرکتی تهاجمی به مبانی فکری دشمن پیش ببریم و از این رو روایت اول و روایت مستند، برگ برنده رسانه ملی در این نبرد رسانه‌ای در یک جنگ فراگیر شناختی و ترکیبی است.


از این اتفاق مبارک فهمیدیم که پیروزی رسانه ملی در نبرد با رسانه‌های غول پیکر به عِده و عُده کمیت نیست، بلکه منوط به کیفیت کار و تلاش و جهاد و توسل و توکل است!
قطعا" رسانه ملی به جرم همین جهاد تبیین که الحمدالله به درستی و موفق انجام شده، در آینده باید پذیرای سلسله تهاجمات جدید برای کاهش مخاطب و کاهش اثرگذاری در مخاطبان باشد.
اما مهم این است که رسانه ملی بجای وسعت سخنگویی و پاسخگویی، اینبار بیش از قبل، تریبون سازی و میکروفون دهی به مردم کرده و حرف مردم را از زبان خود مردم به مردم جامعه منتقل کرده و در امانت داری خویش نیز موفق عمل کرده است و این همان پاشنه آشیلی است که برای خنثی سازی تهاجمات رسانه‌ای دشمن، شناسایی گردید.


در جنگ روایت‌ها باید به نکات ذیل توجه نشان دهیم:
۱-رهنمود‌های رهبر معظم را هم بطور تفصیلی، هم آنالیزی و هم به شکل برجسته درست منعکس کنیم.
۲-نقاط ضعف و قوت برنامه‌های قبل و حتی فعلی رسانه ملی را شناسایی کرده و در کیفیت افزایی از آن‌ها استفاده کنیم.
۳-با نگاه جهادی به تلاش‌های مؤمنانه خویش مبادرت ورزیم و رفع تکلیفی و سازمانی عمل نکنیم.
۴-وظیفه گرا باشیم نه نتیجه گرا، مهم آن است که ما وظیفه مان را به درستی انجام دهیم.
۵-استفاده از کارشناسان زبده، شهیر و کاربلد و باسواد را در دستور کارمان قرار دهیم.
۶به کثرت حضور فعال اقشار مردم در رسانه‌ها توجه کنیم.
۷-رسانه ملی در این کشتی‌های فرهنگی باید با فنون آشنا باشد و علاوه بر آن باید یک بدلکار حرفه‌ای باشد تا ضمن خنثی کردن فنون دشمن، فنون خود را نیز در زمان مقتضی اجرا کند


در فراز پایانی باید اضافه کنم که جنگ با اعتقادات مذهبی هم، به سلسله جنگ‌های شناختی و ترکیبی اضافه شده و از این پس سلسله اقداماتی مثل آتش زدن قرآن با مجوز‌های رسمی دول غربی و نیز تحریم محرم و رمضان، تحریم حج و تحریم اربعین و سفر‌های زیارتی در لیست کمپین‌ها قرار خواهد گرفت تا با بکارگیری لاقید‌ها و یا فرقه‌های ضاله، بر دین و مظاهر و مصادیقش چوب حراج زده و این پشتوانه اعتقادی نظام را تاراج کنند!
کسی نباید تردید کند اعتقادات مذهبی و بخصوص ارادت به امام حسین (ع) خط قرمز مردم ماست و رسانه ملی فقط با یک تلنگر، شوک وارد کرده و این حس را بیدار نموده است!


اینجاست که باید از زبان حافظ گفت:
با خرابات نشینان ز کرامات ملاف
هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد!


در پایان ضمن عرض خسته نباشید به همه دست اندرکاران برنامه‌های محرم، تأکید می‌کنم که مهمتر از شروع یک کار، ادامه دادن آن کار است و اگر رسانه ملی در دیده و شنیده شدن مردم، استمرار همت پیشه کند، این نفوذ کلام و این وسعت اهتمام، به تثبیت احترام مردم به رسانه رسمی نظام منجر خواهد شد.

اگر خوشت اومد لایک کن
2
آخرین اخبار