روزی که او آمد، جهان رسم دگر یافت

 مردم تهران به شوق ورود امام، خیابان‌ها را آب و جارو می‌کنند، خط‌های سفید وسط خیابان تا کیلومتر‌ها تمیز شده و مردم مسیر حرکت امام را پر از گل کرده‌اند. ساعت نه و بیست و هفت دقیقه صبح، امام وارد خاک ایران شد.

به گزارض راه شلمچه، 12 بهمن 57  این روز پنجشنبه‌ای تکرار نشدنی برای ملت ایران بود؛ سرمای زمستان برای استقبال کنندگان از امام خمینی(ره) بی معنا بود؛ از ۶ بامداد روز ۱۲ بهمن جمعیت به خیابان‌ها آمده بودند به نحوی که حتی برخی از منابع، طول جمعیت استقبال کنندگان را ۳۳ کیلومتر بیان کرده‌اند. ساعت ۹ و ۲۷ دقیقه هواپیمای امام خمینی(ره) در فرودگاه مهرآباد بر زمین نشست تا فراغ ۱۴ ساله ایشان با مردم ایران به پایان برسد.


چند لحظه پس از باز شدن در خروجی هواپیما، امام خمینی(ره) در برابر دیدگان مشتاقان حاضر شد، با نخستین گام‌ها فریاد "الله اکبر" مردم همیشه در صحنه ایران به پا خواست. ایشان پس از پیاده شدن از هواپیما ضمن تشکر از آحاد ملت غیور ایران که در به ثمر نشستن درخت انقلاب رنج‌های زیادی تحمل کرده بودند، راهی بهشت زهرا شدند و سخنرانی خود را انجام دادند. 

از جمله رخداد‌های مهم دهه فجر ۱۳۵۷ می‌توان به بازگشت امام خمینی (ره) به ایران، استعفای شهردار تهران، انتخاب نخست وزیر موقت، خروج نیرو‌های آمریکایی از ایران و در نهایت پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد.

در ادامه به مهم ترین تحولات روز دوازدهم بهمن 1357 اشاره می شود.

گروهی به نام «سازمان کماندویی مبارزه در راه قانون اساسی» با دفتر خبرگزاری آسوشیتدپرس تماس گرفته و هشدار می‌دهد که اگر آیت‌الله خمینی قصد داشته‌باشد از پاریس به سمت تهران پرواز کند، هواپیمای حامل ایشان را منهدم خواهند کرد.

در پی این تهدید‌ها، امام خمینی (ره) به نزدیکان و همراهان خود فرمودند: «من بیعت خود را از شما برمی‌دارم، ما به طرف کار بزرگی می‌رویم. شما هم جانتان را به خطر نندازید»

ایران در انتظار امام خمینی (ره) غرق سرور است. مردم تهران به شوق ورود امام، خیابان‌ها را آب و جارو می‌کنند، خط‌های سفید وسط خیابان تا کیلومتر‌ها تمیز شده و مردم مسیر حرکت امام را پر از گل کرده‌اند. ساعت نه و بیست و هفت دقیقه صبح، امام وارد خاک ایران شد.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار