بحران در سرخ‌آبی‌ها؛

سپاهان بی‌دغدغه، پیش به سوی ششمین قهرمانی!

در حالی که دو هفته بیشتر به پایان نیم فصل نخست مسابقات لیگ برتر باقی نمانده، با اتفاقات و حواشی که تیم های پرطرفدار پایتخت را احاطه کرده است، پرسپولیس و استقلال در رقابت با سپاهان که دغدغه کمتری دارد، شانس کمی برای تصاحب عنوان قهرمانی نیم فصل دارند.

به گزارش راه شلمچه، اگرچه در حال حاضر و تا پیش از آغاز هفته چهاردهم لیگ برتر، استقلال با 28 امتیاز صدرنشین است و پرسپولیس هم یک بازی کمتر دارد اما با بحران هایی که سرخابی ها در چند هفته و روزهای اخیر با آن مواجه شده اند، به نظر می رسد سپاهان با بلوغ فنی و آرامشی که بر اردویش حاکم است، شانس بالایی برای کسب عنوان تشریفاتی قهرمانی نیم فصل دارد. 

البته نوع بحران پرسپولیس و استقلال باهم متفاوت است، با این همه سرخابی ها از این بحران ها متاثر شده و می شوند و قطعا مسائل این چنینی روی عملکرد فنی آن‎ها تاثیر می گذارد. استقلال به لحاظ فنی عملکرد بهتری از رقیب سنتی اش داشته و حتی در شهرآورد هم بازی باخته را با تساوی عوض کرد و مانع از جهش سرخ ها شد. 

با وجود این، آبی ها هم در دام مسائلی افتاده اند که در صورت مدیریت نشدن آن‎ها بر مسائل فنی هم تاثیر خواهد گذاشت و چه بسا استقلال را از کورس قهرمانی دور کند. بحث جنجالی جعل امضای دبیرکل فدراسیون فوتبال و سوءاستفاده از سربرگ فدراسیون فوتبال توسط مسئولان باشگاه استقلال و ورود نهادهای نظارتی و حراست وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال به این ماجرا از یک سو و ادعای عجیب یکی از اعضای هیئت مدیره مبنی بر جعل امضای او توسط خطیر و سمیعی مدیرعامل و دیگر عضو هیئت مدیره از سوی دیگر بر تیم نکونام سایه انداخته و نگرانی هایی را نزد سرمربی و بازیکنان استقلال ایجاد کرده است. البته موضوع جعل امضا پس از بررسی دقیق آن منتفی اعلام شد و گویا ماجرا ربطی هم به قراردادها نداشته و در یک فقره اجاره مسکن برای بازیکن خارجی استقلال اختلاف نظری بین مسئولان باشگاه به وجود آمده است. درباره جعل امضای دبیرکل فدراسیون فوتبال هم حراست وزارت ورزش راسا مسئول رسیدگی به این پرونده شده و البته باشگاه استقلال هم اعلام کرده برای رفع اتهام و روشن شدن ابعاد موضوع، آماده همکاری با این نهاد است.

موضوع پرسپولیس اگرچه حقوقی نیست اما فنی هم نیست! پرسپولیس که در سال های اخیر با کسب جام های متعدد به نظم و انضباط و اتحاد شهره شده بود گویا دچار یک بحران داخلی نگران کننده شده است. شاید در نگاه اول مصدومیت بازیکنانی چون مرتضی پورعلی‌گنجی، یاسین سلمانی و وحید امیری دلیل اصلی افت سرخ ها به نظر آید و حتی کادرفنی و هواداران بر آن تاکید کنند؛ اما پرسپولیس با در اختیار داشتن مهره های ملی پوش و کارآمد در پست های مختلف نمی تواند تا این اندازه بابت مصدومیت چند بازیکن شکننده و آسیب پذیر شود به طوری که از 9 بازی فقط یک پیروزی به دست بیاورد.

 زمزمه هایی از اردوگاه سرخ به گوش می رسد که در صورت تایید آن، می تواند دلیل اصلی افت پرسپولیس باشد. صحبت از باندبازی و چند دستگی در پرسپولیس است، پدیده ای ناخوشایند که سال ها خبری از آن در اردوگاه سرخ ها نبود. اما اگر واقعا چنین باشد منشأ و دلیل آن چیست؟ برای پاسخ به این سوال باید کمی عقب برگشت و وضعیت پرسپولیس را در ماه های گذشته بررسی کرد. 

جایی که این تیم پس از کسب جام سوم فصل گذشته که سوپرجام بود، با اتفاقی عجیب مواجه شد و یحیی گل محمدی سرمربی سرخ ها به بهانه پرداخت نشدن مطالبات خود و شاگردانش قهر کرد و به دبی رفت! با حضورنیافتن چند روزه سرمربی در تمرین، شاهد اعتصاب بازیکنان تیم بودیم که نتیجه اش شکست در بازی حساس با سپاهان بود. البته مدیریت پس از این بازی با جریمه نقدی سنگین می خواست به تیم شوک وارد کند، اما ظاهرا دیگر دیر شده بود و موریانه چند دستگی به جان تیم افتاده بود.

 گفته می شود در بین بازیکنان پرسپولیس باندهایی تشکیل شده است که چند تن از بازیکنان مطرح پرسپولیس هدایت این باندها را برعهده دارند. این باندبازی‌ها باعث شده هر کسی ساز خود را بزند و دیگر هیچ اتحادی بین بازیکنان این تیم وجود نداشته باشد. در واقع قهر و آشتی‌های تکراری گل‌محمدی شرایطی را در پرسپولیس به وجود آورد که ظاهرا منجر به اختلاف نظر بین بازیکنان و چنددستگی بین آن‎ها شده و دود آن به چشم سرخ ها و هوادارانش می رود و در این میان رقبا نهایت استفاده را از این شرایط بحرانی پرسپولیس می برند. 

به خصوص سپاهان که فارغ از این مسائل حاشیه ای با مدیریت خوب ژوزه مورایس و عوامل مدیریت و اجرایی باشگاه در قامت یک مدعی جدی ظاهر شده و اگر وضعیت سرخابی ها زودتر سر و سامان پیدا نکند، این تیم برای تصاحب جام بی رقیب خواهد بود و شاید چند هفته زودتر قهرمانی اش را مسجل کند و برای ششمین بار به مقام قهرمانی لیگ برتر برسد.


منبع؛ خراسان

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار