خیز بلند پرسپولیس برای قهرمانی +جدول لیگ

هفته بیست و یکم لیگ برتر ایران عصر امروز و از ساعت 14 پنج دیدار برگزار شد که پرسپولیس با پیروزی مقابل شهرخودرو به قهرمانی نزدیک شد، اولین شکست فرهاد مجیدی با استقلال، توقف سپاهان در اصفهان و پیروزی قاطع نساجی قائمشهر...

به گزارش راه شلمچه، آخرین دیدار از روز نخست هفته بیست و یکم رقابت های لیگ برتر از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه امروز پنجشنبه در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی بین تیم های پرسپولیس و شهرخودرو برگزار شد که این بازی با برتری ۳ بر یک سرخپوشان به پایان رسید. وحید امیری(۹)، بشار رسن(۱۶) و مهدی ترابی(۶۴ - پنالتی) برای پرسپولیس و فرشاد برحی(۵۲) برای شهر خودرو گل زدند.

 

شاگردان یحیی گل محمدی در حالی گام در ورزشگاه آزادی گذاشتند که سپاهان و استقلال به عنوان دو تیم تعقیب کننده آنها برابر ذوب آهن و گل گهر به تساوی و شکست رسیدند تا انگیزه سرخپوشان برای پیروزی و زیاد کردن فاصله در صدر جدول بیشتر شود. 

 

با این حال در شروع بازی این شهرخودرو بود که می توانست در دقیقه سوم به گل برتری برسد اما ضربه سیف الهی را رادوشوویچ دفع کرد تا سرخپوشان گل زودهنگام دریافت نکنند. همین اتفاق سبب شد پرسپولیس با انگیزه بیشتری حمله کند و خیلی زود به گل برسد. 

 

در دقیقه ۹ این دیدار نفوذ علی علیپور به درون محوطه جریمه حریف فرصت خوبی را برای او ایجاد کرد تا با پاسی عرضی ترابی را در موقعیت گل قرار دهد اما توپ از روی پای ترابی رد شد و به امیری رسید تا ضربه آرام این بازیکن به گل نخست سرخپوشان تبدیل شود. 

 

در دقیقه ۱۶ بازهم این پرسپولیس بود که به گل رسید. در این صحنه وحید امیری بازهم تاثیر گذار بود و پس از دریافت توپ درون محوطه جریمه پاس زمینی و آرامی را در گوشه سمت راست محوطه جریمه برای بشار رسن ارسال کرد که ضربه محکم و دقیق این بازیکن در زوایه بسته به گل دوم تبدیل شد.

 

در ادامه دو تیم تلاش زیادی کردند تا دروازه ها را باز کنند اما موفق به این کار نشدند تا نیمه اول با برتری دو بر صفر سرخپوشان به پایان برسد.

 

شروع نیمه دوم با یک اتفاق سرنوشت ساز همراه شد و تیم مشهدی خیلی زود به گل رسید تا حساسیت بازی به اوج برسد. در دقیقه ۵۲ این دیدار یک ارسال از جناح چپ پرسپولیس روی سر فرشاد فرجی فرود آمد تا این بازیکن با ضربه سر توپ را به جایی بفرستد که کاری از دست رادوشوویچ هم بر نیاید و گل نخست شهرخودرو به ثمر برسد. 

 

در حالی که بازی با فشار بالای تیم مشهدی پیگیری می شد و این تیم به دنبال به تساوی کشاندن بازی بود، این مهدی ترابی بود که دوباره گره گشا شد و با حرکت انفرادی از مرکز زمین چند بازیکن شهر خودرو را جا گذاشت و وارد محوطه جریمه شد که مدافع حریف ناچار به انجام خطا روی وی شد تا خود ترابی در دقیقه ۶۳ پشت توپ بایستد و گل سوم تیمش را به ثمر برساند. توپ او برخلاف حرکت سیدمهدی رحمتی به گل تبدیل شد.

 

پس از این گل شهرخودرو مجددا تلاش کرد بر فشار حملاتش روی دروازه تیم میزبان اضافه کند اما پرسپولیسی ها که نمی خواستند فاصله شان با تیم های تعقیب کننده کم شود بازی منطقی را در دستور کار قرار دادند و در نهایت با پیروزی برابر شهرخودرو فاصله خوبی با تیم های تعقیب کننده پیدا کردند. 

 

شاگردان یحیی گل محمدی با این پیروزی ۴۴ امتیازی شدند و در صورتی که رای کمیته انضباطی دیدار با سپاهان به سود این تیم باشد، فاصله اش با تیم دوم ۱۰ امتیاز خواهد شد. شهرخودرو هم ۳۵ امتیازی باقی ماند.


گل گهر سیرجان  1  استقلال  0

تیم فوتبال استقلال که طی روزهای گذشته با اتفاقات ریز و درشت زیادی مواجه شد و با پروازی خبرساز راهی سیرجان شد، در هفته بیست و یکم لیگ برتر از ساعت ۱۶ امروز پنجشنبه در سیرجان به مصاف گل گهر رفت و یک بر صفر شکست خورد.

 

آبی‌های تهران که با ۳۶ امتیاز در رده سوم قرار داشتند و امیدوار بودند با برتری در این دیدار همچنان جزو مدعیان اصلی قهرمانی باشند و فاصله با صدر جدول را کمتر کنند، نیمه اول را با تساوی بدون گل به پایان بردند و امیدوار بودند در نیمه دوم به برتری برسند.

 

استقلال که در این دیدار تماشاگری در ورزشگاه نداشت، نیمه دوم را هجومی شروع کرد و بخش عمده زمان بازی را در اختیار داشت اما این تیم گل گهر بود که از معدود موقعیت‌هایش به خوبی استفاده کرد و با گل کردن یکی از آنها از تیم مجیدی پیش افتاد.

 

در دقیقه ۶۱ این دیدار و در حالی که استقلال تمایل بیشتری به حمله داشت، تیم میزبان صاحب یک ضربه کرنر شد و این ارسال را علیرضا ابراهیمی با ضربه سر به گل برتری تیمش تبدیل کرد.

 

پس از این گل استقلال حملات زیادی را روی دروازه گل گهر پی ریزی کرد و در چندین موقعیت می‌توانست گل تساوی را به ثمر برساند اما بشاگردی دروازه بان گل گهر در روزی خوب و کم اشتباه مانع از باز شدن دروازه اش شد.

 

در پنج دقیقه پایانی بازی شاگردان مجیدی فشار زیادی را روی دروازه میزبان طراحی کردند تا بتوانند با حداقل امتیاز سیرجان را ترک کنند اما تعویض‌های سرمربی این تیم هم نتوانست عاملی برای به گل رسیدن شود.

 

در این دیدار پربرخورد داور مسابقه دو عضو کادر فنی تیم گل گهر را با کارت قرمز از روی نیمکت اخراج شد. گل گهر با این پیروزی ۱۹ امتیازی شد و کمی از انتهای جدول فاصله گرفت و به بقا در لیگ برتر امیدوارتر شد.


سپاهان  1  ذوب آهن  1

تیم فوتبال سپاهان به مصاف ذوب آهن رفت و درحالی که تا ثانیه های پایانی از حریف خود پیش بود، در نهایت کار با تساوی یک به یک خاتمه یافت.

مهدی ترکمان در دقیقه ۴ برای سپاهان گل زد و در حالی دقایق طولانی دو تیم نتوانستند دروازه ها را تهدید کنند، در دقیقه ۹۰ دارکو بیدوف از روی نقطه پنالتی کار را با تساوی کشاند تا شاگردان قلعه نویی در حساس ترین شرایط سه امتیاز را با یک امتیاز عوض کنند.

سپاهان با این تساوی ۳۷ امتیازی شد و هر چند به رده دوم صعود کرد اما نتوانست فاصله اش با پرسپولیس در صدر جدول را کمتر کند و با یک بازی بیشتر و ۴ امتیاز اختلاف در جایگاه دوم ایستاد. این در حالی است که اگر نتیجه دیدار با پرسپولیس ۳ بر صفر به سود سرخپوشان اعلام شود این فاصله ۷ امتیاز خواهد شد.


سه امتیاز شیرین برای نکونام

تیم فوتبال فولاد خوزستان میزبان شاهین بوشهر بود که این دیدار با برتری یک بر صفر شاگردان جواد نکونام به پایان رسید. 

 

در این دیدار آیاندا پاتوسی در دقیقه ۶۳ برای تیم فولاد گل زد.

 

تیم فوتبال فولاد با این پیروزی ۳۳ امتیازی شد و شاهین بوشهر هم با ۱۶ امتیاز در رده پانزدهم جدول باقی ماند.


درخشش نساجی با محمود فکری

 تیم های فوتبال ماشین سازی و نساجی در ورزشگاه شهید قاسم سلیمانی تبریز به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری ۳ بر صفر تیم نساجی به پایان رسید. 

 

تیم شمالی نساجی که به تازگی محمود فکری را به عنوان سرمربی جانشین رضا مهاجری کرده است در این دیدار نمایش خوبی داشت و توانست میزبانش را با سه گل شکست دهد. 

 

محمدمهدی نظری(۳۷)، محمد میری(۴۹) و علی شجاعی(۷۱) برای تیم نساجی گل زدند.

 

شاگردان محمود فکری با این پیروزی ۲۳ امتیازی شدند و ماشین سازی هم ۲۴ امتیازی باقی ماند.



                             

تیمبازی‌هابردمساویباختتفاضل گلامتیاز
۱پرسپولیس۲۰۱۴۲۴۱۸۴۴
۲سپاهان۲۰۹۱۰۱۱۸۳۷
۳تراکتور۲۰۱۱۴۵۷۳۷
۴استقلال۲۰۱۰۶۴۱۷۳۶
۵شهر خودرو۲۱۱۰۵۶۳۳۵
۶فولاد۲۰۹۶۵۶۳۳
۷صنعت نفت آبادان۲۰۸۶۶۳۰
۸نفت‌ مسجدسلیمان۲۰۵۱۲۳۳۲۷
۹ماشین‌سازی‌تبریز۲۱۶۶۹۲۴
۱۰نساجی مازندران۲۱۵۸۸۲۳
۱۱ذوب آهن۲۱۵۷۹۲۲
۱۲گل گهرسیرجان۲۱۳۱۰۸۱۹
۱۳سایپا۲۰۴۷۹۱۹
۱۴پارس جنوبی جم۲۰۲۱۱۷۱۷
۱۵شاهین شهرداری‌بوشهر۲۱۳۷۱۱-۲۱۱۶
۱۶پیکان۲۰۳۵۱۲-۱۰۱۴
اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار