جدول لیگ برتر پس از پایان هفته دهم

دهمین دیدار پرسپولیس در حالی در فصل جاری مقابل پیکان تهران برگزار شد که یحیی گل محمدی تحت تأثیر دو تساوی قبلی تیمش تصمیم به ایجاد تغییر در ترکیب پرسپولیس گرفت.

به گزارش راه شلمچه، آخرین مسابقه هفته دهم لیگ برتر در سیرجان بین دو تیم گل‌گهر و فولاد خوزستان از ساعت 17 برگزار شد که این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود فولاد خوزستان به پایان رسید.تیم گل‌گهرسیرجان که در نیمه اول 10 نفره شد در نیمه دوم بازی سراسر هجومی را ارایه کرد تا بلکه بتواند از اولین شکست فصل خود جلوگیری کند که موفق به انجام این کار نشد.

  

گل گهر 19 امتیازی و در رده سوم جدول باقی ماند و فولاد 16 امتیازی هفتم جدول است. برد فولاد رقابت در جمع مدعیان و بالانشینان جدول را داغ کرد. فاصله تیم استقلال صدرنشین با پرسپولیس رده پنجمی را فقط یک امتیاز کرد. در حال حاضر  دو تیم استقلال و آلومینیوم اراک بدون باخت در لیگ برتر بیست و یکم حضور دارند که با 20 امتیاز در صدر جدول هستند.

  

در دقیقه 21 به دلیل اعلام پنالتی به سود فولاد و اخراج بازیکن گل‌گهر حدود 8 دقیقه متوقف بود و بازیکنان و مربیان گل‌گهر به شدت به تصمیم داور معترض بودند. داور برای نیمه اول این مسابقه 6 دقیقه وقت تلف شده محاسبه کرد تا نیمه اول بازی 51 دقیقه طول بکشد. دروقت‌های تلف شده نیز بارها نیمکت نشینان گل‌گهر به داور اعتراض کردند که در نهایت داور به امیر قلعه‌نویی کارت زرد نشان داد.

تیم فوتبال پرسپولیس از ساعت ۱۶ امروز میهمان پیکان تهران در ورزشگاه دستگردی تهران بود که این دیدار در پایان با برتری ۳ بر یک سرخپوشان به پایان رسید. مهدی عبدی (۱۷) و عیسی آل کثیر (۶۴)، علی شجاعی (۳+۹۰) برای پرسپولیس گلزنی کردند. 

پرسپولیس طبق معمول بازی را با مالکیت توپ در تمام نقاط مسابقه آغاز کرد. شاگردان یحیی گل محمدی به دلیل اینکه دو بازی قبلی را با تساوی پشت سر گذاشتند استرس در ارسال پاس‌های خود داشتند. اوج اشتباهات فردی بازیکنان این تیم به شوت پر خطر حامد لک در دقیقه ۱۳ بازگشت که مقابل پای مهاجم پیکان افتاد اما آنها نتوانستند خوب از موقعیت استفاده کنند تا دروازه‌بان پرسپولیس بار دیگر در عدم دریافت گل خوش شانس باشد.

   

حملات پر دامنه پرسپولیس ادامه پیدا کرد تا مهدی عبدی در دقیقه ۱۷ پاس عمقی خود را در حالی به مهدی عبدی رساند که نادر محمدی منطقه آفساید را پر کرده بود. شوت مهاجم پرسپولیس در آستانه ورود به دروازه به دست محمدی برخورد کرد اما باز هم به تور دروازه حسن پورحمیدی چسبید تا پرسپولیس گل اول را به ثمر برساند.

   

نیمه دوم نیز با بازی تهاجمی پرسپولیس همراه بود. شاگردان یحیی گل محمدی در همان دقایق ابتدای روی حرکت پا به توپ مهدی ترابی صاحب موقعیت گل شد. سرعت بالای هافبک ملی پوش پرسپولیس باعث تک به تک شدن او با دروازه‌بان پیکان شد اما نتوانست آن را تبدیل به گل کند.

   

ترابی که با وجود مصدومیت در بازی قبلی و تمرین اختصاصی در طول هفته در ترکیب پرسپولیس قرار گرفت بار دیگر احساس درد از ناحیه کشاله ران پا کرد تا در دقیقه ۵۵ از زمین مسابقه خارج شود.

   

بازیکنان پرسپولیس با ورود عیسی آل کثیر سعی کردند حملات خود را برای نفوذ به سمت دروازه پیکان از جناحین دنبال کنند. این تصمیم در حالی در شیوه بازی سرخ‌ها نمایان بود که شاگردان مجتبی حسینی در پیکان نیز تاکتیکی مشابه برای جبران گل خورده داشتند.

   

همین موضوع باعث شد تا توپ در بیشتر دقایق بازی در یک سوم دفاعی دروازه‌های هر دو تیم باشد.

   

سید جلال حسینی توانست در دقیقه ۶۴ حمله همه جانبه پیکانی‌ها را دفع کند تا توپ به مهدی شیری رسیده و او نیز با پاس بلند خود بتواند امید عالیشاه را صاحب موقعیت گل کند.

   

عالیشاه نیز با سانتر زمینی خود توپ را به عیسی آل کثیر رساند تا تعویضی یحیی بتواند با بغل پای آرام خود دروازه پیکان را برای دومین بار فتح کند.

   

پس از این گل تاکتیک‌های میزبان در ورزشگاه دستگردی تهاجمی‌تر شد تا بتوانند با ارسال‌های بلند و متوالی خود پیمان رنجبری و ابراهیم صالحی را در خط حمله پیکان صاحب موقعیت کند.

   

حملات پیکان با عقب کشیدن خط میانی پرسپولیس ادامه داشت تا سرخ‌ها دفاعی چند لایه را از دقیقه ۶۰ داشته باشند و منتظر ضد حمله برای زدن گل‌های بیشتر باشند.

   

با این حال زور تاکتیکی خودروسازان بالاخره در دقیقه ۷۹ چربید تا سانتر اسماعیل بابایی با خطای حامد لک روی پیمان رنجبری، از سوی داور مسابقه اعلام پنالتی شود.

   

تصمیم بحث بر انگیز سید رضا مهدوی باعث شد تا اعتراضات زیادی از سوی شاگردان یحیی صورت بگیرد. قاطعیت مهدوی در تصمیم گیری اعتراضات نیمکت نشینان پرسپولیس را نیز به همراه داشت تا قاضی میدان برای ختم قائله مجبور به نشان دادن اخطار به چند بازیکن پرسپولیس نظیر امید عالیشاه شود.

   

علیرضا کوشکی در دقیقه ۸۲ پنالتی خود را هب حالت چیپ وارد دروازه حامد لک کرد تا امیدوار به بازگشت در دقایق پایانی بازی باشند.

   

همین گل تغییرات زیادی را در ترکیب دو تیم به همراه داشت تا ثابت ایمانی و درویشی برای زدن گل تساوی به پرسپولیس وارد زمین شوند. از سوی دیگر یحیی تصمیم گرفت رضا اسدی، علی شجاعی و فرشاد فرجی را برای حفظ سه امتیاز به میدان بفرستد تا در دقایق پایانی جنگ برای کسب نتیجه دلخواه اوج بگیرد.

   

در پایان پرسپولیس بود که توانست روی نفوذ وحید امیری و پاس عمقی کوتاه او به رضا اسدی ایجاد موقعیت کند تا هافبک پرسپولیس با پاس عرضی کوتاه خود علی شجاعی را جلوی دروازه پیکان صاحب توپ کند و این بازیکن با ضربه خود گل سوم این تیم را به ثمر برساند.

   

پرسپولیس با این پیروزی ۱۹ امتیازی شد تا بار دیگر به جمع مدعیان قهرمانی اضافه شود.


سایر نتایج؛

نساجی مازندران  ۱   -  ۱  آلومینیوم اراک  

 

تراکتور  ۲   -  ۰  نفت‌ مسجدسلیمان

 

ذوب آهن  ۰   -  ۱  هوادار

 

فجر سپاسی  ۰   -  ۰  مس رفسنجان

 

صنعت نفت آبادان  ۱   -  ۰  پدیده مشهد  

 


                             

تیمبازی‌هابردمساویباختتفاضل گلامتیاز
۱آلومینیوم اراک۱۰۵۵۰۸۲۰
۲استقلال۱۰۵۵۰۸۲۰
۳گل گهرسیرجان۱۰۵۴۱۷۱۹
۴سپاهان۱۰۶۱۳۷۱۹
۵پرسپولیس۱۰۵۴۱۶۱۹
۶مس رفسنجان۱۰۵۳۲۶۱۸
۷فولاد۱۰۴۴۲۱۶
۸پیکان۱۰۳۳۴۱۲
۹تراکتور۱۰۳۲۵۱۱
۱۰نساجی مازندران۱۰۲۵۳۱۱
۱۱ذوب آهن۱۰۳۲۵۱۱
۱۲فجر سپاسی۱۰۲۴۴۱۰
۱۳هوادار۱۰۲۳۵۹
۱۴صنعت نفت آبادان۱۰۲۳۵۹
۱۵نفت‌ مسجدسلیمان۱۰۱۴۵۷
۱۶پدیده مشهد۱۰۰۲۸-۱۲۲


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار