فرد مدعی ارتباط با مسئولان عالی دستگاه قضائی بازداشت شد

فردی که با ادعای ارتباط با مسئولین عالی دستگاه قضائی اقدام به سوءاستفاده مالی و غیراخلاقی از مراجعین می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش راه شلمچه به نقل میزان، در راستای اجرای فرامین رهبر انقلاب مبنی بر برخورد با برهم‌زنندگان امنیت روانی جامعه و نیز جلوگیری از فرصت‌طلبی سودجویانی که با غصب عناوین قضائی موجبات بی‌اعتمادی به دستگاه قضا را فراهم می‌کنند، مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه شخصی که با ادعای انتساب به قوه قضائیه و سایر نهاد‌های دولتی ضمن ارتباط با مخاطبین، اقدام به سوءاستفاده مالی و غیراخلاقی از قربانیان می‌کرد را با استفاده از شگرد‌های پیچیده اطلاعاتی شناسایی و دستگیر کرد.


متهم مذکور تحت عنوان کارشناس قضائی دادستانی کل با انتشار لوح تقدیر‌هایی با جعل امضای مقامات عالی قضائی، لشکری و کشوری، اعتماد قربانیان را جلب کرده و ضمن ارتباط با مخاطبین در بستر اینستاگرام و ارائه شماره تماس، اهداف خود را اجرایی می‌کرد.


در پی بازداشت این متهم، اسناد و اوراق جعلی نظیر کارت شناسایی ضابط دادگستری، مدرک تحصیلی دکتری حقوق جزا، کیف ممهور به نشان ضابط ویژه و کارشناس قضائی دادستانی کل کشور، مهر پزشکی مربوط به متخصص بیماری اعصاب و روان و جراح پلاستیک ضبط شد.


وکیل قلابی دستگیر شد
خبر دیگر اینکه، رئیس‌کل دادگستری هرمزگان گفت: در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و تأکیدات ریاست قوه قضائیه مبنی بر لزوم مبارزه با فساد برون و درون دستگاهی، فردی که با جعل عنوان وکیل دادگستری و ادعای نفوذ در پرونده‌های قضائی از افراد مختلف مبالغی را دریافت کرده بود با صدور دستور قضائی در شهرستان پارسیان شناسایی و دستگیر شد.


مجتبی قهرمانی اظهار داشت: بر اساس گزارش حفاظت و اطلاعات دادگستری پارسیان با شکایت تعدادی از اهالی این شهرستان از فردی که با جعل عنوان و معرفی خود به‌عنوان وکیل دادگستری مبادرت به کلاهبرداری کرده بود، این موضوع به‌صورت ویژه توسط رئیس‌حوزه قضائی شهرستان پارسیان مورد رسیدگی قرار گرفت و برای دستگیری فرد مورد نظر، دستورات لازم صادر شد.


قهرمانی افزود: با اقدام به موقع حفاظت و اطلاعات دادگستری استان و پس از دستگیری این فرد مشخص شد بر اساس مدارک موجود در پرونده و بنابر اظهارات شکات و مالباختگان، متهم این پرونده که به دروغ خود را به‌عنوان وکیل دادگستری معرفی کرده بود از افراد سابقه‌دار حرفه‌ای و دارای روابط اجتماعی کاذب است که با استفاده از سادگی برخی از مراجعین و ظاهر‌سازی و ادعای اینکه می‌تواند با نفوذ در پرونده‌ها نزد مراجع انتظامی و مقامات قضائی مسیر و روند پرونده را تغییر دهد، مبادرت به ارتکاب جرم کرده و مبالغ قابل توجهی را دریافت کرده است.


وی خاطر نشان کرد: اتهام وارده به متهم این پرونده، جعل عنوان، مباشرت در کلاهبرداری و ادعای اعمال نفوذ است.
رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان افزود: پس از تکمیل تحقیقات طبق مواعد مقرر و روند مصرح در قانون آیین دادرسی کیفری به اتهامات این فرد رسیدگی می‌شود و نتایج آن متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.


قهرمانی همچنین از همه افرادی که توسط این متهم از آنان کلاهبرداری شده است نیز خواست تا برای طرح شکایت به دادگستری شهرستان پارسیان و حفاظت اطلاعات دادگستری استان مراجعه کنند یا با شماره ۱۵۸۰ تماس بگیرند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار