هفته بیست‌و‌ششم لیگ برتر؛

پرسپولیس هدیه تارتار را پس فرستاد و استقلال به صدرنشینان نزدیک شد+جدول و سایر نتایج

مسابقات هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال ایران عصر امروز سه شنبه از ساعت 19 با 7 دیدار آغاز شد و قعرنشین‌ها برای بقا، بالانشین‌های جدول برای قهرمانی و سهمیه آسیا رقابت کردند.

به گزارش راه شلمچه، تیم‌های فولاد و پرسپولیس از ساعت 21:10 امشب در چارچوب دیدارهای هفته بیست و ششم لیگ برتر در ورزشگاه شهدای فولاد به مصاف هم رفتند که این مسابقه با تساوی بدون گل تمام شد.  

شاگردان یحیی گل‌محمدی که با توجه به تساوی سپاهان مقابل پیکان فرصت داشتند فاصله خود را با این تیم در صدر جدول افزایش بدهند، با مساوی مقابل فولاد 55 امتیازی شده و با همان دو امتیاز اختلاف نسبت به سپاهان صدرنشین ماندند. سرخ‌پوشان پایتخت پس از چهار برد متوالی برای نخستین بار در لیگ برتر امتیاز از دست دادند.

همچنین فولاد هم با این تساوی به رکورد 23 بازی بدون باخت در خانه‌اش رسید و با 36 امتیاز در جایگاه هفتم قرار گرفت.


پدیده  1     نفت مسجدسلیمان  0

تیم‌های فوتبال پدیده و نفت مسجد سلیمان در هفته بیست‌وششم رقابت های لیگ برتر از ساعت 20:30 در ورزشگاه امام رضا (ع) مقابل هم قرار گرفتند.

این مسابقه با نتیجه یک بر صفر به سود پدیده خاتمه پیدا کرد.

این سومین پیروزی متوالی پدیده بود؛ این تیم پیش از این از سد تیم‌های تراکتور و سایپا گذشته بود. شاگردان مهدی رحمتی با این پیروزی 37 امتیازی شدند و موقتاً به جایگاه ششم رسیدند. نفت مسجد سلیمان با هدایت محمود فکری هم 28 امتیازی و در رده دوازدهم باقی ماند. 


اولین شکست منصوریان در آلومینیوم

تیم گل‌گهرسیرجان از ساعت 20:20 در ورزشگاه امام علی(ع) سیرجان به مصاف تیم آلومینیوم اراک رفت که مسابقه با نتیجه 2 بر یک به سود گل‌گهر به پایان رسید.

  

گل گهر بعد از دو باخت متوالی مقابل استقلال و پرسپولیس به پیروزی رسید و با 38 امتیاز به رده چهارم جدول لیگ برتر صعود کرد. آلومینیوم اراک هم با 37 امتیاز پنجم است. این نخستین شکست منصوریان با آلومینیوم است. آخرین شکست آلومینیوم در هفته هفدهم مقابل سپاهان بود که در آن زمان منصوریان سرمربی این تیم نبود. 


پیکان 1   سپاهان  1

تیم فوتبال پیکان تهران از ساعت ۱۹:۵۰ امروز میزبان سپاهان اصفهان در ورزشگاه شهر قدس بود که تلاش دو تیم در پایان نود دقیقه با تساوی یک - یک به پایان رسید.

   

علیرضا کوشکی (۲۷) و احسان حاج صفی (۳۷) برای سپاهان گلزنی کردند.

   

این تساوی در حالی کسب شد که پیکانی‌ها پس از بازگرداندن سه امتیاز بازی خود با سایپا از سوی کمیته استیناف فدراسیون فوتبال با انگیزه فراوان مقابل مدعی عنوان قهرمانی قرار گرفت.

   

شاگردان مهدی تارتار در حالی که گل اول بازی را در دقیقه ۲۷ زدند نتوانستند مقابل حملات گسترده سپاهان دوام آورده تا میهمان اصفهانی در دقیقه ۳۷ بتواند گل تساوی را به ثمر برساند. گلی که توسط احسان حاج صفی به ثمر رسید اما حاشیه‌های فراوانی را برای تیم داوری از سوی نیمکت پیکان ایجاد کرد.

   

این دیدار در نیمه دوم با دفاع چند لایه پیکان و حملات بدون هدف سپاهان راه به جایی نبرد تا گلی به همراه نداشته باشد و دو تیم تقسم امتیاز کنند.

   

نتیجه‌ای که یدون شک به ضرر سپاهان اصفهان در مسیر کورس قهرمانی با پرسپولیس است.

   

زردپوشان اصفهانی با این نتیجه، ۵۳ امتیازی شدند تا فارغ از نتیجه دیدار امشب پرسپولیس و فولاد همچنان در جایگاه دوم باقی بمانند.

   

پیکان نیز ۳۵ امتیازی شد تا همچنان در میان ههای جدول برای خود حاشیه اطمینان ایجاد کند.

استقلال 2  تراکتور  1

تیم استقلال در ورزشگاه آزادی به مصاف تراکتور رفت که این بازی با نتیجه ۲ بر یک به سود آبی پوشان به پایان رسید. هادی محمدی (۵۵ - گل به خودی) و مهدی قایدی (۵۹) برای استقلال گل زدند. امین اسدی در دقیقه ۹۳ برای تراکتور گل زد.

این بازی از ساعت از ساعت ۱۹:۱۵ آغاز شد و استقلال در دقایق ابتدایی بازی هجومی تری به نمایش گذاشت. محور حملات استقلال بر روی حرکات سرعتی مهدی قایدی بنا شده بود. 

در نیمه دوم هر چند استقلال تلاش زیادی کرد تا به گل برسد اما اگر اشتباه مدافعان تراکتور نبود شاگردان فرهاد مجیدی با روش بازی که در پیش گرفته بودند نمی توانستند به گل برسند. با این حال اشتباهات مدافعان تراکتور این فرصت را به استقلال داد که با درخشش مهدی قایدی به دو گل برسند. 

  در دقیقه ۵۵ این دیدار اشتباه مدافعان تراکتور این فرصت را به مهدی قایدی گریزپای داد که با ورود به محوطه جریمه ضربه ای را به توپ بزند که تلاش مدافع تراکتور برای نرسیدن توپ به دروازه راه به جایی نبرد و در حالی که هادی محمدی قصد داشت توپ را دفع کند آن را به سقف دروازه کوبید. 

  در دقیقه ۵۹ مهدی قایدی این بار از دفع توپ اشتباه محمدرضا اخباری دروازه بان تراکتور استفاده کرد و پس از ورود به محوطه جریمه از سردرگمی مدافعان حریف استفاده کرد و با ضربه ای دقیقه گل دوم آبی ها را به ثمر رساند.

  در حالی که بازی وارد وقت های اضافه شده بود تراکتور یکی از گل های خورده را جبران کرد و توسط امین اسدی به گل رسید اما در نهایت تلاش قرمزپوشان برای رسیدن به گل دوم ثمری نداشت تا آبی پوشان به یک پیروزی ارزشمند دست پیدا کنند و پس از تساوی برابر آلومینیوم دوباره به مسیر برد برگردند. 


دیداری پرگل در تبریز

 تیم‌های فوتبال ماشین سازی تبریز و مس رفسنجان از ساعت ۱۹ در تبریز به مصاف هم رفتند و ماشین سازی در پایان این مسابقه با ۳ گل مقابل مس به پیروزی رسید و تا ۱۴ امتیازی شد.

دقیقه ۱۲: ماشین سازی به گل رسید. محمدامین اسدی روی یک ضد حمله به خوبی بازیکنان مس را جا گذاشت و با یک شوت دیدنی از پشت محوطه جریمه گل اول مسابقه را به ثمر رساند.

دقیقه ۴۱: ماشین سازی به گل دوم رسید. بهمن سالاری روی پاس اتابک زارعی گل دوم سبزپوشان تبریزی را به ثمر رساند.

دقیقه ۹۰+۴: ضد حمله سریع بازیکنان ماشین سازی نتیجه بخش بود و حسن قاسمی که نیمه دوم وارد زمین شده بود، در دهانه دروازه گل سوم را وارد دروازه مس کرد.


تیم

بازی‌ها

برد

مساوی

باخت

تفاضل گل

امتیاز

۱

پرسپولیس

۲۶

۱۵

۱۰

۱

۲۲

۵۵

۲

سپاهان

۲۶

۱۵

۸

۳

۲۲

۵۳

۳

استقلال

۲۶

۱۳

۸

۵

۱۳

۴۷

۴

گل گهرسیرجان

۲۶

۱۱

۵

۱۰

۰

۳۸

۵

شهر خودرو

۲۶

۱۰

۷

۹

-۱

۳۷

۶

آلومینیوم اراک

۲۶

۸

۱۳

۵

-۲

۳۷

۷

فولاد

۲۶

۸

۱۲

۶

۶

۳۶

۸

تراکتور

۲۶

۹

۹

۸

۱

۳۶

۹

پیکان

۲۶

۸

۱۱

۷

-۱

۳۵

۱۰

صنعت نفت آبادان

۲۶

۸

۹

۹

-۱

۳۳

۱۱

مس رفسنجان

۲۶

۸

۷

۱۱

-۸

۳۱

۱۲

نفت‌ مسجدسلیمان

۲۶

۶

۱۰

۱۰

-۶

۲۸

۱۳

نساجی مازندران

۲۶

۷

۵

۱۴

-۷

۲۶

۱۴

ذوب آهن

۲۶

۴

۱۱

۱۱

-۸

۲۳

۱۵

سایپا

۲۶

۴

۱۱

۱۱

-۹

۲۳

۱۶

ماشین‌سازی‌تبریز

۲۶

۲

۸

۱۶

-۲۱

۱۴



اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار