وقت سفر رسیده، ببین حُرّی یا حبیب !

در میانه راهپیمایی جوانانی برگه‌هایی پخش می‌کنند با این محتوا که «کربلا را بدهکاریم، هم به بدن بی‌سر همت، هم به دست بریده خرازی»!

به گزارش راه شلمچه، روز‌ها یک به یک از جلوی چشمانم کنار می‌روند و تقویم یک روز را از بقیه روز‌ها جدا می‌کند و به چشمانم نشان می‌دهد، آری اربعین در افقِ تقویم، خود‌نمایی می‌کند. اربعین با صدای(هَلِ بِالزُّوار) حواسم را به خود جلب می‌کند.اربعین با چای‌های عراقی، ذائقه‌ام را به خود معطوف می‌کند، پرچم‌های بزرگی که به اهتزاز درآمده‌اند چشمانم را خیره می‌کند، او من را عاشق خود می‌کند و دست و بالم را باز می‌کند تا بتوانم پرواز کنم. و اکنون تو باید قدر خویش را بدانی، تو دیگر معمولی نیستی بشر، خسته از جَنگ و فَساد، دست به دامن توست، او از تو می‌خواهد تا منجی‌اش را به او برسانی جالب آن است که منجی هم از تو می‌خواهد تا زمینه آمدن او را فراهم کنی، همه چیز به تو گره خورده. صحیح‌تر آن است که اربعین، همه چیز را به تو گره زده است، آینده بشر به دست تو، زائر اربعین است.
این اربعین نوشته سید محمد سجاد طباطبایی یکی از زائران اربعین حسینی است که این‌گونه حال و هوای خود و دیگران زائران و نیز مسیر پرفراز و نشیبی که آگاهانه «انتخاب» کرده‌اند را توصیف کرده است.
«انتخاب» همچنین نام موزیک ویدئوی اربعینی است که «علی‌اکبر قلیچ» خواننده جوان و متعهد کشورمان که گفته می‌خواهد با هنرش حرف دلش را به امام حسین(ع) بزند، در آستانه حماسه اربعین حسینی آن را منتشر کرده است. در بخشی از متن شعر این اثر فاخر و ارزشمند که قاسم صرافان آن را سروده آمده است: «راهیست راه عشق که هیچش کناره نیست/آن‌جا جز آن‌که سر بسپارند چاره نیست/ دعوت گرفته یار و نوشته من الغریب/ وقت سفر رسیده، ببین حری یا حبیب؟/ مردی هنوز چشم به راه جواب ماست/ یک کربلا مقابل هر انتخاب ماست/هر جا دوراهی است، هر آیینه کربلاست/ خود را ببین دوباره که آیینه کربلاست/ از لطف اوست هر که به جایی رسیده است/ خیلی حسین، زحمت ما را کشیده است».

در راه رسیدن به تو گیرم که بمیرم
مهدی رسولی مداح جوان و انقلابی هیئت ثارالله زنجان هم پیاده‌روی اربعین این «راه عشق» به حسین بن علی(ع) را مانور و رزمایشی می‌داند که برپا شده و همه را برای ظهور آماده می‌کند. او در دلنوشته خود که در اختیار تسنیم قرار داده درباره حال و هوای پیاده‌روی اربعین حسینی می‌گوید که همیشه به یاد این ایام می‌افتم شعر «در راه رسیدن به تو گیرم که بمیرم/ اصلاً به تو افتاد مسیرم که بمیرم/ یک قطره آبم که در اندیشه دریا افتادم و باید بپذیرم که بمیرم»؛ وقتی به جاده زیبای اربعین و مسیر نجف تا کربلا می‌رسم با خودم می‌گویم قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود. او مسیر نجف تا کربلا را به جاده بهشت تشبیه می‌کند؛ جایی‌که اعتقاد دارد وقتی همه به آنجا می‌آیند تکبرها و منیت‌ها را کنار می‌گذارند تا به «اتحاد و همدلی» برسند.

اتحاد محبان حسین(ع)، موضوع دیوارنگاره
«اتحاد و همدلی» میان محبان حسین(ع) حول محور شعار «الحسین یجمعنا» را همچنین می‌توان در دیوارنگاره جدید میدان حضرت ولیعصر(عج) تهران که سحرگاه دیروز (چهارشنبه) رونمایی شد را به تصویر دید.
این دیوارنگاره که از سوی خانه طراحان انقلاب اسلامی منتشر می‌شود مزین به شعاری است که در ایام اربعین و در گوشه گوشه مسیر پیاده‌روی از نجف تا کربلا به چشم می‌خورد و همواره بر زبان تمامی زائران امام جاری است.
این دیوارنگاره نیز با محوریت حضور زائران در مسیر اربعین در ستایش همدلی و همراهی تمامی محبان امام حسین(ع) طراحی شده است.

اربعین را مدیون قطره قطره خون شهیدانیم
محبان حسینی(ع)که روی کوله‌شان این برگه را نصب کرده‌اند که «ما زیارت اربعین را به نیابت از شهدا می‌رویم!». آری رهروان طریق‌الحسین(ع) یادشان نمی‌رود کدام رهبری‌ها، کدام خون‌ها و کدام خون دل‌ها راه کربلا را گشود. به یقین حزب‌الله مظهر وفاداری است و خوب می‌داند این مسیرِ میسر، مدیون کدام جان‌فشانی‌هاست و اگر جز این بود، نمی‌دیدی که در میانه راهپیمایی جوانانی برگه‌هایی پخش می‌کنند با این محتوا که «کربلا را بدهکاریم، هم به بدن بی‌سر همت، هم به دست بریده خرازی»! یا آن برگه‌های دیگر؛ «قدمی‌ به نیابت از فهمیده‌ها، قدمی ‌به نیابت از حججی‌ها»! سلام و صلوات خدا بر حزب‌الله و بر نسل نوی بسیج و بر جوانان بامرام ایرانی که خوب می‌دانند زیارت اربعین‌شان ریشه در کدام جان‌فشانی‌ها دارد! دشمن می‌خواست جوان این مرز و بوم، کاوه را نشناسد و باکری‌ها را نشناسد و هیچ نداند که باقری که بود و ابراهیم‌ هادی که بود و برونسی‌ها و بابانظرها که بودند اما شگفتا! «اجر این زیارت برسد به روح شهدای کربلای۴ و کربلای۵» نوشته برگه‌های سبزرنگی است که میان دانشجویان آن‌سوی مرز مهران، رد و بدل می‌شود!


منبع؛ کیهان

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار