20 نفر ایرانی در آستانه تحریم آمریکا

رویترز مدعی شد که دولت آمریکا روز دوشنبه بیش از ۲۰ مقام و نهاد ایرانی مرتبط با برنامه‌های موشکی و هسته‌ای این کشور را تحریم خواهد کرد.

به گزارش راه شلمچه، رویترز یکشنبه به نقل از یک مقام ارشد آمریکا نوشت: دولت ترامپ فردا (دوشنبه) بیش از ۲۰ مقام و نهاد ایرانی مرتبط با برنامه های تسلیحاتی، موشکی و هسته‌ای ایران را تحریم خواهد کرد.

این مقام آمریکایی که نامی از وی بیان نشده است گفت: ایران می‌تواند به اندازه کافی مواد شکاف پذیر برای سلاح هسته‌ای در پایان سال داشته باشد.

به ادعای این مقام آمریکایی، تهران همکاری موشکی دوربرد مجهز به سلاح های هسته‌ای خود با کره شمالی را از سر گرفته است.

این مقام آمریکایی هیچ سند و مدرکی برای اثبات ادعاهای خود به رویترز ارائه نکرد.

به ادعای این مقام آمریکایی، بخش عمده فشارهای جدید دولت آمریکا یک فرمان به کسانی است که از ایران سلاح خریداری و یا فروش می‌کنند.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا بامداد یکشنبه به وقت تهران با صدور بیانیه‌ای و به رغم مخالفت جهانی، در اقدامی یکجانبه مدعی شد که تمام تحریم های سازمان ملل از جمله تحریم های تسلیحاتی علیه ایران از سر گرفته شده است.

وزیر امور خارجه آمریکا درحالی مدعی از سرگیری تحریم ها از جمله تحریم های تسلیحاتی علیه ایران شده است که چندی پیش شورای امنیت سازمان ملل با رد پیش نویس قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، مخالفت صریح خود را با آن اعلام کرد و بجز آمریکا، تنها کشور دومنیکن به آن رای مثبت داد.

وزارت امور خارجه آمریکا درحالی با لحنی آمرانه، تهدید آمیز و کاملا یکجانبه گرایانه، خواستار همکاری کشورهای عضو سازمان ملل برای همراهی با تحریم ها شده است که سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان روز گذشته در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد تأکید کردند که تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها فاقد «تأثیر قانونی» است و تعلیق تحریم‌ها بعد از ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) نیز ادامه خواهد یافت.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار