«دریا» دوباره خروش کرد و به بابل بازگشت!

بابل اگرچه دریا ندارد اما تیم فوتبالی داشت که در مازندران بسیار خوشنام بود و این روزها عاشقان و پرچمداران فوتبالی سابق بابل دورهم آمدند تا "دریا" را دوباره پرآوازه کنند.

به گزارش راه شلمچه از بابل، تیم فوتبال دریای بابل سابقه دیرینه‌ای در این شهر دارد و این تیم ریشه‌دار و قدیمی طرفداران زیاد دارد. بابل اگرچه دریا ندارد اما تیم فوتبالی داشت که در مازندران بسیار خوشنام بود. مدتی است این تیم ریشه‌دار و مردمی به عرصه فوتبال بازگشت و پس از تیم خونه‌به‌خونه که غافلگیرانه آمد متاسفانه بابلی ها را هم در نهایت غافلگیر کرد و دیگر نشانی از آن تیمی که در دو فصل گذشته در آستانه صعود به لیگ برتر بود اما دیگر رویای جوانان پرطرفدار و فهیم فوتبالی بابلی به فراموشی سپرده شد.

شاید خونه‌به‌خونه به فوتبال درس داد که پول به تنهایی نمی‌تواند معجزه کند و قطعا مدیریت و از همه مهمتر باید عاشق باشید تا فوتبال سال‌ها با مردم ارتباط عمیق داشته باشد.

اولین باشگاه فوتبال در بابل در سال 1307 به‌نام «کلوب شاپور» بنیان‌گذاری شد اما پس از سال‌ها چنگیز ریسمانچیان دریای بابل را در سال 1340تاسیس کرد و که به‌عنوان پدر فوتبال شناخته شد و بازیکنان بزرگی چون مهران نجفی و پیروز جغتاپور را به فوتبال کشور و ملی معرفی کرد.

به بهانه بازگشت مجدد تیم فوتبال دریا با دکتر علی دشتی مدیر این تیم گفت‌و‌گو کردیم که در زیر می‌خوانید:

دکتر دشتی از سال 86 مسئولیت مالکیت و مدیریت و احیای دریا را بر عهده گرفتند و در خصوص چگونگی قبول مسئولیت سنیگن باشگاه را گفت: در آن‌زمان رفتم منزل حاج چنگیز ریسمانچیان و از ایشان کسب اجازه کردم که میخواهم مسئولیت تیم دریای بابل را برعهده بگیرم که ایشان با روی گشاده استقبال کردند و رخصت دادند و نصایحی را داشتند و از سال ۸۶ هدایت و مسئولیت تیم دریا را قبول کردم و از لیگ دسته ۲ استان شروع کردیم.

وی در خصوص مدیریت تیم گفت: تا سال ۹۷ هم مالک و هم مدیر و در مقاطع کوتاهی مربی تیم بودم هم بودم. اما از سال 97 تحولات نویی در باشگاه ایجاد کردیم و با همفکری حاج چنگیز ریسمانچیان، مهران نجفی، مهدی چرچیان، پیروز جغتاپور و دوستان و پیشکسوتان بزرگوار دیگر در جلسات متعدد تصمیم گرفتیم‌ تا تیم دریا دیگر قائم بفرد نباشد و مالک شخصی و خصوصی نداشته باشد و از این پس این تیم کاملا مردمی باشد و مردم مالک باشگاه دریا باشند که این یعنی یک انقلاب در فوتبال بابل بود.
 

دشتی تغییرات تیم دریا را هم تشکیلاتی و هم اداری و بصورت اساسی بیان کرد و گفت: برای موسسه دریا اساسنامه نوشتیم(در نشست‌های مکرر و بیش از دو هزار ساعت با حضور فرهیختگان و بزرگان علم و اندیشه این شهر) و شرکتی را ثبت کردیم و اوراق مشارکت و همکاری و سهام و همت عالی چاپ کردیم و در اختیار دوستان و نزدیکان قرار دادیم که هنوز این خبر را به مردم اعلام نکردیم و در آینده نزدیک البته این خبرِ خوب را برای افکار عمومی و شهروندان عزیز بابلی و مازندرانی توضیح خواهیم داد و اطلاع رسانیِ کامل خواهیم کرد.
و بر این اساس اعلام شد این باشگاه دیگر مال مردم هست و از این به بعد سهامداران بزرگ و کوچک خودشان مسئولیت هدایت و مدیریت مجموعه را به عهده خواهند گرفت و با رای گیری اعضای هیات مدیره و بازرس‌ها را انتخاب خواهند نمود و نظارت خواهند کرد.


دکتر دشتی جایگاه خود را در این تشکیلات و شرکت جدید یکی از اعضای ۸ نفره هیات مدیره موقت دریا اعلام کرد  و به انتخاب هیات مدیره  مدیر عامل باشگاه تا انتخابات خرداد ۹۹ که در آنزمان سهامداران خُرد و کلان اعضای جدید هیات مدیره  را برای سه سال انتخاب خواهند نمود، انتخاب خواهند کرد.

علی دشتی در پاسخ به این سوال که آیا دوباره دریا به جایگاه گذشته با خواهد گشت، اظهار داشت:  با توجه به قرائن و شواهد و با توجه به اینکه برای اولین بار در طول  این چند سال اخیر پیشکسوتان فوتبال بابل مانند؛ مهندس الله‌قلی‌پور، حاج فرهاد محمدعلیزاده، مهندس فرشید محمدعلیزاده، جناب سراج بخش، مهران نجفی، و پیروز جغتاپور، چرچیان، اکبر خدامی، دبیر علیپور و شخص حاج چنگیز ریسمانچیان مجددا آستین بالا زده و پا به میدان گذاشته‌اند و پیشکسوتان و بزرگان دیگر بابل و جناب امیری نیا ریاست محترم اداره ورزش بابل و سرهنگ‌گنجی ریاست محترم هیات فوتبال بابل و بعضی از مسئولین و عزیزان کشوری و لشکری و ائمه جمعه مناطق بابل و جوانان شهر و روستا که همواره لسانا و عملا بیدریغ حمایت میکنند و با توجه به تیم بسیار قدرتمندی که به همت جناب مسعود اسدیان و محمود پور اسدالله و دستیاران خوب و زحمتکش‌شان ساخته و روانه میدان کرده‌ایم که آوازه توفیق این روزهایشان زمین و اسمان رو پرکرده  و استقبال بینظیر و باشکوه هواداران بابلی و مازنی بنده بسیار خوشبینم که  دریا را دوباره احیا کرده و به اوجش برگردانیم.

  وی همچنین در باره هزینه‌های تیم گفت: در مطالب قبل ذکر کردم تیم دریا به مردم واگذار شده و یقینا خودشون از پسِِ  هزینه ها بر می‌آیند بابلی‌ها عزم و همت بسیار بالایی دارند و در گذشته هم ثابت کردند.
  

دشتی استقبال مردم و هواداران فوتبال بابل به تیم دریا را کم‌نظیر خواند و اظهار داشت:  از حدود دوماه پیش که بصورت آهسته و آرام و بدون هیاهو و تبلیعات فقط با نزدیکان مسئله سهامی عام شدن باشگاه دریا را مطرح و اوراق همت عالی رو به آنها پیشنهاد کردیم تقریبا هر روز دارند کمک می‌کنند و  سهام می‌گیرند.  باور کنید با اینکه به بابلی‌ها و مازندانی‌ها ایمان دارم و همیشه خوشبینم اما تعجب هم کردم از این‌همه استقبال سریع و زود هنگام  و این در حالیست که ما هنوز موضوع را علنی نکردیم و برای افکار عمومی مطرح نساختیم.      از نطر مسائل فنی و فرهنگی استقبال بسیار خوبی شد و بعد از سال‌ها  هفته قبل دریا در زمین ۷ تیر بابل با تیم قم بازی داشت و با اینکه ما تبلیغات انچنانی هم انجام ندادیم اما تماشاچیان غیرقابل تصوری را مشاهده کردیم.
 ما در تحقیقات میدانی که انجام دادیم برایمان اثبات شده که مردم شهر و روستای بابل عاشق دریا بوده و بی‌صبرانه منتطر قدرتمندتر شدن این تیم هستند و  از نطر مدیریتی و مالی هم با توجه به این طرحی که ما در دست داریم و باشگاه ریشه دار دریا را اهدا کردیم به مردم و شهروندان بابلی و مازندران استقبالِ هر روزهِ آنها را شاهدیم و یقین دارم مردم بابل خوب از پسِ این رسالت تاریخی بر خواهند آمد.

  دکتر دشتی وضعیت فعلی تیم دریا در لیگ سه کشور که هم اکنون در حال برگزاری است را رو به رشد خواند و گفت: امسال در لیگ سه کشور بازی می‌کنیم و تاکنون سه تا بازی انجام دادیم که بازی اول را در زمین ساری مساوی کردیم و بازی دوم را مقابل تیم سرخپوشان قم در بابل بازی کردیم و ۴ بر صفر بردیم و بازی سوم را هم در تهران با تیم قدرتمند مقاومت بازی کردیم و این تیم را ۲ بر صفر شکست دادیم و فعلا هم دریای بابل در صدر جدول هست.
 وی کادر فنی تیم دریا را اینگونه معرفی کرد؛ مربیان ما آقایان مسعود اسدیان، محمود پوراسدالله، عباس بزرگی، علی رجب پور، جواد حسن نیا، عادل عبدالله پور. سرپرست زمان شیر افکن. مدیریت تدارکات جواد گنجی و مسئول تدارکات عیسیِ بزرگ.
 قائم مقام باشگاه وکیل مبین تهمتنی. مدیر اجرایی مهندس محسن شریفی. مدیر مالی دبیر رستم ناصری. مدیر فرهنگی میثم فردوس. مدیر رسانه و کانال دریا محمد شاکری. عکاس و تیم رسانه‌ای امیرحسین نیکخو‌ و امیرحسین نیری. مربی تیم امید دریا دبیر علی محمد کاظمی. مدیر آکادمی و تیم‌های پایه مصطفی داداش نیا و سرپرست تیم‌های پایه آقای خوران. مدیر فرهنگی تیم‌های پایه سرکار خانم شیرچی می‌باشند.

  دکتر دشتی در پایان به هواداران و علاقمندان تیم دریا و فوتبال بابل گفت: تیم دریا متعلق به تک تک همه مردم است و از همه عزیزان می‌خواهم  بیایید جلوتر. بیائید و با مال و دل و جانتان از این مُلک و میراثتان و از این شناسنامه و برند فوتبالی شهرتان حمایت و حفاظت کنید تا باهم دریا را به بالاترین قله افتخار و اوج برسانیم.

اگر خوشت اومد لایک کن
15
1
سید علی اکبر تابنده ۱ شهریور ۱۴۰۰
من هم از تیم شهرم دریا حمایت میکنم و همچنین از آقای دکتر دشتی که همیشه یار و یاور تیم دریا بوده و خودش از فوتبالیست و مربی خوبی بوده و همچنین دکتر بنام این شهر میباشد و باعث افتخار من هوادار و دوستان هوادار می باشد ممنون و سپاسگزار میباشیم
به امید توفیق وبرای ایشان سلامتی آرزو میکنم که دل هواداران بابلی را شاد میکنند
دبیر تابنده ۰۹۱۱۱۱۸۴۴۱۹
پاسخ
آخرین اخبار