«سعید محمد» پدیده‌ انتخابات 1400؟! +زندگی‌نامه

معمولا چهره‌های تکراری در انتخابات ریاست جمهوری اقبالی ندارند و مردم همیشه به دنبال سوژه جدیدی هستند و نمونه آن را می‌شود در انتخابات 76 و 84 دید و مخصوصا انتخابات سال 1384 با حضور چهره‌های مطرح سیاسی، این محمود احمدی‌نژاد بود که برنده این انتخابات شد.

به گزارش راه شلمچه، سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) از سمت خود استعفا کرد و بر اساس شنیده‌ها وی  برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ از مقام خود استعفا داد.

امروز همچنین سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حکمی سردار سرتیپ دوم پاسدار سید حسین هوشی سادات را به سمت فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) سپاه منصوب کرد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پیش است و عرض اندام چهره‌های سیاسی برای حضور در انتخابات 1400 در حال شتاب و از طرفی هم گمانه زنی‌ها هم بیشتر و پیش‌بینی و نظرسنجی‌ها داغ‌تر می‌شود.

معمولا چهره‌های تکراری در انتخابات ریاست جمهوری اقبالی ندارند و مردم همیشه به دنبال سوژه جدیدی هستند و نمونه آن را می‌شود در انتخابات 76 و 84 دید و مخصوصا انتخابات سال 1384 با حضور چهره‌های مطرح سیاسی؛ هاشمی رفسنجانی، مهدی کروبی، علی لاریجانی، محمدباقر قالیباف، محسن رضایی و مصطفی معین، این محمود احمدی‌نژاد بود که برنده این انتخابات شد. البته نامزد انتخابات ریاست جمهوری باید دارای گفتمان و شعار تازه و متفاوتی با توجه به فراخور اوضاع سیاسی و اقتصادی کشور هم باشد تا مورد اقبال جامعه قرار گیرد.

اگرچه شرایط کشور نسبت به سال 84 کاملا متفاوت است اما شباهات‌هایی هم وجود دارد از جمله توافق هسته‌ای ایران در سال 82 با غرب و همچنین توافق دولت روحانی موسوم به برجام با 5+ 1 که نتایج هر دوی این توافق تقریبا «هیچ» بود و دولت هشت ساله اصلاحات سیاست محور و شعاری بود و دولت تدبیر و امید روحانی، مذاکره محور که در این دولت سخت‌ترین فشارهای اقتصادی را به مردم وارد کرد و همه وعده‌های در دو دوره گذشته انتخاباتی روحانی عملی نشده‌است و با این شرایط قطعا بهترین گزینه برای مردم، سیاستمدار تازه کار و خوشنام است.

علی لاریجانی، محمدباقر قالیباف، محمدجواد ظریف، عزت‌الله ضرغامی و چهره‌های ریز و درشتی که گویی سرمایه رجال سیاسی کشور برای انتخابات 1400 همین اندازه باشد که واقعا به مصداق قحط‌ارجال نزدیک شده‌ایم و البته سیدابراهیم رئیسی و محمود احمدی‌نژاد را باید اضافه کرد اولی ظاهرا بعید است در انتخابات شرکت کند اما دومی می‌خواهد شرکت کند اما کاملا بعید است از فیلتر شورای نگهبان تأییدصلاحیت شود.

یکی از ویژگی‌های تقریبا منحصر بفرد انتخابات 1400 دلسردی مردم به سیاست‌زدگی است و بعید است مردم به شعار گروه‌های سیاسی توجه کنند و مهمترین دغدغه را در اقتصاد و معیشت جستجو می‌کنند و هر کاندیدایی که دارای برنامه اقتصادی بهتری داشته باشد قطعا اقبال بیشتری هم خواهد داشت و همینطور برنامه‌های سیاسی که در جهت تقویت معیشت و اقتصاد کشور باشد.

از میان کاندیداهای احتمالی 1400 به نظر می‌آید نام سعید محمد بیشتر از دیگران تداعی کننده انتخابات 1384 باشد و به نوعی احمدی‌نژاد جوانی که در میان ناباوری گروه‌های سیاسی مورد اقبال گشترده مردمی قرار گرفت و هم شعار زیبا و باورپسندی داشت و هم گفتمانی نویی را ایجاد کرده بود.

سعید محمد کیست؟

سعید محمد در سال ۱۳۴۷ در تهران به دنیا آمد در سال ۱۳۶۶ در سن ۱۹ سالگی به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد. او در سال ۱۳۸۸ مدرک دکتری مهندسی عمران (گرایش راه و ترابری) را از دانشگاه تربیت مدرس دریافت کرد. فعالیت محمد در سپاه پاسداران تنها به بخش‌های مدیریتی و اجرایی، در شرکت‌های زیرمجموعه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء و دوره کوتاهی نیز در بنیاد تعاون سپاه، خلاصه می‌شود. او از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۳ مدیرعامل گروه سپاسد (وابسته به قرارگاه خاتم) بود و از سال ۱۳۹۷ تا اسفند ۱۳۹۹ فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) بود و دارای درجه نظامی سرتیپ‌دوم پاسدار است.

همچنین کسب تندیس بلورین جایزه ملی پروژه برتر در سطح مگاپروژه‌ها از انجمن ملی مدیریت پروژه ایران در سال ۱۳۹۲؛ کسب لوح تقدیر جایزه تعالی منابع انسانی از انجمن ملی منابع انسانی ایران در سال ۱۳۹۳؛ کسب رتبه دوم در جایزه ملی مدیریت دانش (MAKE) در سال ۱۳۹۳؛ کسب لوح تقدیر حامیان زمین از اجلاس جهانی حامیان زمین سال ۱۳۹۲؛ کسب لوح تقدیر از وزیر نیرو در جشن خودکفایی صنعت سدسازی در سال ۱۳۹۱؛ برگزیده در همایش برترین مدیران جهادی در عرصه سازندگی کشور در سال ۱۳۹۴ دیگر جوایز و افتخارات کسب‌شده توسط سعید محمد است.

از سوابق علمی و پژوهشی او می‌توان به تألیف کتاب‌های «تأثیر الیاف فولادی در کنترل ترک‌های کششی بتن»، «مدیریت طرح‌های عمرانی»، «طراحی و اجرای روسازی بلوکی بتنی»، «انتخاب، طراحی و اجرای خط با دال بتنی در خطوط قطار شهری» و «بهسازی خاک با نگرشی ویژه به سد‌های خاکی»؛ همچنین ترجمه دو کتاب «زمین‌شناسی مهندسی در کارست» و «کاربرد بتن غلطکی» اشاره کرد.


علی هدایتی/


اگر خوشت اومد لایک کن
2
آخرین اخبار