«فردو» روستای کوچکی که به‌خاطر شهیدانش شهرت جهانی دارد

 روستای کوچک «فردو» در ایام دفاع مقدس! 16 خانواده این روستا دو شهید را تقدیم انقلاب کردند.

به گزارش راه شلمچه، اگر از شهر قم ۵۰ کیلومتر به سمت جنوب غربی استان حرکت کنیم به روستایی خواهیم رسید که امروز کمتر کسی در ایران وجود دارد که اسم آن به گوشش نرسیده باشد که این شهرت را باید به خاطر شهیدانش دانست. 

این روستای کوچک در دوران دفاع مقدس شهدای زیادی را تقدیم انقلاب و کشور کرده و به گفته اهالی این روستای شهید پرور، 500 نفر از این روستا به عنوان رزمنده در جبهه‌های حق علیه باطل و مناطق عملیاتی حضور داشتند که 250 نفر از آن‌ها جانباز و پنج نفر نیز سال‌ها در زندان بعثی‌ها اسیر بودند.

این روستای کوچک 108 نفر از بهترین‌های خود را در لبیک به ندای هل من ناصر خمینی کبیر تقدیم اسلام کرده که شش نفر از آنها از سرداران سپاه علی بن ابی طالب(ع) قم بودند که این تعداد شهید، ‌ آن هم در یک روستا دور افتاده و کوچک در کشور بی‌سابقه بوده و روستای فردو در این زمینه همچنان رکورد دار است. 

هفتاد نفر از شهدای روستا فردو در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم، چهارده شهید در گلزار شهدای شیخان و 9 نفر نیز در گلزار شهدای فردو و سه شهید دیگر نیز گلزارهای دیگر شهر به خاک سپرده شده‌اند که یکی از شهدای این روستا به نام شهید اکبر گلباشی نیز همچنان جاوید الاثر است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار