حماسه بزرگ عاشورا بهترین الگوی ما در انقلاب و 8 سال دفاع مقدس است

سید علی کریمیان مشاورفرهنگی فرماندار گنبد کاووس گفت: بهترین الگوی ما در انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس حماسه بزرگ عاشور است.

به گزارش راه شلمچه از گنبدکاووس، سیدعلی کریمیان از جانبازان و رزمندگان 8 سال دفاع مقدس گنبد به مناسبت هفته دفاع مقدس در جمع دانش آموزان مدرسه حضرت آمنه(س)ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید وهفته دفاع مقدس گفت: بهترین الگوی ما در انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس حماسه بزرگ عاشور است. حماسه ای که بچه ی شش ماهه ونوجوانش ، میانسال و پیر مردش ،دختران و بانوانش برای همه جهانیان و ملت ما و بخصوص دانش آموزان و جوانان و نوجوانان ما الگو هستند.

مشاور فرهنگی فرماندار گنبد کاووس در ادامه گفت: رزمندگان و شهدای 8 سال دفاع مقدس ما همچون شهیدان بهنام محمدی ها و فهمیده ها با الگو گیری از نوجوان کربلا حضرت علی اکبر(ع) شجاعانه در خط مقدم جبهه حضور یافته و در مقابل دشمن بعثی بدون ذره ای ترس نارنجک به کمر بسته و تانک دشمن را منفجرکرده و مانع پیشروی دشمن می شوند.کریمیان افزود:دانش آموز شهید محمد حسین فهمیده وسایر شهدای دانش آموز وقتی دیدند دشمن به خاک کشورمان تجاوزکردند سنگر مدرسه را رها کرده و با جهش بصیرانه وارد دانشگاه جبهه شدند وآن رشادت بزرگ را انجام دادند. ودر واقع ره صد ساله را یک شبه طی نمودند و برای همیشه روزی خوردرگاه الهی شدند  و الگوی کم نظیری برای ما و شما دانش آموزان عزیزشدند.

وی در پایان، دیگر پیام عاشورا برای دختران و بانوان عزیز را رعایت حجاب اسلامی دانست و گفت: آنچه بر بازماندگان و اسرای کربلا بخصوص بانوان حرم از همه مهم تروسخت تر گذشت بحث برداشتن چادرشان توسط یزیدیان بود به طوری که اولین گلایه فرزندان امام حسین (ع) بعد دیدن سر بریده پدر این بود که که خطاب به سر بریده پدر گفتند ببین پدر،چطور حرامیان چادر از سرمان و گوشواره از گوش دختران ربودند.به همین خاطر است که در وصیت اکثر شهدا 8 سال دفاع مقدس آمده است که خواهرم حفظ حجاب شما برتر از خون ماست . 

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار